Reseller ellende
18 mei 2010 - 19:28    reactie #25
geplaatst door: Okkie
@Steve Jobs, klanten mogen dan wel zeuren maar verkopers mogen hun onkunde niet overbluffen met leugens of verbergen achter lariekoek.

@Ziegler Het gaat niet om een juridische kwestie, het gaat om een excuus. Bij voorkeur samen met de teruggave van de kosten of in ieder geval de softwarekosten.

Omdat ik nog steeds geen reactie/ontvangstbevestiging heb gehad heb ik nu naar alle filialen en de business afdeling een kopie van de e-mail gestuurd. Ik hoop dat er nu snel reactie komt....

"Beads flow echoes, can understand the power."
Reseller ellende
18 mei 2010 - 19:55    reactie #26
geplaatst door: VwVanFan
Als het dezelfde is als in Den Bosch,ben ik eigenlijk wel verbaasd.
Dit filiaal is op zich wel goed met hun klanten.
Waarschijnlijk een verkeerde persoon op de verkeerde plaats,en proberen ze nu
met bluf hun blunder te verbergen.
Vasthouden met je klacht,de aanhouder wint.

Succes anyway.

:thumbs-up:

Reseller ellende
18 mei 2010 - 19:56    reactie #27
geplaatst door: rvanoostrum
Oh, Ga je nu op de agressieve toer? Grote kans dat je hiermee wel een reactie krijgt. Weinig kans dat het je zal bevallen. Honing en azijn enzo. Wanneer je de partij waar je een akkoord mee wilt met de rug tegen de muur zet zal je zien dat een kat in het nauw rare sprongen maakt. maar misschien zie ik het wel te zwart.

Laat in ieder geval duidelijk zijn dat ik niet achter een dergelijke aanpak sta. Dit leidt m.i. makkelijk tot verharding van de standpunten en dientengevolge een verdere polarisatie. Een oplossing is daarmee verder weg dan ooit.

en de groeten van ronald
Reseller ellende
18 mei 2010 - 20:02    reactie #28
geplaatst door: Glenn
Hoewel je juridisch inderdaad geen kant op kan (en ik denk ook niet dat dat uiteindelijk je bedoeling was), vind ik ook dat je ronduit slecht behandeld ben. Dit kan echt niet. Ik zie hier in veel reacties het amateurisme van de verkoper voorbij komen, maar ik vind dat geen excuus. Een verkoper moet ook potentiële (nieuwe) klanten raad en advies geven. Ik weet dat het een droom is, maar ik verwacht van verkoper dat hij correcte en op de klant toegespitste informatie kan geven. Ik begrijp wel dat hij vooral wil verkopen, maar hij moet voor mij toch eerlijk blijven met de informatie die hij geeft. Om die informatie te kunnen geven, moet hij toch wat van Macs afweten. Ik begrijp dat hij geen volleerd technicus is, want daarvoor is er een technische dienst, maar dat "virussenverhaal" en dat verhaal van die betaalde updates vind ik ronduit onaanvaardbaar.

Sterkte. Het belangrijkste is dat je mama opnieuw plezier heeft aan haar computer.

Reseller ellende
18 mei 2010 - 20:45    reactie #29
geplaatst door: JPZ
Verhalen als dit zijn de reden dat ik nu zit te typen op mijn nieuwe iMac, keurig afgeleverd aan de deur, en online gekocht.
De meeste resellers leveren geen enkele vorm van service, is mijn ervaring met 10 jaar Apple, en je bent als kleine klant alleen goed om geld achter te laten.
Ik heb daar geen moeite mee, maar laat mijn geld dan wel ergens anders achter.

Overigens een probleem in de meeste winkels, totaal gebrek aan service, niet alleen bij Apple.

300+ New Features! 50 or so might not be intended but they're still new!
Reseller ellende
18 mei 2010 - 21:25    reactie #30
geplaatst door: Efefes
@JPZ Ik ben het helaas helemaal met je eens. Heb een zevental verschillende
dealers / premium resellers geprobeerd maar was uiterst teleurgesteld na die
ervaringen. De laatste 3 Mac's heb ik ook on-line gekocht.

