Onbeschofte T-Mobile aanpak
11 juli 2008 - 11:06   
geplaatst door: Gertjan
Vanmorgen netjes op tijd bij de lokale T-Mobileshop alwaar al
een aantal liefhebbers al klaar stonden. Ik was nummer 13 ..
:crazy:
Er was door de aanwezigen al een  intekenlijst geregeld,  dus
alles liep  volkomen  beheerst  en de aanwezige bewaker had
geen werk.  Uiteindelijk  melde  zich ca. 25 liefhebbers en bij
het openen van de winkel was de  eerste vraag;  hoeveel heb
je op voorraad? Antwoord; dat mogen we niet zeggen. Aan de
lachende  gezichten  meenden we  te  mogen  afleiden dat er
voldoende waren.  
:biggrin:
Ondanks dat  we  met z'n allen lang op deiPhone hebben ge-
wacht,  heeft T-Mobile, behoudens de bewaker, zich niet  bij-
zonder  goed   geprepareerd,  aangezien  vanaf het begin het
online T-Mobilesysteem niet  werkte en er  handmatig orders
werden opgenomen waardoor de iPhone niet mee kon worden
gegeven. Ook het bestaan van zakelijke abonnementen  werd
ontkent  terwijl  ze  op de site  toch duidelijk worden aan ge-
prezen.
:dontgetit:
Enfin, tijd genoeg om de hele gang van zaken te bekijken,tot
na ruim een uur de laatste drie iPhones  lachend werden aan-
gekondigd. Er bleken maar 12 stuks in  voorraad te zijn en er
was blijkbaar een hoger doel waardoor het onmogelijk was om
dit bij de opening van de winkel te melden. Dat heet  bij  mij
onbeschoft.
:thumbs-down:

(Bewerkt door Gertjan om 11:09, 11-07-2008)

          ******* Switched sinds 13-9-2000 *******
Onbeschofte T-Mobile aanpak
11 juli 2008 - 11:14    reactie #1
geplaatst door: penseel
Wie laat zich dan ook gek maken door zo'n telefoontje, zijn betere te koop zonder in de rij te gaan staan.
Het blijft een gedoe met die computers!
Onbeschofte T-Mobile aanpak
11 juli 2008 - 11:18    reactie #2
geplaatst door: het ModeratorTeam
Volgens mij gaat het daar niet over penseel,graag gewoon normaal reageren,of helemaal niet.
met vriendelijke groet, het ModeratorTeam
Onbeschofte T-Mobile aanpak
11 juli 2008 - 11:28    reactie #3
geplaatst door: Calvin
Ik zou het niet onbeschoft willen noemen maar het is wel een naai streek.
Ze wisten van te voren heus wel dat er teveel mensen stonden, maar ja, een rij is goed voor de hype
-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com
Onbeschofte T-Mobile aanpak
11 juli 2008 - 11:31    reactie #4
geplaatst door: Nicky
Onbeschoft in de titel van dit topic vind ik hier toch een heel groot woord hoor.

Dat een en ander niet lekker loopt en dat men niet alle ins- en outs kent kan natuurlijk voorkomen.
Waar gehakt wordt vallen spaanders en zeker met deze hype kan je dat verwachten.

Dat men vooraf niet wil/mag vertellen hoeveel men in voorraad heeft lijkt mij commecieel gezien ook de juiste strategie. Vele teleurgestelde potentiële kopers zullen hun ongenoegen graag aan iedereen laten weten en dit is niet per definitie nadelig voor de verkoper!

Wellicht dat we vanavond in het journaal of in de krant kunnen lezen over het grote aantal teleurstellingen. T-Mobile lacht al in zijn vuistje.

Maar ondertussen heel erg sneu dat je net nummer 13 moest zijn. Dus dat is dan toch echt een ongeluksgetal. Maar ok dan heb je je iPhone wat later. Ook geen probleem toch?

Onbeschofte T-Mobile aanpak
11 juli 2008 - 11:37    reactie #5
geplaatst door: Robert
[news]Ik weet ook niet of onbeschoft het woord zou zijn wat ik hier gekozen had, maar ik kan me de verontwaardiging van Gertjan goed begrijpen.

Want misschien dat T-Mobile inderdaad graag rijen voor de winkel wil hebben, maar om mensen nu met voorbedachte rade voor snot in zo'n rij te laten staan is op z'n zachts gezegd niet netjes...[/news]

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Onbeschofte T-Mobile aanpak
11 juli 2008 - 11:38    reactie #6
geplaatst door: DTP2
Onbeschoft is dan wellicht wat overtrokken, maar eerlijkheid en up to date kennis tegenover een toekomstige klant kan alleen maar gewaardeerd worden en zal er hoogstwaarschijnlijk in resulteren dat diezelfde klant op een later tijdstip terugkomt om dat toestel alsnog te halen. Het is dus in mijn optiek op zijn minst niet netjes en commercieel onjuist te noemen. Zeker aangezien te verwachten valt dat er rijen mensen voor specifiek dat toestel komen te staan, kun je er voor zorgen dat je kennis van de beschikbare abonnementen up to date is.
Onbeschofte T-Mobile aanpak
11 juli 2008 - 11:44    reactie #7
geplaatst door: Nicky
Eerlijkheid en up-to-date kennis is hier volgens mij niet echt van belang. Voor jou 10 andere klanten bij zo'n hype!
Wellicht dat dat onbeschoft is te noemen, maar helaas is dat niet voorbehouden aan alleen de T-Mobile shop. Dit geldt veel algemener.

