HSL om 0:47, 1-06-2008Voor de Goede orde,.. Telfort Internet == Tiscalizelfde pand, zelfde helpdesk, zelfde leidinggevende, zelfde telefoonnummer, zelfde netwerk,er is helemaal niets, maar dan ook echt HELEMAAL niets veranderd dan alleen de naam.
Dat mag dan wel zo zijn, ik ervaar toch echt dat de service is teruggelopen. Een aanzienlijk tragere responstijd en antwoorden die soms niets of weinig met de vraagstelling te maken hebben. En dan snap ik ook niet dat ik opeens overduidelijke spamberichten ontvang, of zou dat een commerciële afweging zijn (tiscali spamfilter was gratis; telfort spamfilter is betaald)
Nicky om 23:39, 31-05-2008EVen die algemene voorwaarden doorgenomen. Dit staat er in artikel 12.6:De Klant mag de Dienst niet gebruiken voor het versturen van spam. Onder spam wordt verstaan: het ongevraagd verzenden van grote hoeveelheden e-mail met dezelfde inhoud en/of het ongevraagd in grote aantallen nieuwsgroepen op het internet posten van een bericht met dezelfde inhoud en/of het ongevraagd verzenden van e-mail met een ongevraagde commerciële boodschap.Hierbij blijft nu dan alleen de vraag wat onder grote hoeveelheden e-mail wordt verstaan......
De Klant mag de Dienst niet gebruiken voor het versturen van spam. Onder spam wordt verstaan: het ongevraagd verzenden van grote hoeveelheden e-mail met dezelfde inhoud en/of het ongevraagd in grote aantallen nieuwsgroepen op het internet posten van een bericht met dezelfde inhoud en/of het ongevraagd verzenden van e-mail met een ongevraagde commerciële boodschap.
Hierbij blijft nu dan alleen de vraag wat onder grote hoeveelheden e-mail wordt verstaan......
Op een gegeven moment had ik geen internet, dus ik bel de helpdesk - inderdaad voor een schandalige 0.30 p/m.
"Ja meneer, u staat op de zwarte lijst" - Zwarte lijst? Waarom dan?"Er staat een virus op uw computer waarmee onze 'coreservice' overbelast raakt"- Hmm... interessant, wat voor virus zou dat kunnen zijn?"Dat kan ik zo niet zien, ik zie alleen dat er abnormaal verkeer is"- Maar wat verstaat u dan onder 'Abnormaal' verkeer?"Dat is verkeer over andere poorten dan poort 80 of 25"- Ja ja, dus als ik een torrent binnenhaal, ftp, via VNC iets doe of via afp gaat het mis?"Nou dat kan ik zo niet stellen, maar in onze log-files kan ik zien dat u op onze coreservices probeert in te breken"- Wat bedoelt u dan precies met coreservices?"Nou het kan zijn dat u een applicatie gebruikt waarmee u grafieken kunt tekenen"- ja... en?"Ja, dat zou het kunnen zijn"- hmm... Nou stuur die log-files dan even naar me toe, dan kan ik gericht actie ondernemen"Dat heeft geen zin, want daar komt u toch niet uit"...
Zo ben ik twee keer off-line gehaald. De gesprekken gingen zo nog even door, tot ik de beste man vertelde dat ik waarschijnlijk geen virus zou heben omdat ik een mac heb. Ik kreeg dan weer internet, maar moest beloven dat ik hun coreservices met rust zou laten...
Woow ernstig.. dat lijkt me echt
Het is de Klant niet toegestaan processen in gang te zetten of te laten voortbestaan, waarvan hij redelijkerwijs kan vermoeden dat dit Telfort dan wel de overige gebruikers van het Internet hindert of het gebruik van de Dienst(en) nadelig beïnvloedt.
Heeel ver doorgaand zou dit kunnen betekenen dat je nooit gebruik mag maken van je ADSL lijn. Een email kan de ontvangende kant hinderen (komt op een ongeschikt moment) en moet ook door al die servers heen. Zonder jouw email, webbrowsen is er meer bandbreedte beschikbaar voor anderen. Laat staan ichatten en torrents downloaden, dat is hiermee dus (lijkt het) helemaal uit den boze.
(Bewerkt door Nicky om 22:51, 1-06-2008)
FlippnJJ om 21:28, 1-06-2008dus ik bel de helpdesk - inderdaad voor een schandalige 0.30 p/m.
Dus 20Mb ADSL van Telfort voor 19,95 waar je 0,30 p/m voor de helpdesk betaald of bijvoorbeeld XS4ALL waar je 54,95 voor een 20Mb ADSL abonnement betaald maar een normaal 020 nummer voor de helpdesk. Die keuze maak je zelf, bovendien kan je voordat je het abonnement afsluit zien wat de helpdesk kost.
