geplaatst door: Nicky
Goeie brief.

Nu eens kijken of je uberhaupt een zinnig antwoord krijgt. Excuses zouden op zijn plaats zijn.

geplaatst door: Neuroteck
Ik twijfel een beetje over die 2 klachten, volgens mij is dit echt onzin.

Is het niet mogelijk dat hun zien dat er 'opeens' veel 'commercieel' wordt gemaild vanuit jouw adres en hun gelijk de boel dichtgooien ?

Tot nu toe ook alleen maar ellende gehad met Telfort, wat ik heb gelezen in dit draadje is dat er nog steeds hetzelfde personeel zit, ben bang dat ze plots een stuk onkundiger en/of een stuk minder gemotiveerd zijn geworden.

The power of the Darkside !!!!
geplaatst door: Josh
Het staat je te prijzen dat je ze nog een kans geeft om te reageren,
maar het wordt - ben ik bang - een nietszeggend antwoord.
Mind my words.
__________________________________________
Macintosh SE|
Wie niet terugkijkt kan niet vooruit kijken.
geplaatst door: macossie
 :music: volgens mij zat je helemaal niet te wachten op dat mailtje van abuse @  :music:
:devil: ik zou als ik jou was de headers van die mail direct terug sturen in je klacht mail  :devil:

(Bewerkt door macossie om 15:59, 2-06-2008)

geplaatst door: FlippnJJ
Citaat
Nicky om 10:30, 2-06-2008
€0,30 per minuut = €18,- bruto per uur. Voor dat tarief kom ik mijn bed niet uit.

De helft van de tijd sta je als beller in de wacht, en moet je ook betalen. Het levert Telfort dus € 36,- per uur op. Dat is toch aardig binnenlopen via de telefoon.

Fijn MM, dat je internet het weer doet. Ik heb zo de indruk dat het volstrekt willekeurig, en afhankelijk van het humeur van de abuse-afdeling gebeurt. Bij mij is er niet eens een bult(je) mail verstuurd, maar schijnt het modem standaard niet goed te zijn geconfigureerd. Nu heb ik dat zelf gedaan na de tweede off-line-haal-actie, maar ik kan me voorstellen dat veel mensen hier moeite mee hebben.
Gelukkig kan je ze altijd bellen voor goed advies  :thumbs-up:

geplaatst door: MacMiep
@Neuroteck: "Is het niet mogelijk dat hun zien dat er 'opeens' veel 'commercieel' wordt gemaild vanuit jouw adres en hun gelijk de boel dichtgooien ? "

Ik heb uitgelegd dat ik sinds een half jaar boekverkoper ben en dus veel mails krijg en ook moet versturen.
Ik heb ook gesuggereerd dat ze mij waarschijnlijk naar een veel duurder zakelijk abbo willen dirigeren, maar daar heb ik niks aan. Als dat eruit ligt (zoals recent0 kan ik niks en heb ik ook niks aan een paar centen.
Men gelooft (die indruk kreeg ik en werd me ook gezegd) dat ik ter goeder trouw ben dus daar ligt het niet aan. Het maakt ze ook niet uit of ik via mijn eigen smtp de mail verstuur. Via hun smtp is het probleem.

@FlippnJJ: dus jij bent al 2x afgesloten geweest? Nou lekker, en de tweede keer was zeker 'definitief'?
Heb je nog met moord en doodslag moeten dreigen om weer aangesloten te worden?

@Nicky: ik verdiende bij KPN InternetPlusBellen maar liefst 8.33 Euries per uur. En ik heb nog loonsverhoging gehad ook nog, maarliefst 10 hele centen!
Wij zeiden altijd daaro dat de schoonmakers waarschijnlijk meer verdienden dan wij.

(Bewerkt door MacMiep om 17:34, 2-06-2008)

Al meer dan 20 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op macmiep.nl & op macostutorial.com in het Engels èn Duits!
geplaatst door: PSYCHOMAC
Hai medefreakers,

Ik lees dit draadjes nu pas in zijn geheel door.

Een punt wat niet aan de orde is gekomen is de ongelijkheid van benadering van verschillende klanten.

Ik heb een Pc-zus bij Telfort (internet en bellen). Die heeft een viertal weken geleden een keurige mail gekregen waarin werd uitgelegd wat er met haar PC gebeurde, met een keurig advies wat er met haar PC diende te gebeuren, en een keurige termijn van een week waarbinnen ze het probleem opgelost diende te hebben. Daarna zou pas afgesloten worden. Ik heb haar meteen een van mijn Macjes geleend zodat ze nog verder kon internetten. Heb de PC mee naar huis genomen om hem daar onder hande te nemen.
Ik heb de mailtjes van Telfort als kopie nog ergens bewaard. Bij haar gingen ettelijke duizenden mailtjes het net op. Ik heb alles er af gehaald, schijf opnieuw geformatteerd, alle beveiligingssoftware er op gezet die nodig was enz enz....