GertJan had natuurlijk ook veel vroeger in de rij kunnen gaan staan  :music:

Onbeschofte T-Mobile aanpak
11 juli 2008 - 11:54    reactie #8
geplaatst door: Efefes
Ach GertJan,

Wees maar blij........
Anders had je nu een iPhone gehad die niet is te gebruiken omdat T-Mobile
de vraag niet aankan en als dat straks is opgelost nog steeds niet is te
gebruiken omdat je in grote delen van Nederland geen of weinig netwerk
dekking zal hebben.

Lekker wachten totdat je hem simlock vrij kunt kopen en op een
normaal netwerk (Vodafone / KPN) kunt gebruiken, dan kun je
de T-Mobile shop lachend binnenstappen met een goed werkende
iPhone.

Onbeschofte T-Mobile aanpak
11 juli 2008 - 11:56    reactie #9
geplaatst door: JPZ
Ach,wat is onbeschoft?

Ik heb mijn toestel bij de BelCompany gehaald,vorige week al gereserveerd.
Vanmorgen om 9 uur stonden daar al 8 man voor de deur,die vervolgens allemaal op een wachtlijstje moesten.
Toen ik binnen kwam om kwart over 9,kreeg ik dus een iphone...terwijl de rest van de klanten hun naam op mocht geven...als blikken konden doden,had ik dit bericht niet getypt.... :happy:

Neem van mij aan,die mensen vonden BelCompany heel onbeschoft....maar ik niet.

Sommige stonden daar al vanaf 7 uur trouwens....en ze hadden maar 6 iphones gekregen,die ook nog eens alle 6 gereserveerd stonden.


300+ New Features! 50 or so might not be intended but they're still new!
Onbeschofte T-Mobile aanpak
11 juli 2008 - 12:07    reactie #10
geplaatst door: jetskyer
hij is al simlock vrij te maken dus nog eventjes geduld.

vraag me af hoe ze dan iPhones zonder abbo kunnen krijgen. maar anders kan je na 2 jaar altijd nog simlock vrij genieten (tegen die tijd is je iPhone allang ouderwets, maar ja)

MacBook Pro 15.4"|1TB MyBook Studio|iPhone 4S
tip: corepad skatez onder je mighty/magic mouse. een echt genot
Onbeschofte T-Mobile aanpak
11 juli 2008 - 13:14    reactie #11
geplaatst door: Gertjan
De eerste golf van teleurstelling en hebzucht is weggespoeld.
:blush:
Blijf het een onbeschofte actie vinden  om ten koste  van de
klant een rij in stand te houden, maar Bud  zal  blij  met me
zijn
:withstupid:
          ******* Switched sinds 13-9-2000 *******
Onbeschofte T-Mobile aanpak
11 juli 2008 - 13:27    reactie #12
geplaatst door: DNA
Je kan toch wel op 2 vingers uittellen dat als je nummer 13 in rij hebt je dan alleen maar problemen gaat krijgen?

waarom denk je dat er bij heel veel hotels geen kamer nummer 13 is?

:cool:

* het was veel leuker geweest als we met z'n alle 2 weken thuis waren gebleven uit protest dat hij ALLEEN bij T-Mobile tekop is!

Apple = Click, Boom, Amazing!
Onbeschofte T-Mobile aanpak
11 juli 2008 - 13:44    reactie #13
geplaatst door: iBite
Tja.. Aan de ene kant was het misschien slimmer geweest een iPhone te reserveren, maar aan de andere kant... Als ze de reserveringslijsten hadden bestudeerd wisten ze dat het een hype zou gaan worden, dan sla je toch wat meer iPhones in dan 6 of 12???
Als ik in een van die rijen had gestaan had ik nu ook thuis gezeten met een voodoo pop en spelden  :devil: Dat kun je een Apple/iPhone liefhebber niet maken!

Dikke pech... Maar al het goede komt langzaam, GJ... Dat is de reden dat ik wacht met de aanschaf van een iPhone. Ik heb het idee dat die ontwikkeling net zo gaat als destijds met de iPod. Ik heb nog even geduld...

