Reseller ellende
21 mei 2010 - 13:27    reactie #50
geplaatst door: SmarDazz
Citaat
Het zou wel heel toevallig zijn als dit toeval is!

Is geen toeval, nee.
Okkie heeft een PB.

(Bewerkt door SmarDazz om 13:29, 21-05-2010)

Reseller ellende
21 mei 2010 - 13:59    reactie #51
geplaatst door: Okkie
Ik heb een e-mail gekregen maar daarin worden de dingen die ik het meest belangrijk vind te makkelijk afgedaan.

Dat is wel heel magertjes, ik kom er nog op terug ook op de rest. Ben aan het werk...

Het is ook wel heel jammer dat SmarDazz de bedrijflsleider moet waarschuwen.
Dat betekent dat de e-mail in eerste instantie nooit bij hem is aangekomen...

(Bewerkt door Okkie om 18:18, 22-05-2010)

"Beads flow echoes, can understand the power."
Reseller ellende
21 mei 2010 - 17:23    reactie #52
geplaatst door: Gottfried Julius

Citaat
Okkie om 13:59, 21-05-2010
Ik heb een e-mail gekregen maar daarin worden de dingen die ik het meest belangrijk vind te makkelijk afgedaan.

"Wat betreft de ongevallige opmerkingen van de verkoper wil ik ook graag mijn excuses maken. Deze jongen is wellicht nog wat onervaren in dit soort situaties en is hier zeker over aangesproken."

Dat is wel heel magertjes, ik kom er nog op terug ook op de rest. Ben aan het werk...

Het is ook wel heel jammer dat SmarDazz de bedrijflsleider moet waarschuwen.
Dat betekent dat de e-mail in eerste instantie nooit bij hem is aangekomen...

Beste Okkie,

Het begint volgens mij een aardige obsessie te worden bij je als ik alle uitingen van je zo hier eens nalees.
Ik ben in A'doorn altijd erg netjes behandeld , ga nou gewoon eens netjes overleggen daar en doe eens wat minder "hyper" hier want hoewel ik je kennelijke machteloosheid wel een beetje snap schiet het steeds maar weer hier je belevenissen neer schrijven ook niet op. Die energie kun je vast beter gebruiken denk ik zo.
En heen en weer mailen is meestal éénrichtings verkeer, jammer genoeg.


Juul

(Bewerkt door Gottfried Julius om 17:25, 21-05-2010)

http://www.norderney.nl
Mac gebruiker sinds 1986 alweer
Reseller ellende
21 mei 2010 - 18:17    reactie #53
geplaatst door: Okkie
Beste Gottfried Julius,

Resellers horen hun klanten netjes te behandelen en verkopers horen niet te liegen.
Ik heb twee weken geleden een e-mail gestuurd en er is tot vandaag geen reactie geweest.
Ik kom gewoon op een nette bevredigende behandeling.

Mensen vertellen hier ook over hun goede ervaringen...

"Beads flow echoes, can understand the power."
Reseller ellende
21 mei 2010 - 18:24    reactie #54
geplaatst door: Okkie

(Bewerkt door Okkie om 18:08, 22-05-2010)

"Beads flow echoes, can understand the power."
Reseller ellende
21 mei 2010 - 18:28    reactie #55
geplaatst door: Ziegler
Ik vind het in het geheel niet netjes dat je een mail van iemand die daar niets van weet letterlijk op dit forum gooit.
Sterker, ik vind het ronduit onbeschoft. Als dit ook de houding is waarmee je dat bedrijf benaderd, snap ik dat je niet zo heel veel respons krijgt.
Reseller ellende
21 mei 2010 - 18:29    reactie #56
geplaatst door: Brinky
@ juul. Lijkt mij dat Okkie alle stappen netjes volgt. En natuurlijk wordt het een obsessie als ze niet eens de moeite nemen om te reageren.

btw heen en weer mailen is juist geen eenrichtingsverkeer, alleen heen en alleen weer  weer wel.  :wink:

De discussie is als vele malen gevoerd:
Je mag van een APR toch juist service verwachten en dat betekent niet gelijk een gepeperde rekening sturen omdat er sofwarematig wat fout zit. Dan kun je inderdaad net zo goed naar de mediamarkt en bij problemen onder garantie je computer naar Card brengen.