@TS Ik geef je groot gelijk, de wijze waarop je moeder is behandeld geeft mij
een hele nare smaak in de mond. Misschien moeten de resellers eens op opfris
cursus bij de Genius bars in de Apple stores in de US en Canada, daar ben ik altijd
uitstekend geholpen, met software issues maar ook met een kapotte HD, en nooit
1 cent hoeven betalen. (toegegeven, wel met Applecare of in eerste jaar na aanschaf)
maar altijd met een big smile en nooit een onvertogen woord

Reseller ellende
18 mei 2010 - 21:56    reactie #31
geplaatst door: Pshot
Klinkt erg bekend, het verhaal van TS... helaas...
Eigenlijk zijn er maar twee grote premium resellers, iCentre en MacHouse, dus het zal wel een van die twee zijn neem ik aan.

Het feit dat ze zo moeilijk doen met reparaties is simpelweg omdat ze daar hun geld mee verdienen. Niet met de verkoop van Apple spullen, die marge is gewoon te klein. Ze moeten het hebben van de reparaties en randapparatuur/accessoires verkoop.

In ieder geval wens ik je veel succes met het terugvorderen van de reparatiegelden maar ik acht je kans erg klein...

B.t.w. Mail A Mac is onderdeel van iCentre... maar dat is al een tijdje bekend hoor. Niks overgenomen door een ander bedrijf.

Reseller ellende
19 mei 2010 - 09:09    reactie #32
geplaatst door: PS-MacGek
@macquarius

Wat te denken iFactors?

Het verhaal van de TS kan ook op deze Apple Premium Reseller slaan.  :wink:
Er zullen vast nog veel meer Apple Premium Resellers zijn waar dit verhaal van toepassing kan zijn.

(Bewerkt door Paul Sondervan om 9:10, 19-05-2010)

MacBook Pro Retina 16" M3 Pro (2024), MacBook Pro Retina 16" Intel (2019), Mac mini (2018), Mac mini (2012), iPad Pro 11" M1, iPhone 11.
Avatar made by Dale Humphries
Reseller ellende
19 mei 2010 - 09:17    reactie #33
geplaatst door: Okkie
@rvanoostrum
Dit heeft iets met een agressieve toer te maken.
Het lijkt er op dat de verkopers mijn e-mail niet hebben doorgestuurd naar de leidinggevende. Ik heb bij de e-mail aan de andere filialen alleen dit geschreven:

Beste...

Aangezien ik geen ontvangstbevestiging en/of reactie heb gehad stuur ik hierbij nogmaals mijn garantie- en serviceklacht.
Graag doorsturen naar bedrijfsleider / leidinggevende.

en dan weer de brief…
Ik geef ze nog een paar dagen.

Wel alle adressen in de bcc

@Glenn
mamma is weer lekker aan het maccen…

Ik word loch wel een beetje droevig van de slechte ervaringen met APR's...
:sad:

"Beads flow echoes, can understand the power."
Reseller ellende
19 mei 2010 - 09:40    reactie #34
geplaatst door: rvanoostrum
OK, duidelijk. Ik had het iets anders gelezen. Mijn fout.
Ik hoop dat je nu serieus genomen wordt door deze lui.
en de groeten van ronald
Reseller ellende
19 mei 2010 - 10:04    reactie #35
geplaatst door: Digitallife
kan je niet zelf aan het adres graken? Hebben zij geen klachtendienst?
Uit ervaring weet ik, dat je even de puntjes op de i zet, je terug heel veel gedaan krijgt.
Maar je moet de juiste man vinden om zoiets te bereiken.

Als je computer onder garantie is, zou je totaal niks moeten betalen! software of hardware!
Dinge repareren en aanrekenen zonder toestemming, kan gewoon niet!

Je had nooit mogen betalen, betalen = akkoord.

Mischien kan je via de site van handelsregistratie een naam/telefoon vinden van de zaakvoerder.
Anders bel je gewoon, en vraag je naar de zaakvoerder.

