Spotify: nieuwe regels, minder luisteren...
27 juli 2011 - 13:58    reactie #25
geplaatst door: gPod
Ondanks de niet serieuze vraag toch even een serieus antwoord dan ;-)

Voor vijf euro per maand ben je van de reclame af, dit is inderdaad per maand opzegbaar.
Voor 10 euro per maand kun je Spotify 'offline' gebruiken en tevens op je iPhone, iPod, Android toestel etc.

g i d e on
Spotify: nieuwe regels, minder luisteren...
30 juli 2011 - 18:49    reactie #26
geplaatst door: Jaime
Spotify, wat een uitvinding is dat zeg. Ik ben er helemaal wild van.
I.c.m mijn Sonos geluidssysteem draadloos, onbeperkt en voor maar 10 euro per maand alle muziek luisteren die ik mij maar kan wensen. Volledig legaal.
Spotify: nieuwe regels, minder luisteren...
30 juli 2011 - 19:25    reactie #27
geplaatst door: Jules
De volgende stap is dat de kosten van de betaalde dienst omhoog gaan. Ik denk namelijk niet dat dit businessmodel lastig te handhaven zal blijken. Met name de houders van intellectueel eigendom (de platenmaatschappijen dus) verdienen weinig per gespeeld liedje. Ik gun iedereen zijn plezier ermee maar ik heb er wel een beetje een hard hoofd in.
Spotify: nieuwe regels, minder luisteren...
25 september 2011 - 10:20    reactie #28
geplaatst door: Pieterr
Kleine update:

Spotify verwijdert speelduurrestrictie. (Via Tweakers)

Citaat

Spotify lijkt de beperkte speelduur voor gratis gebruikers te hebben verwijderd. De restrictie wordt niet meer genoemd op de website en is uit de client verdwenen. In april voerde de muziekstreamingdienst nog beperkingen door.

Spotify lijkt de restrictie aan de speelduur te hebben geschrapt. De beperking is verwijderd van de Spotify-website en de tijdbalk die de resterende speelduur aangaf voor gebruikers van de gratis service, wordt niet meer in de client weergegeven. Dit werd opgemerkt door tweaker henkjanj. Betaalde accounts worden op de website nog wel aangeprezen met onbeperkt luisteren als een van de pluspunten. Ook mag een bepaald nummer nog steeds maximaal vijf keer worden beluisterd.

"One experiment is worth a thousand expert opinions."
Spotify: nieuwe regels, minder luisteren...
25 september 2011 - 10:35    reactie #29
geplaatst door: rondendron
Hiermee lijkt het dat het weghalen van het schaaltje gratis bonbons ertoe heeft geleid dat er geen klanten meer in de winkel kwamen. :smile:
Spotify: nieuwe regels, minder luisteren...
25 september 2011 - 14:45    reactie #30
geplaatst door: Sypie
Ik blijf het grappig vinden dat mensen nog steeds in "Gratis" geloven, zeker als het om zaken op het internet gaat.

Google heeft ook veel diensten gratis en tóch verdienen ze er bakken met geld mee. Dat komt niet omdat ze handelen in spulletjes, nee jij bent de handel. Jij en de gegevens die je achter laat zijn geld waard. Jouw e-mailadres is een manier om jou te bestoken met (on)gewenste e-mailtjes over nieuwe (betaalde) diensten. Ook bij Spotify is het niets minder. Ook daar laat je jouw gegevens achter en dus hebben zij een manier om jou te bereiken. Ook hebben ze daarmee een manier gevonden om geld binnen te harken: jouw gegevens verkopen aan adverteerders die daar hun geld in willen steken.

Spotify: nieuwe regels, minder luisteren...
25 september 2011 - 14:58    reactie #31
geplaatst door: Robert

Citaat
Sypie om 14:45, 25-09-2011
Jouw e-mailadres is een manier om jou te bestoken met (on)gewenste e-mailtjes over nieuwe (betaalde) diensten.

Hoewel ik het verder best eens met je bent, gaat dat in ieder geval niet voor Google op, Want die sturen je geen ongevraagde e-mails en hun spam-filtering is uitstekend.

Verder is het natuurlijk wel waar dat wij helemaal de klanten niet zijn Google. Want voor de klanten van Google is er gewoon een helpdesk die je kan bellen, maar die klanten zijn natuurlijk de adverteerders...