Die keuze maak je zelf, bovendien kan je voordat je het abonnement afsluit zien wat de helpdesk kost.
Van te voren... Tja, ik ben niet 'van te voren' van plan om uren met de helpdesk te bellen. Maar het is in zoverre schandalig dat wanneer je problemen hebt die buiten jou schuld plaatsvinden, zoals die regelmatig aan de hand zijn bij Telfort, ze niet reageren op mail, en je dus moet bellen. Wanneer de wachttijden daarna nog minstens 10 minuten duren, en de gesprekken daarna ook nog 10 omdat de 'Agent' voor iedere vraag ruggespraak moet houden met de 'Supervisor' wordt dat inderdaad nogal irritant en schandalig duur...
Jou logica van 'het is een goedkoop abonnement, dus je betaalt meer voor andere zaken' vind ik vreemd. Je zou kunnen stellen dat Telfort erbij gebaat is de verbinding brak te laten zijn, ze verdienen meer met de helpdesk dan met het abonnementsgeld
Rutger om 23:30, 1-06-2008Dus 20Mb ADSL van Telfort voor 19,95 waar je 0,30 p/m voor de helpdesk betaald of bijvoorbeeld XS4ALL waar je 54,95 voor een 20Mb ADSL abonnement betaald maar een normaal 020 nummer voor de helpdesk.
De som is iets andersTelfort 19,95 + 24,- adsl KPN = 43,95Xs4all 54,95 incl 24,- adsl = 54,95
xs4all lijkt 35,- duurder, maar het scheelt uiteindelijk maar 11,-
Hehe... dat was schrikken.... en afkicken...
Het komt er dus op neer dat je geen "Nieuwsbrieven" mag versturen. Dus als je een grote familie hebt, of een vereniging, dan mag je geen mailing versturen via hun mailservers. Volgens de Abuse-bobo staat dit in hun algemene voorwaarden. Die ik dus nog ga lezen, buiten de postings in dit draadje, waarvoor dank.Echter, zolang er geen klachten binnenkomen, letten ze er ook niet op.
Ze kunnen niet eens zien om hoeveel mail het gaat, of van welk adres (Aldus AbuseBobo, maar geloof ik niks van, zoals ik wel meer dingen in het verhaal met een korrel zout nam). De reden van drie dagen zonder internet was:
Er zijn welgeteld 2 (TWEE) klachten binnengekomen. Hun reaktie bij een klacht is: AFSLUITEN. Pats. Boem. "We zijn heel streng."
"Hoor en wederhoor." Kennen ze niet. Doen ze niet aan. "Wij willen geen risico lopen."
"Maar waarom sluiten jullie dan ALLES af, ook mijn telefoon? Jullie kunnen tot gewoon de mailpoorten dichtgooien?" Abusebobo: "Nee dat kunnen wij niet." ?!?(Heb duidelijk gemaakt dit met een grote korrel zout te nemen.)
Het zijn dus twee BCC mailings geweest waar de boosdoeners tussenzitten. Eentje is naar mijn klanten (39 adressen) en eentje naar Mac/PC nieuwssites (11 adressen). En ik vermoed dat in de laatste regio de klagers zitten. Want waarom zouden mijn klanten klagen: ik kom immers met een nieuw boek en daar kunnen zij toch ook aan verdienen. Maccers zijn verder allemaal hele lieve mensen, dus ik hou er drie over waarvan ik de namen niet ga noemen, maar ze zijn uit mijn adresboek verdwenen en ook uit mijn hart. Want in eerste instantie was ik heel boos, maar nu ben ik ook een beetje verdrietig. Ik doe mijn ding met hart en ziel en dit doet zeer. Daar sta je met je goede bedoelingen. Ik hoef helemaal niet rijk te worden van die boeken. Ik hoef geen BMW of boot en een mooie Mac heb ik al.
De oplossing is ook gevonden: Ik verzend niks meer via de mailserver van Telfort. Dan kunnen ze mij niks maken namelijk, want "dan lopen ze geen kans dat hun server op een zwarte lijst komt."
Goed. Eerst een voorraad binnengekomen mail afwerken (jullie waren het eerst aan de beurt voor mijn verhaal).Klachtenbrief ligt klaar, heb het adres nu ook. En dan eens uitzoeken wanneer ik van Telfort afkan. Want mij zijn ze kwijt als klant, dat staat als een paal boven water.
Voor de rest: trek leering uit mijn verhaal, mijn lieve Mede-Freakers! Wees voorzichtig met nieuwbriefjes versturen, commercieel of niet-commercieel: volgens Telfort mag het niet. Er hoeft maar eentje te zijn die moeilijk doet!
grtz, MacMiep
(Bewerkt door MacMiep om 13:24, 2-06-2008)
(Bewerkt door MacMiep om 13:26, 2-06-2008)
Ben zelf net overgestapt naar Telfort
Dat was al frustratie genoeg, wilde mijn telefoonnummer van IPB meenemen...