De enige plaats waar succes voor werk komt is in het woordenboek
Onbeschofte T-Mobile aanpak
11 juli 2008 - 13:48    reactie #14
geplaatst door: Gertjan
@DNA; we hadden al beredeneerd dat ze maar 12 iPhones hadden;
Nummer 13 krijgt hem niet, dan is nr 14 aan de beurt,maar  die is
dan nr 13 geworden die hem dus ook niet krijgt etc. Dus maximaal
12 stuks voorraad. Idd ik had het kunnen weten
:sneaky2:
          ******* Switched sinds 13-9-2000 *******
Onbeschofte T-Mobile aanpak
11 juli 2008 - 14:02    reactie #15
geplaatst door: Nicky
Geef niet te gauw de winkels de schuld van het te weinig op voorraad hebben. Ze zullen vast wel een behoorlijk aantal hebben aangevraagd. Bij Apple is het echter altijd maar afwachten hoeveel je er krijgt. Dat geldt ook voor andere nieuwe spulletjes van deze firma. Daarbij komt ook dat Apple i.h.a. meer aandacht besteedt aan de eigen binnenlandse bevoorrading dan aan bevoorrading van Europa.
Onbeschofte T-Mobile aanpak
11 juli 2008 - 14:17    reactie #16
geplaatst door: Neuroteck
Beter had ik het niet kunnen zeggen

Apple en logistiek  :barf:

The power of the Darkside !!!!
Onbeschofte T-Mobile aanpak
11 juli 2008 - 14:19    reactie #17
geplaatst door: Robert
[news]
Citaat
Nicky om 14:02, 11-07-2008
Daarbij komt ook dat Apple i.h.a. meer aandacht besteedt aan de eigen binnenlandse bevoorrading dan aan bevoorrading van Europa.

Wat uit marketing-oogpunt niet zo vreemd is omdat negatieve publiciteit daar de meeste aandacht krijgt. In Londen is het ook allemaal niet erg goed gegaan, MacWorld UK heeft het zelfs over een fiasco.[/news]

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Onbeschofte T-Mobile aanpak
11 juli 2008 - 14:41    reactie #18
geplaatst door: delva
@ iBite: wat bedoel je met dezelfde ontwikkeling als de iPod destijds?
Onbeschofte T-Mobile aanpak
11 juli 2008 - 14:52    reactie #19
geplaatst door: Gertjan
@Nicky; de omvang van de voorraad is niet mijn probleem, maar
mij en anderen voor  janjodokus  meer als een uur in een rij laten
staan terwijl ze op een heel  trage manier bezig waren iPhones te
verkopen  en  ze  al  bij  de  opening van de winkel wisten dat de
overgrote meerderheid met lege handen huiswaarts kon gaan, dat
was mijn probleem.
:confused:
          ******* Switched sinds 13-9-2000 *******
Onbeschofte T-Mobile aanpak
11 juli 2008 - 16:17    reactie #20
geplaatst door: MacMiep
@Gertjan: je bent gewoon - op zijn duidelijkst gezegd - verneukt.

Gemeen van die winkel. Ik neem aan dat ze jou als klant kwijt zijn.

Wellicht nog even de plaatselijke krant inlichten.

grtz,
MM

Al meer dan 20 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op macmiep.nl & op macostutorial.com in het Engels èn Duits!
Onbeschofte T-Mobile aanpak
11 juli 2008 - 16:28    reactie #21
geplaatst door: werner
Je bent gewoon ordinair gebruikt voor de hype GertJan. Waarom niet direct eerlijk geweest en gezegd we hebben maar 12 toestellen.
Ik zou het ook onbeschoft noemen om jou en degene die na jou kwamen meer dan een uur in de rij te laten staan.
Onbeschofte T-Mobile aanpak
11 juli 2008 - 16:30    reactie #22
geplaatst door: KJ
De plaatselijke krant inlichten? Welja! laten we dan ook maar meteen kamervragen gaan eisen... komop mensen, dit heet een hype en is goed voor de omzet. Zo verdienen mensen geld en zo gaat he nu eenmaal.
KJ
Set your mind to elegant electronic music: http://www.eevolute.com
Onbeschofte T-Mobile aanpak
11 juli 2008 - 16:35    reactie #23
geplaatst door: Calvin
plus dat er al dagen bekend is dat de voorraad beperkt is.

Uiteindenlijk moet er toch een lampje bij je gaan branden als de verkoper niets los wil laten over aantallen.

Achja, ik baal ook dat de mijne ligt te wachten maar dat ik hem niet mee kan nemen omdat tmobile zijn IT niet op orde heeft.
Heb gelukkig mijn goede gezondheid en andere veel belangrijkere dingen.

-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com
Onbeschofte T-Mobile aanpak
11 juli 2008 - 17:58    reactie #24
geplaatst door: Nicky
Het was in ieder geval al een item op het radionieuws. Wellicht een interview met GertJan in Hart van Holland?
Jammer dat RADAR een zomerstop heeft. Hier zou ik de verontwaardigde toon van mevrouw Hertzenberger toch wel over willen horen: Maar meneer Tie Mobijl, dit is toch gewoon een onbeschofte aanpak?! En meneer Mobijl met een brede grijs van oor tot oor: Mevrouw Hertzenberger, wij verzekeren u dat wij het uiterste hebben betracht om toch zoveel mogelijk klanten in hun wens te voorzien. Wij zullen dan ook in de komende weken iedereen die een iPhone wenst daar zondermeer in tegemoet treden, mevrouw Hertzenberger.

(Bewerkt door Nicky om 17:59, 11-07-2008)