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Spotify: nieuwe regels, minder luisteren...
25 september 2011 - 20:49    reactie #32
geplaatst door: gPod
Maar ook voor Spotify gaat dat niet op, die hebben een heel ander verdienmodel. Juist de 'gratis' ervaring moet ervoor zorgen dat je een betalende klant wordt, want bij Spotify ben je uiteindelijk wel degelijk klant (in tegenstelling tot Google).
g i d e on
Spotify: nieuwe regels, minder luisteren...
16 november 2011 - 18:38    reactie #33
geplaatst door: Pieterr
Update:

Spotify is nu ook in België beschikbaar

Citaat

Belgen kunnen sinds woensdagmorgen een Spotify-account aanmaken. Dat de streaming-muziekdienst zijn deuren deze week in België zou gaan openen, werd al verwacht. In Nederland is de dienst al anderhalf jaar beschikbaar.

Begin deze week verschenen al berichten in de media dat Spotify zijn diensten deze week in een drietal Europese landen, waaronder België, zou starten. Dat blijkt correct: dinsdag opende Spotify zijn deuren in Oostenrijk en vandaag zijn België en Zwitserland aan de beurt, zo meldt het bedrijf. De abonnementsvoorwaarden zijn in België hetzelfde als in Nederland: naast een gratis versie waarvan het maximale aantal luisterminuten na een halfjaar wordt beperkt, zijn er een unlimited- en premium-abonnement van respectievelijk 5 en 10 euro per maand.

"One experiment is worth a thousand expert opinions."
Spotify: nieuwe regels, minder luisteren...
16 november 2011 - 20:05    reactie #34
geplaatst door: DJAN
"..maximale aantal luisterminuten na een halfjaar wordt beperkt..."

Je laten ze je proeven van de honing, daarna komt de rekening.

Eigenlijk is dit een onrechtstreekse verkoop op afbetaling...

Anderzijds moet je ook eens rekenen op 5 jaar basis: 10 euro/maand premium zonder publiciteit en overal (dus ook op iPhone e.a. iDevices) te gebruiken dit is 600 euro abo voor niets ttz
600 euro komt overeen met 60 volledige iTunes-albums (ref. Snow Patrol Fallen Emp) van ong. 14 songs en dus 840 nummers of 600 euro komt overeen met ong. 600 iTuens-songs waarvan je achteraf bij Spotify geen eigenaar bent...

Mac Pro 8 core / iMac 21" / MacBook Pro 15" / iPod nano / iPhone 3GS / iPad2
Spotify: nieuwe regels, minder luisteren...
16 november 2011 - 21:11    reactie #35
geplaatst door: Panico
Hoe heette dat muziekabonnement van Microsoft ook alweer?
http://www.pauldj.nl/  ("Interesting reaction! But what does it mean?")
Spotify: nieuwe regels, minder luisteren...
17 november 2011 - 00:38    reactie #36
geplaatst door: Johan Morris

Citaat
Pieterr om 13:00, 15-04-2011
@djan: Lees deze ook nog even (en dan vooral item 2).
http://www.spotify.com/nl/legal/end-user-agreement/
Dit heb jij allemaal geaccepteerd.

Tiens, in Nederland is de site in het engels? In België is ie in het Nederlands...
Nog straffer vind ik de "Privacy Policy". Heeft iedereen dat gelezen ???
http://www.spotify.com/be-nl/legal/privacy-policy/

De eerste alinea is al meteen raak:
`Wanneer u zich aanmeldt voor een Spotify-account of producten en diensten van Spotify koopt die beschikbaar zijn op Spotify web page of wanneer u de Spotify Service opent, kunnen we u bepaalde persoonlijke gegevens vragen zoals e-mailadres, postadres, leeftijd, geslacht en woonplaats. Wanneer u een Spotify-account aanmaakt of wanneer u uw reeds bestaande Spotify-account verbindt met uw Facebook-account, ontvangen we de volgende gegevens van Facebook Ireland Limited (“Facebook”) en slaan we deze gegevens ook op: uw naam, gebruikersnaam, wachtwoord, profielafbeelding, unieke Facebook-identificatie en toegangstoken, geslacht, verjaardag en e-mailadres. Daarnaast, wanneer u gebruikt maakt van de softwaretoepassing van Spotify, de Spotify Service en de Spotify Websites, ontvangen we automatisch informatie over uw gebruik van de toepassing, service en website inclusief persoonlijke informatie zoals de media die u benadert, vragen die u stelt, datum en tijd van uw vraag, uw internetprotocoladres, prestaties van uw netwerk en computer, uw browsertype, taal en identificerende informatie, uw besturingssysteem en toepassingsversie.'

Ik vertrouw het niet.