Zou een linkje van dit draadje doorsturen naar de afdeling marketing van Telfort. Je mag geen nieuwsbrieven versturen ze moeten de ogen uit hun kop schamen
Anyway, goede beslissing om op te zouten aldaar, Pech voor wouter en een waarschuwing voor iedereen.
Succes met het vinden van een andere ISP. XS4ALL is al genoemd. Zit zelf bij Solcon. Zelfde serviceniveau als XS4ALL en ik ben er meer dan tevreden over.
Als ik je verhaal goed begrijp dan heeft Telfort aan twee klagers genoeg om zonder inkennisstelling de betreffende ADSL lijn te blokkeren? Dan lijkt het mij makkelijk om ze een ha(c)k te zetten: Twee MacFreakers klagen over ieder Telfort mailadres, deze mensen zijn dan net zo boos als jij was en veranderen van provider. Binnen enkele maanden heeft Telfort dan geen internetklanten meer. Probleem opgelost!
Succes met de aanprijzing van je nieuwe boek (per snail mail dan maar...)
Dit gaat echt wel te ver!!klachtenbrief is zeker op z'n plaats
Ja inderdaad. Even een mailtje. Want het gaat niet over viagra of tietenvergotingen. Ik ben een mens van vlees en bloed, geen botnet!
@Nicky: LOL da's een goeie ja.... stel je hebt een gruwelijke hekel aan iemand waarvan je weet dat ie bij Telfort zit...maar ik gun niemand wat mij overkomen is, het is gewoon heel vervelend. Als ik nou een windhoosgebruiker zou zijn te beroerd om moeite te doen voor het up-to-date houden van mijn beveiliging.
Alhoewel... ik heb de laatste Mac OS updates niet gedraaid, want ik zat midden in een productieproces... mag het even?
Dus allemaal klagen, want de volgende keer ben ik DEFINITIEF off-line!:
"Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben uw verzoek ontvangen om opnieuw via Telfort toegang tot het internet te krijgen.
Op grond van de door u verzonden informatie nemen wij aan dat u het beveiligingsprobleem waarover wij u eerder een waarschuwing verzonden verholpen denkt te hebben. Wij zijn echter niet zelf in staat te controleren of de door u gekozen oplossing het beveiligingsprobleem volledig opgelost heeft.
Het is bovendien belangrijk dat u er ook zorg voor draagt dat uw besturingssysteem is voorzien van de laatste patches. In geval van Microsoft Windows kan dat middels Windows Update (bereikbaar onder het startmenu). Het up-to-date houden van uw besturingssyteem is, zeker als u een permanente verbinding heeft, een must. Microsoft brengt geregeld patches voor haar producten uit, die u middels Windows Update kunt downloaden.
Mogelijk ten overvloede wijzen wij u er op dat u ten alle tijden volledig verantwoordelijk bent voor alles dat met de toegang die uw abonnement u tot het internet verleent gebeurt. Mochten wij onverhoopt op enig moment opnieuw constateren dat er ongewenst verkeer vanaf of via uw IP plaats vindt, dan zullen wij uw toegang tot het internet definitief blokkeren. Wij zullen u in dat geval daarover niet opnieuw (vooraf) berichten."
Nou, dit maitje ging dus meteen er achteraan:
"
> Wij zullen u in dat geval daarover niet opnieuw (vooraf) berichten.
Mag ik er even op wijzen dat ik helemaal geen bericht vooraf heb gehad?!
Wellicht dit standaard-mailtje toch eens aanpassen."
Zien jullie nu? Ze zeggen zelf dat ze waarschuwen. Dat is helemaal niet waar!
Meteen een standaardmail terug met o.a.:
"Wij kunnen uw klacht alleen in behandeling nemen als:
-1- Uw klacht betrekking heeft op een gebruiker van de door ons geboden internet service. Dat wil zeggen betrekking heeft op door ons beheerde IP reeksen (xxxxxxx) en door ons beheerde mail domeinen.Betreft het een ander IP-adres, dan kunnen wij uw melding helaas niet behandeling nemen omdat het IP-adres niet tot ons domein behoort. U kunt op de volgende internetpagina's nagaan bij welke provider of welk netwerk het IP-adres hoort:http://www.fr1.cyberabuse.org/whois/?page=whois_serverhttp://www.ripe.net/db/whois/whois.html
-2- Om een melding goed te kunnen onderzoeken, hebben wij in vrijwel alle gevallen specifieke informatie nodig.
