Misschien lees jij iets anders in de zin "There is only one thing in the world worse than being talked about, and that is not being talked about." dan ik, maar in de reclame- en marketingwereld leefde lang het idee dat je je niet zozeer om negatieve beeldvorming hoefde te bekommeren, als er maar over je gepraat werd.
Inmiddels is dat door onderzoek allang achterhaald (onderzoek dat ik nu jammer genoeg niet terug kan vinden), maar jouw Buckler-voorbeeld maakt volgens mij exact hetzelfde duidelijk.
Nadat Youp van 't Hek het over Buckler had gehad in zijn conference werd er niet minder over het merk gepraat, in tegendeel. Maar het hielp de verkoop van het merk beslist niet, en uiteindelijk ging het er zelfs aan ten onder.
Dat onderstreept volgens mij het punt dat er in dit draadje gemaakt wordt: er kan wel over je gepraat worden, maar als dat niet positief is dan kan je dat wel degelijk schaden (en dat effect wordt door de sociale media alleen nog maar versterkt).
Dat MS allang niet meer de grote tegenstander is van Apple is volgens mij bij iedereen die deze site een beetje volgt wel bekend, maar is volgens mij niet waar we het hier over hebben.
Of ik heb jouw bijdrage helemaal verkeerd begrepen...