Spotify: nieuwe regels, minder luisteren...
17 november 2011 - 08:16    reactie #37
geplaatst door: DJAN
@Johan Morris: vandaar dat het gratis is, geld verdienen met je privé-gegevens. Vraag mij af: wat met de wet op de privacy (in België vrij streng toch?)...
Mac Pro 8 core / iMac 21" / MacBook Pro 15" / iPod nano / iPhone 3GS / iPad2
Spotify: nieuwe regels, minder luisteren...
17 november 2011 - 10:20    reactie #38
geplaatst door: gPod
Als je dat allemaal eng vindt dan kun je gerust 80% van al je internetactiviteiten staken, want geloof me, Spotify is bij lange na niet de enige die dit soort zaken monitort, opslaat, analyseert etc. De verantwoordelijkheid ligt uiteindelijk bij jezelf, wat jij aan sporen of gegevens achterlaat op internet, is hoe dan ook te traceren, altijd. Als je dat geen prettig idee vindt dan is het inderdaad alvast verstandig om geen gebruik te maken van alle zogenaamde gratis diensten (en is tegenwoordig op internet niet bijna alles gratis? :S).
g i d e on
Spotify: nieuwe regels, minder luisteren...
17 november 2011 - 21:14    reactie #39
geplaatst door: watcherob
Wat kunnen mensen toch moeilijk doen zeg. "onrechtstreekse verkoop op afbetaling... " scheve vergelijkingen met bonbons, het woord gratis constant tussen qutootjes. Tegenwoordig hebben mensen het idee dat muziek maar gratis moet zijn.

Spotify levert wat ze zeggen, het is gratis en je kunt alles luisteren. Er staat niet bij hoe lang. ;)
Maar serieus. De service werkt uitstekend en je hebt toegang tot bijna alles muziek. Hou in gedachte dat je vroeger nog 40 gulden betaalde voor 1 cd. Nu betaal ik 60 euro op jaarbasis (ik heb het 5 euro account) en ik kan altijd alles luisteren wat ik wil. Ik vind het een top deal.

Toen ik het gratis abonnement gebruikte had ik ook geen enkel probleem met de reclames. Zij moeten ook geld verdienen. De term gratis bij een dienst die heel veel geld kost moet je zelf toch ook wel een beetje aan het denken zetten.

Spotify: nieuwe regels, minder luisteren...
17 november 2011 - 21:53    reactie #40
geplaatst door: Panico
Hier in Holland doen we net alsof we zuinig zijn, hoor!

On Topic: algemene voorwaarden zijn er niet voor niets.
Toch jammer dat er geen leeftijdsgrens is voor inschrijving op commerciële diensten.

:cool:

http://www.pauldj.nl/  ("Interesting reaction! But what does it mean?")
Spotify: nieuwe regels, minder luisteren...
19 november 2011 - 15:37    reactie #41
geplaatst door: Pieterr
Update:

Meer dan 200 labels verwijderen hun muziek van Spotify

Citaat

Meer dan 200 Britse labels hebben op advies van de distributeur hun muziekcollecties van de streaming audiodiensten Spotify, Simfy, Rdio en Napster verwijderd. De labels zouden te weinig verdienen aan de streaming diensten.

In totaal 234 muzieklabels die gespecialiseerd zijn in grime, bass, dubstep en techno maken hun collecties niet langer beschikbaar via Spotify, Simfy, Rdio en Napster. Hun distributeur, ST Holdings, vroeg hen of ze de muziek nog langer via de streaming diensten wilden aanbieden; slechts vier wilden dit nog.

"One experiment is worth a thousand expert opinions."
Probleem? Check eerst de opstartschijf met Schijfhulpprogramma én SMART Utility.
En kijk ook eens op: discussions.apple.com,•• The X LabOSX Daily of Tuts+ •en vermijd 'handige tooltjes' als CleanMyMac, Onyx, MacKeeper of Monolingual.
Spotify: nieuwe regels, minder luisteren...
7 oktober 2012 - 17:50    reactie #43
geplaatst door: kokkiejan
Wat mij betreft mogen ze ook idd volledig onderuit gaan. De praktijken die ze uithalen lijken veel op wat een 'pusher' doet. Eerst iets gratis geven en wanneer dit goed is aangeslagen de gratis diensten beperken en er betaalde diensten voor in de plaats zetten.

Maar jammergenoeg is het niet alleen Spotify die dit op die manier fikst. Wel nu een van de eersten die dreigt om te vallen. Mijn sympathie hebben dergelijke cowboys iig niet. Wegwezen!

Spotify: nieuwe regels, minder luisteren...
7 oktober 2012 - 20:39    reactie #44
geplaatst door: FanBoy
Zou je sieren als je je eerst verdiept in waarom Spotify in de problemen zit, Kokkiejan..

Spotify zit met het probleem dat ze bakken met royalties moeten afdragen aan de labels en niet omdat ze zelf zoveel verdienen.