Deed ik laatst ook, kreeg een sata naar usb adapter mee om mijn backup hard disk uit de defecte mac pro te kunnen gebruiken. Service van de zaak. En zo zou het moeten.

(Bewerkt door Brinky om 18:39, 21-05-2010)

Reseller ellende
21 mei 2010 - 18:39    reactie #57
geplaatst door: rvanoostrum
Nu ik ook wat van de andere kant lees krijg ik toch het vermoeden dat Okkie hier wat hoger inzet dan gerechtvaardigd is. Hetgeen de verkoper heeft beweert is natuurlijk baarlijke nonsens, dat blijft staan. Maar verder lijkt dit een welles, nietes spelletje te worden: er is uitgebreid telefonisch gesproken over de uit te voeren reparatie en daarmee is accoord gegaan. Verdere onderzoekskosten lijken mij ook behoorlijke onzin. Onderzoekskosten zijn eenmalig per case. Verdere onderzoekskosten geven aan dat het eerste onderzoek onvolledig is geweest. Het is na een volledige herinstallatie ondoenlijk voor een reparateur om alle (software) onderdelen op hun goede werking te testen. Heeft de reparateur aangegeven dat de computer na reparatie qua software weer helemaal up-to-date zou zijn? Zo niet dan hoeven de combined updates natuurlijk niet gedraaid te worden (hoezo twee combined updates, trouwens?)

Naar mijn persoonlijke mening moet je die giftcard maar aannemen en daarmee de zaak als opgelost beschouwen. Voortaan maar naar een andere reseller :-)

en de groeten van ronald
Reseller ellende
21 mei 2010 - 19:12    reactie #58
geplaatst door: Okkie
Let op ik heb het allemaal zo correct mogelijk proberen te doen.
De geplaatste e-mail is gewoon het zakelijke antwoord van de bedrijfsleider en het zakelijke antwoord van mij.

Misschien zet ik te hoog in maar ik wordt 'pissed' als leugens en prietpraat en beledigingen van verkopers wordt afgedaan als ongevallige opmerkingen van een wellicht nog wat onervaren jongen...

En Ziegler het is onbeschoft van een bedrijf tot twee keer toe niet te reageren op een e-mail.

Ik wacht het antwoord af en hoop in ieder geval op een beter excuus...

"Beads flow echoes, can understand the power."
Reseller ellende
21 mei 2010 - 19:49    reactie #59
geplaatst door: Ziegler

Citaat
Okkie om 19:12, 21-05-2010
Let op ik heb het allemaal zo correct mogelijk proberen te doen.

Daar merk ik weinig van.

Reseller ellende
21 mei 2010 - 20:15    reactie #60
geplaatst door: JPZ
En toch is het niet netjes prive emails op een forum te zetten.
Was ik de tegenpartij, je kreeg geen gelijk en geen stuiver, eerlijk gezegd, als je op deze manier ging spelen.

Ik snap best je frustatie, maar de email hier plaatsen gaat in mijn ogen te ver, en draagt niks bij aan een eventuele oplossing.

300+ New Features! 50 or so might not be intended but they're still new!
Reseller ellende
21 mei 2010 - 20:22    reactie #61
geplaatst door: Macnum
Inderdaad, frustraties uiten is prima.
Advies vragen van mede-freakers ook.
Deze werkwijze lost echter niets op.
Het noemen van (bedrijfs)namen en zeker het publiceren van deze mail vind ik echt niet kunnen. Ik vraag me zelfs af of het bedrijf jou dit zou kunnen aanrekenen? Bovendien, wat vindt je moeder er van dat je hier zo mee omgaat?
Reseller ellende
21 mei 2010 - 20:35    reactie #62
geplaatst door: mayo
tja, we noemen dit "kruidenieren", daar zijn we in Nederland goed in. Waar gaat het hier nu eigenlijk om. Een voor de dealer een kleine ingreep die,als je dit gratis doet (in wel of geen garantie periode) goodwill kweekt, klant behoud en door mondelinge reclame meer klanten krijgt. Maar de kruidenier let op elke cent die er nu verdient kan worden en kijkt niet verder dan zijn neus lang is.
Ik koop mijn macs nu online omdat mijn eerste aankoop, G3 Ibook, nadat hij er na 3 jaar mee was gestopt, bleek te zijn gevallen (dat zag ik omdat ik hem heb open gemaakt) en het chassis gebroken was. Achteraf denk ik dat daardoor mijn superdrive er na 1.5 jaar al mee was gestopt + de HD na 3 jaar. Ik ga er vanuit dat de computers goed de fabriek verlaten dus er moet iets bij de winkel zijn gebeurd (is daar ook meer geheugen ingezet). Vandaar dus nu online mijn aankopen.
grt