MacPro 8-Core • 8 GB RAM • 2,8 TB Hard Disk ruimte • PowerBook 12 inch 640 MB RAM • MacBook PRO 15,4 inch 2GB RAM • Mac Mini 2.0 (MediaCenter) • IPOD TOUCH 16GB • iPad 32GB • iPhone 4S • APERTURE USER • Canon "L" Lenzen • http://www.macobsession.be
Reseller ellende
19 mei 2010 - 10:29    reactie #36
geplaatst door: daveh
Even iets positiefs over resellers. Altijd goede ervaring met HTR, zowel online als in hun winkels.
Reseller ellende
19 mei 2010 - 22:47    reactie #37
geplaatst door: Toco
iCentre CS heeft de afgelopen zes jaar ook altijd netjes alle probleempjes afgehandeld. Zelfs als het om een 5 jaar oude Powerbook ging.  :satisfied:
1 NAS wil ik niet, ik wil op NAS-1.
Reseller ellende
19 mei 2010 - 23:15    reactie #38
geplaatst door: PjotriDVDguru
Van mij hoef je geen naam te noemen. Spijtig genoeg kunnen vergelijkbare situaties en vele winkels voorkomen. Van belang is wel hoe de winkel reageert wanneer de hen erop aanspreekt. Het lijkt me raadzaam in gesprek te gaan met de juiste persoon. Wellicht de eigenaar of locatie manager.

Overigens is het een misverstand dat betalen in zou houden dat je accoord gaat met het bedrag. Natuurlijk kan een verkoper dat beweren, dat maakt het nog niet waar. Al heeft de overeenkomst geen ontbindende voorwaarden gehecht aan de factuur, deze bestaan natuurlijk wel. Als consument heb je rechten.Wellicht is het raadzaam de consumentenbond eens te raadplegen.

Reseller ellende
20 mei 2010 - 13:48    reactie #39
geplaatst door: Okkie
@PjotriDVDguru

Ik heb een uitgebreide e-mail met klachten gestuurd naar het betreffende filiaal.
Zij zouden 'm doorsturen naar de leidinggevende. In die e-mail stond ook een verzoek
voor een ontvangstbevestiging. Dit is nu een week geleden.

Een paar dagen terug heb ik de e-mail weer gestuurd naar alle drie de filialen.
Nog steeds geen ontvangstbevestiging!!

Ik begin er knap genoeg van te krijgen!

"Beads flow echoes, can understand the power."
Reseller ellende
20 mei 2010 - 18:59    reactie #40
geplaatst door: VwVanFan

Citaat
PjotriDVDguru om 23:15, 19-05-2010
Van mij hoef je geen naam te noemen. Spijtig genoeg kunnen vergelijkbare situaties en vele winkels voorkomen. Van belang is wel hoe de winkel reageert wanneer de hen erop aanspreekt. Het lijkt me raadzaam in gesprek te gaan met de juiste persoon. Wellicht de eigenaar of locatie manager.

Overigens is het een misverstand dat betalen in zou houden dat je accoord gaat met het bedrag. Natuurlijk kan een verkoper dat beweren, dat maakt het nog niet waar. Al heeft de overeenkomst geen ontbindende voorwaarden gehecht aan de factuur, deze bestaan natuurlijk wel. Als consument heb je rechten.Wellicht is het raadzaam de consumentenbond eens te raadplegen.

Je hebt gelijk,dat betaling geen akkoord verklaring is,maar meestal heeft de klant zijn
machine nodig,en heeft dus geen optie dan te betalen,immers je machine
wordt dan in veel gevallen achter gehouden als borg.
Jammer,maar zo werkt het hier in NL.
Bij garages is het meestal niet anders met auto,s etc,heb ik helaas een keer ondervonden.
Wat ze zich meestal niet realiseren is dat zo,n truuk meestal maar 1x werkt,en de klant nooit
meer terugkomt.

Het is maar wat je belangrijk vindt als bedrijf.

:wacko:

Reseller ellende
20 mei 2010 - 19:19    reactie #41
geplaatst door: Ziegler
Maar goed, klanten zijn ook niet heilig. Sommige klanten ben je ook liever kwijt dan rijk. En hiermee verwijs ik niet naar de TS.
Reseller ellende
21 mei 2010 - 08:33    reactie #42
geplaatst door: pjottervmr

Citaat
JPZ om 20:45, 18-05-2010

knip
Overigens een probleem in de meeste winkels, totaal gebrek aan service, niet alleen bij Apple.