Spotify is juist voor de gebruikers heel goed. Voor Om Niet mag je beperkt luisteren, voor een paar euro onbeperkt via je computer en voor iets meer via ieder device.
Nix schimmigs aan, is al sinds het begin zo. Het aanpassen van het aantal keren gratis luisteren van een nummer is gedaan omdat het gewoon weg qua royalties te duur werd om dat aan te kunnen blijven bieden.

Laat lekker die platenlabels omvallen, dat zijn de graaiers, niet Spotify.

-= If you ain't got nothing nice to say, then don't say nothing at all =-
Spotify: nieuwe regels, minder luisteren...
7 oktober 2012 - 23:09    reactie #45
geplaatst door: kokkiejan
Wanneer je bij een omzet van 244 miljoen een verlies draait van 60 miljoen doe je toch iets niet goed denk ik zo.
Spotify: nieuwe regels, minder luisteren...
8 oktober 2012 - 08:34    reactie #46
geplaatst door: Jules
Heb je dat korte artikeltje uit de VK überhaupt gelezen, Kokkiejan? Dan wordt je duidelijk dat hetgeen Spotify 'fout' doen, het te goedkoop aanbieden van muziek is. De platenmaatschappijen willen - ik denk terecht/begrijpelijk - meer betaald krijgen voor hun portfolio's en - waar je nu tegen fulmineert, het duurder maken van de dienst en/of het beperken van het aantal keren dat je een nummer kunt beluisteren - is Spotify's manier om de extra inkomsten te genereren waarmee ze aan de vraagprijs van de maatschappijen kunnen voldoen.

M.a.w. je redeneertrant is nogal paradoxaal.  

Spotify: nieuwe regels, minder luisteren...
8 oktober 2012 - 10:47    reactie #47
geplaatst door: kokkiejan
Dat ben ik niet met je eens Jules. Kijk naar iTunes. Steve Jobs heeft eerst contracten afgesloten met de voornaamste platenlabels en daarbij vaste verkoopprijzen per nummer bedongen. De platenlabels wilden wel veeeel meer, maar Jobs heeft zijn poot stijf gehouden en o.a. daarmee de iTunes Store tot een succes gemaakt. Zelfs labels die er aanvankelijk weinig in zagen hebben hun dwaling na korte tijd ingezien en zich alsnog aangesloten. Maar ik mag toch aannemen dat je hiermee bekend bent.

Zet dan het initiatief van Spotify daar tegenover. Ook hier geldt dat de conservatieve platenlabels niets zien in een nieuw businessmodel. De jongetjes van Spotify hebben niet duidelijk kunnen maken dat dit een win-win situatie kan opleveren waardoor er geen goede afspraken gemaakt zijn. Spotify dacht desondanks deze dienst te kunnen opzetten. Kennelijk hebben zij nog nooit van de iTunes store gehoord want anders zou je wel weten wat de beginvoorwaarden hiervoor zijn.

Vervolgens laten ze de boel zo enorm uit de hand lopen dat er een verlies van 60 miljoen dollar is ontstaan. Is dit naïviteit, gewoon domheid of hebben ze gedacht die platenlabels wel even om te kunnen turnen met het succes? Nee dus.

Het succes wordt ook bepaald door de kosten voor de eindgebruiker in verhouding met de dienst die geleverd wordt. Zelfs ik kan op mijn vingers natellen dat wanneer je met zulke enorme verliezen de boel toch nog wilt redden je de dienstverlening omlaag zult moeten bijstellen, de prijs moet verhogen, meer sponsors (reclame) moet aantrekken en/of alsnog een goede afspraak met de labels moet maken.

In mijn ogen dus domme jongens die waarschijnlijk nog in 2010 dachten snel rijk te worden. Verkopen als een gek en er dan op verliezen is niet moeilijk. Kan ik ook. Een zaak tot een succes maken door er ook nog wat aan over te houden is de uitdaging. De Spotify mensen hebben daarin schromelijk gefaald. Wegwezen dus.

Spotify: nieuwe regels, minder luisteren...
12 maart 2013 - 17:16    reactie #48
geplaatst door: Pieterr
Bumpje.

'Spotify maakt gratis Radio-dienst in april wereldwijd beschikbaar' (via Tweakers)

Citaat

Spotify zou overeenkomsten met muzieklabels willen sluiten om zijn mobiele Radio-dienst wereldwijd gratis te kunnen aanbieden, waarbij inkomsten uit advertenties komen. De dienst maakt een willekeurige afspeellijst en de gratis variant zou ook naar Nederland komen.

meer...

"One experiment is worth a thousand expert opinions."