m

It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
Reseller ellende
21 mei 2010 - 20:40    reactie #63
geplaatst door: FanBoy
Haal dan in ieder geval het email adres en naam uit de mail.
Absoluut ongepast om dat hier neer te zetten.

Vind overigens 65 euro voor een uurtje werk niet heel duur, onze mensen krijg je daar niet voor.....

En ja, die verkoper heeft misschien onzin verkocht, zijn excuses voor aangeboden, wat verwacht je nu nog meer??

-= If you ain't got nothing nice to say, then don't say nothing at all =-
Reseller ellende
21 mei 2010 - 23:29    reactie #64
geplaatst door: Brinky
service?
Reseller ellende
21 mei 2010 - 23:54    reactie #65
geplaatst door: mayo
Een van de grote voordelen van het WWW is dat je tegenwoordig kunt opzoeken of een bedrijf zich houd aan de regels. Ebay werkt ook met dit principe. Niet waterdicht maar komt in de buurt. En waarom geen telefoonnummer of email adres? is anders toch ook niet geheim.
Aan de internet schandpaal met wangedrag en oplichters!!
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
Reseller ellende
22 mei 2010 - 09:20    reactie #66
geplaatst door: Esquare

Citaat
mayo om 23:54, 21-05-2010
Aan de internet schandpaal met wangedrag en oplichters!!

Soms denk ik wel eens dat het goed zou zijn als iets of iemand de mensheid uit het door haarzelf opgeroepen lijden verlost...  :sigh:
Probleem? Check eerst de opstartschijf met Schijfhulpprogramma én SMART Utility.
En kijk ook eens op: discussions.apple.com,•• The X LabOSX Daily of Tuts+ •en vermijd 'handige tooltjes' als CleanMyMac, Onyx, MacKeeper of Monolingual.
Reseller ellende
22 mei 2010 - 10:09    reactie #67
geplaatst door: greatgriffin
Na het lezen van deze hele posting krijg ik een beetje dat "Mug en Olifant" gevoel :sad:

Concreet, er zijn fouten gemaakt, dat is duidelijk, maar op deze manier verlies je elk krediet, stel je je zelf in een negatief daglicht en maak je jezelf haast belachelijk door je frustraties zo ten toon te spreiden. Lost echt helemaal niets op!

Volgens mij kan dit toppic beter op slot, voor het verder escaleerd... :cool:

Five to one baby, one in five, no one here gets out alive
Reseller ellende
22 mei 2010 - 10:09    reactie #68
geplaatst door: Robert
Het probleem met 'wangedrag' is natuurlijk dat dat een subjectief begrip is...
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Reseller ellende
22 mei 2010 - 10:12    reactie #69
geplaatst door: Baggus

Citaat
Esquare om 9:20, 22-05-2010Soms denk ik wel eens dat het goed zou zijn als iets of iemand de mensheid uit het door haarzelf opgeroepen lijden verlost...  :sigh:

Nietzsche, Schopenhauer en Atilla de Hun hebben hun best gedaan dunkt me.
Reseller ellende
22 mei 2010 - 13:57    reactie #70
geplaatst door: LuckyLuke
Heb het hele verhaal ook eens gelezen, maar mijn aanvliegroute zou toch anders zijn geweest.
Bij navraag had Okki niet alleen met de verkoper moeten praten, maar ook moeten verzoeken tot een gesprek met de leidinggevende aldaar. Was daarna er nog niet uitgekomen had ik een aangetekende brief gestuurd naar de hoofdvestiging/kantoor van betreffende keten met verzoek tot reaktie van hun kant. Wat ik trouwens van Okkie niet begreep is dat je blijft wachten op een reaktie van hun kant. Ik had al lang een keer gebeld of was er langs gereden om het te vragen.