Het gaat me om het verschil in benadering. De ene regio gaat er anders mee om dan de andere regio ?

@MacMiep ; wil je de mailtjes van Telfort aan mijn zus inzien dan zal ik nadat ik haar toestemming heb gevraagd je dit graag toesturen.

Heb je een punt meer, denk ik zo.

groetjes

PSYCHOMAC

iMac 2007 20", iMac 27", iMac 21", 10x iMac G3 , 2x iMac G4, 1x iMac G5 ,2xPM dual 1.8 en dual 2.0 G5; 2x MacPro ;15/17/23inch Display(alu en model ervoor), powerbook 12/15/27inch,  Apple TV, 2xApple Cube/17 "ADC Scherm, PM G4 QuickSilver, en verder nog veel te veel om op te noemen. Een verzamelaar dus!
geplaatst door: Robert
[news]Als er in het ene (veel heftigere) geval zo correct mee wordt omgesprongen en in het geval van Miep helemaal niet dan maakt dat e.e.a. nog veel vreemder. Al met al een bizarre zaak. Sterkt me wel in m'n overtuiging dat een mens beter af is met een externe mail-provider. Ik zit ook bij Telfort (was in mijn geval eerst Tiscali) maar gebruik hun servers eigenlijk nooit, houdt me ook lekker onafhankelijk mocht ik willen veranderen van provider.

En voor iedereen die vol lof is over xs4all, daar heb ik in het verleden gedonder mee gehad wat ook helemaal niet prettig werd afgerond en dan ook resulteerde in mijn vertrek bij xs4all.[/news]

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
geplaatst door: MacEdit
Ben automatisch geswitcht van Demon naar XS4all en moet zeggen dat me dat niet tegenvalt.
Misschien hebben ze van hun fouten in het verleden geleerd.
geplaatst door: Flix

Citaat
Fool om 9:54, 3-06-2008
[news]En voor iedereen die vol lof is over xs4all, daar heb ik in het verleden gedonder mee gehad wat ook helemaal niet prettig werd afgerond en dan ook resulteerde in mijn vertrek bij xs4all.[/news]

Ik heb ook gedonder gehad met Apple producten, en de samenhangende garantie (NOT!), en toch vind ik het nog steeds goed spul... :music:

(Bewerkt door Flix om 15:42, 3-06-2008)

geplaatst door: MacMiep
@PSYCHOMAC: zie je wel! Het kan dus toch!

Word ik anders behandeld omdat ik Macgebruiker ben?
Ook maar een klachtenbrief naar de Commissie Gelijke Behandeling?

Dank voor je aanbod. De klachtenbrief met argumenten is al weg (meteen gisteravond op de post geknald, dit soort dingen doe ik altijd direct, dat geeft rust), maar mocht het tot een discussie komen of ze sturen een nietszeggende brief terug, dan zou ik ze graag als argument gebruiken. We kunnen ze daarvoor het beste anonimiseren. Je moet de kat niet op het spek binden.

Wat betreft een andere provider, mijn Pa zei het op een oude Groningse wijze: "Of ut nou oet de schietert of oet de miegert komt, hest altied wat."
De vertaling naar het Nederlands resulteert in een poep-pies praatje, dus ik laat 'm maar ter ieders fantasie zo staan....  :wink:

XS4all zal wel erg goed zijn, maar ik denk niet dat ik die helpdesk nodig ben. Ik bedenk me nog wel op wat ik ga doen. In ieder geval heb ik (mijn digibete) Pa en Ma verrast met het goedkoopste ADSL abbo dat kon: HetNet. 9.95 voor het eerste jaar en per maand opzegbaar. Gratis draadloos modem te leen. 1.5 Mbit.
Zo heb ik in ieder geval een backup en hoef ik geen vrienden lastig te vallen.

Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen!

grtz,
MM

Al meer dan 20 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op macmiep.nl & op macostutorial.com in het Engels èn Duits!
geplaatst door: hitchhiker

Citaat
MacMiep om 18:40, 3-06-2008
"Of ut nou oet de schietert of oet de miegert komt, hest altied wat."