In dit geval gaat het helemaal niet om Apple maar om een winkelketen die Apple verkoopt.
Reseller ellende
21 mei 2010 - 08:44    reactie #43
geplaatst door: pjottervmr

Citaat
Okkie om 18:56, 18-05-2010

knip
Ik verwacht in ieder geval een reactie op mijn e-mail en zit er zowiezo aan te denken om de zaak maar eens bekend te maken bij Apple Benelux, als karel apple voorstelt...

? Apple Benelux is geen eigenaar van de winkelketen of aandeelhouder. Apple Benelux verkoopt hardware aan die winkelketen. Ik denk niet dat ze zich erg druk zullen maken om jouw klacht. Pas wanneer jouw machine niet te repareren is zal Apple Benelux voor jouw een andere dealer opsnorren waar jij je machine naar toe kunt brengen. Als je gelijk blijkt te hebben en de machine is nog stuk zal je machine als deze in de garantie zit gratis worden gemaakt.

Ik heb een probleem met een dealer gehad (1 van de 2 grote) en nadat de machine zeer slecht was gemaakt en ik zelf naar een andere (kleinere) dealer was gestapt was de oplossing nabij. De machine was door de kleinere dealer nagekeken en die vond de reparaties zo schunnig gedaan dat hij hiervan foto's heeft gemaakt en die naar Apple heeft gestuurd. Apple heeft toen een compleet nieuwe machine gestuurd zonder enig probleem. Geluk bij een ongeluk na 1 jaar ellende was dat ik een compleet nieuw model kreeg omdat mijn imac niet meer te leveren was.

Reseller ellende
21 mei 2010 - 08:52    reactie #44
geplaatst door: Okkie
@pjottervmr
Het gaat me naast de reparatie voornamelijk ook om de behandeling
de beledigende opmerkingen en de leugens en kletspraat!

Ik heb het nu helemaal gehad.

(Bewerkt door Okkie om 18:17, 22-05-2010)

"Beads flow echoes, can understand the power."
Reseller ellende
21 mei 2010 - 09:08    reactie #45
geplaatst door: Digitallife
Beste,

Mischien moet je dit adres eens proberen?
Ik woon in belgie, dat onderste een ondernemingsnummer of telefoon?
Volgens mij de hoofdzetel!

Macinside
- Computer-apparatuur en -systemen

Broederenstraat 24
7411LB
Deventer

0570-627878


(Bewerkt door Digitallife om 9:08, 21-05-2010)

MacPro 8-Core • 8 GB RAM • 2,8 TB Hard Disk ruimte • PowerBook 12 inch 640 MB RAM • MacBook PRO 15,4 inch 2GB RAM • Mac Mini 2.0 (MediaCenter) • IPOD TOUCH 16GB • iPad 32GB • iPhone 4S • APERTURE USER • Canon "L" Lenzen • http://www.macobsession.be
Reseller ellende
21 mei 2010 - 09:39    reactie #46
geplaatst door: Gottfried Julius
Ik ben in Apeldoorn steeds keurig behandeld, maar dat was twee jaar geleden.

Juul

http://www.norderney.nl
Mac gebruiker sinds 1986 alweer
Reseller ellende
21 mei 2010 - 09:48    reactie #47
geplaatst door: Okkie
@Gottfried Julius

Als ze dat nou ook bij mij en mijn moeder hadden gedaan...
Als ze nu eens netjes hadden gereageerd op de e-mail.

@Digitallife
Als ze al niet reageren op e-mail, dan zal een brief ook niet veel helpen vrees ik.

"Beads flow echoes, can understand the power."
Reseller ellende
21 mei 2010 - 12:01    reactie #48
geplaatst door: Okkie

(Bewerkt door Okkie om 18:07, 22-05-2010)

"Beads flow echoes, can understand the power."
Reseller ellende
21 mei 2010 - 13:19    reactie #49
geplaatst door: Axhill
Het zou wel heel toevallig zijn als dit toeval is!
Don't believe everything you think