Denk dat iedereen wel eens een soortgelijke ervaring heeft gehad en het behoeft dan niet eens met een computer te zijn. In de meeste gevallen valt er wel iets te regelen, maar in eerste instantie moet je wel zorgen dat je blijft praten, anders delf je altijd het onderspit.

Voor de € 65,00 die deze "reparatie" heeft gekost is het misschien wel veel geld en als je er dan uiteindelijk toch nog een voorstel krijgt van een tegoedbon van € 25,00 is dat toch ook netjes. Begrijp wel een beetje van Okkie dat het een principe kwestie is geworden, maar van de andere kant kijk eens naar al die uren van jezelf die je dit gekost heeft. Het levert voor beide partijen uiteindelijk niets meer op.

Reseller ellende
22 mei 2010 - 15:15    reactie #71
geplaatst door: mayo
@Robert, ik heb het hier niet over een kind wat gedrag vertoond en verschillend kan worden geïnterpreteerd maar over regels en wetten die we in onze landje dienen na te leven.
@Esquare,  verklaar je nader, ben benieuwd wat je bedoeld.

En het valt me hier op dat dat de leugenaar er bij sommige hier beter af komt dan de benadeelde.

Ik baal er steeds meer van dat er lieden zijn die er, omdat ze onder druk staan en er niet meer onder uit kunnen, denken er met een slap excuus mee weg denken te kunnen komen. Deze mentaliteit zie je niet allen op het nivo van 65 euro maar ook bij onze bewindslieden die er ons belasting geld door heen draaien aan de meest walgelijke prestige objecten, pensioenfondsen die ons geld verkwisten en de bank wereld die steeds meer wil verdienen en steeds minder service wil verlenen. En gaat het dan WILLENS EN WETENS! mis komen ze met een excuus wat alles weer goed moet maken, krijgen nog hogere bonussen en slapen er geen nacht minder om.
VUILNISMAN KUNNEN DEZE ZAKKEN OOK MEE!!!

It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
Reseller ellende
22 mei 2010 - 16:16    reactie #72
geplaatst door: Gottfried Julius
Volgens mij ben je nu aan het "verdwalen"  kwa onderwerp.

Juul

http://www.norderney.nl
Mac gebruiker sinds 1986 alweer
Reseller ellende
22 mei 2010 - 16:32    reactie #73
geplaatst door: Ziegler
Mayo is definitief de weg kwijt . . .
Reseller ellende
22 mei 2010 - 18:10    reactie #74
geplaatst door: Okkie
@LuckyLuke
Ik had met de verkoper afgesproken een e-mail te sturen met mijn klachten. Hij zou die doorsturen naar de leidinggevende. Er was geen reactie. Een tweede poging gedaan maar weer geen reactie.

Maar goed Heb een e-mail gekregen van de bedrijfsleider dat hij de opmerkingen van zijn verkoper slects onprofessioneel vind.
Wat beftreft de kosten komt hij er nogmaal op terug dat mijn moeder akkoord is gegaan met de kosten. En dat is natuurlijk ook zo. maar toch..

Verder kreeg ik een boze mail van de directeur dat ik het conflict op een forum had geplaatst. en dat ik geen toestemming hed om de e-mails te plaatsen.

De e-mails had ik geplaatst voor de volledigheid maar dat was dus geen goed idee. Ik ga ze weghalen.

Ik ben ook gesommeerd de hele draad te verwijderen ander zouden er juridische stappen worden ondernomen.

En jurisdisch gedoe daar heb ik eigenlijk geen zin in....

"Beads flow echoes, can understand the power."