2A ONGEWENST ONTVANGEN EMAILHeeft u melding betrekking op door u ontvangen e-mail, stuurt u dan altijd de volledige mailheader van het betreffende bericht mee. Deze hebben wij nodig voor het achterhalen van de exacte oorsprong van het bericht en voor de technische bewijsvoering.
Als u onverhoopt niet weet hoe u de mailheader van een e-mail bericht kunt openen, neemt u dan contact op met de helpdesk van uw provider.
Als u twijfelt aan de herkomst van een bericht, laat het bericht dan bij voorkeur analyseren door een online dienst zoals http://spamcop.net/ of www.samspade.org. Aan het gebruik van deze internet services zijn geen extra kosten verbonden."
grtz, MM
PS: LET OP: WANNEER JE BIJ TELFORT NIET VIA HUN MAILSERVER VERSTUURT, MOET JE EEN EEN ANDERE POORT KIEZEN! Poort 25 is geblokkeerd. Ik krijg er in ieder geval geen mail door. En dat is een KPN-trekje.
(Bewerkt door MacMiep om 14:44, 2-06-2008)
Wanneer u geen prijs stelt op het ontvangen van onze promotie-mails verzoeken wij u op deze mail te reageren met als onderwerpregel ....... Uw adres wordt dan direct van onze maillijst verwijderd.
En een regel bovenaan de - nog te verzenden - mailing:
"dit mailtje ontvang je omdat je Aan de slag met de Mac hebt aangeschaft. Wil je niks meer van MacMiep horen, mail dan een leeg mailtje naar mailmeniet ad macmiep.nl"
Wisten jullie dat ik al mijn logs heb doorgespit? Ik weet niet wat alles betekent, het is meest UNIX gebrabbel, maar je kunt er wel degelijk info uithalen. Geen enkel raar geval gezien. Toen mijn Zyxel modem. Die had wel logs, maar omdat ik 'm uitgezet had - denk ik - waren die weg. Niks gevonden wat ik als verdacht zou kunnen aanmerken. Dus ik vertel die knaap van de abuse-dienst dat "Als ik geïnfecteerd of gehackt ben, dan ben ik wereldnieuws."
(Bewerkt door MacMiep om 14:52, 2-06-2008)
(Bewerkt door Josh om 15:08, 2-06-2008)
"LS,
Vrijdagmiddag 31 mei 2008, werd ik onaangenaam verrast door een internet en VOIP-verbinding die niet werkte. Ik kreeg in mijn browser de melding dat mijn verbinding was afgesloten vanwege het verzenden van "spam". Ik heb zoals verzocht contact opgenomen met uw klantenservice en mijn ongenoegen kenbaar gemaakt. Tot mijn verbazing kon er pas vandaag (maandag) telefonisch contact met mij worden opgenomen om dit te bespreken.
Ik vind het zeer onzorgvuldig van Telfort om mij zonder enige waarschuwing af te sluiten van alle internet toegang en mij drie dagen afgesloten te laten van alle diensten. Het is immers technisch heel goed mogelijk om e-mail verkeer te blokkeren in plaats van de gehele lijn te slopen. Het ging in dit geval niet eens om duizenden mailtjes, maar om slechts twee klachten.
Kent Telfort het begrip 'Hoor en wederhoor' wellicht? Wanneer er slechts twee klachten nodig zijn om een volledige afsluiting te bewerkstelligen, is klagen een prima manier om mensen dwars te zitten. Een mailtje naar uw abuse-afdeling of een mailtje naar mij is voor een klager immers evenveel inspanning. Echter, die klager moet wel eerst de e-mail header bekijken om de provider te localiseren.
Bij dit alles komt nog dat ik zojuist de volgende e-mail van uw afdeling Abuse heb ontvangen:
"(mailtje tekst staat hierboven al ergens in een post van mij)"
In deze mail wordt notabene gerept van 'waarschuwing' en '(vooraf) berichten'.
Uw abuse medewerker beweerde echter dat het bedrijfsbeleid is om meteen af te sluiten. Uit bovenstaande e-mail blijkt duidelijk het tegendeel. Het dreigen met definitief afsluiten bij een volgend incident lijkt mij hier dan ook niet op zijn plaats.Ik verwacht zodoende dat deze afsluiting door Telfort uit de boeken zal worden gehaald en dat u mij voortaan zult behandelen alsof ik nooit een afsluiting wegens abuse heb gehad. Ik heb immers geen enkele waarschuwing ontvangen en daarmee ook geen enkele kans gehad om iets tegen het probleem te ondernemen.
Indien ik binnen 14 dagen na dagtekening van deze brief hierover geen positief antwoord heb ontvangen, zal ik dit beschouwen als de definitieve nekslag voor onze klant-provider relatie."
Eigenlijk ben ik ze helemaal zat maar je moet ze even een reden geven om nog terug te willen pennen.