Analoog aan: Dat het niet uitmaakt of je door de kat of de hond gebeten wordt? :withstupid:
geplaatst door: Peter Villevoye
XS4all is een prima access-provider maar een dure hosting provider
met belachelijke voorwaarden. Ze hebben wel een goeie Mac-support.
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
geplaatst door: MacMiep
@hitchhiker: Je hebt 'm begrepen, mien jong!  :shakehands:

@Peter: oh, mogen er maximaal 2 mensen per dag op je site komen of zoiets?

:crazy:

Ziet er niet zo heel belachelijk uit hoor.

Basic Website                   Advanced Website
vanaf 23,- per maand           vanaf 36,50 per maand
500 MB schijfruimte           1 GB schijfruimte
40 GB dataverkeer per maand   100 GB dataverkeer per maand
1 domeinnaam inbegrepen    1 domeinnaam inbegrepen
15 mailboxen, onbeperkt e-mailadressen50 mailboxen, onbeperkt e-mailadressen
U kunt een back-up maken van uw websiteU kunt een back-up maken van uw website
XS4ALL beheert de webserver                XS4ALL beheert de webserver
                                               1 database inbegrepen

Maar jij zal het wel over de kleine lettertjes hebben neem ik aan. De prijzen zijn in ieder geval veel te hoog voor mij. Zo'n Miep-imperium heb ik nog niet opgebouwd hoor.
En ookal zou dat, dan hol ik nog naar de Aldi en de Action!

grtz,
MM

(Bewerkt door MacMiep om 20:08, 3-06-2008)

Al meer dan 20 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op macmiep.nl & op macostutorial.com in het Engels èn Duits!
geplaatst door: MacFrankie

Citaat
MacMiep om 18:40, 3-06-2008
...
Wat betreft een andere provider, mijn Pa zei het op een oude Groningse wijze: "Of ut nou oet de schietert of oet de miegert komt, hest altied wat."
De vertaling naar het Nederlands resulteert in een poep-pies praatje, dus ik laat 'm maar ter ieders fantasie zo staan....  :wink:
...

Laat het idd maar aan ieders fantasie over, voor je het weet word je ook nog van MacFreak verbannen wegens schuttingtaal!  :happy:

Mijn opa zei altijd: "Nait mieg'n moar doun". Letterlijk vertaald is het ook zo'n praatje als van jou, maar als iedereen die "raad" op zou volgen, zou de wereld er een stuk beter uitzien!

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
geplaatst door: macvooh

Citaat
MacMiep om 20:03, 3-06-2008

Ziet er niet zo heel belachelijk uit hoor.

check eens antagonist.nl

veel goedkoper  :thumbs-up:

FREAK!
geplaatst door: MacMiep
@macvooh: wow! da's inderdaad een mooie prijs voor 60 Gb per maand!

Die ga ik zeker bookmarken!

grtz,
MM

PS: had ik al gemeld dat het storm loopt met boekbestellingen van iPhoto?
Vannacht de ECHT GROTE mailing verstuurd. Wel via mijn eigen SMTP hoor.  :hypocrite:

Al meer dan 20 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op macmiep.nl & op macostutorial.com in het Engels èn Duits!
Telfort sluit internet af wegens "SPAM" zonder waarschuwing!
26 juni 2008 - 18:46    reactie #67
geplaatst door: MacMiep
Nou. Daar zijn we weer. Telfort heeft mij een e-mail gestuurd als reactie op mijn brief. Ik citeer:

"Uit onze administratie blijkt dat in een telefonisch onderhoud met een van onze medewerkers u al duidelijk is gemaakt dat de door ons verstuurde email* op een verkeerd moment is verstuurd.

Het is helaas niet mogelijk de afsluiting uit onze administratie te halen, wij willen u vriendelijk verzoeken te handelen conform onze Algemene Voorwaarden. Deze stellen dat er sprake is geweest van handelingen die ons netwerk potentiële schade hebben toegebracht en dat er door andere klanten hinder is ondervonden als gevolg van uw acties."

(De e-mail die hier* bedoeld wordt is die van 'u bent weer aangesloten en volgende keer waarschuwen we niet zoals we deze keer wel gedaan hebben)

Telfort liegt hiermee dat ze barsten. Ik heb het telefoongesprek namelijk opgenomen en daarin wordt met geen woord gerept hierover.
Dit heb ik ze ook teruggemaild:

"Op 26 jun 2008, om 16:01 heeft Telfort Internet Klantenservice het volgende geschreven:

Uit onze administratie blijkt dat in een telefonisch onderhoud met een van onze medewerkers u al duidelijk is gemaakt dat de door ons verstuurde email op een verkeerd moment is verstuurd.

Dit is niet waar.

Dit kan ik aantonen, want ik heb het telefoongesprek opgenomen.

Ga jullie schamen!"

Ik zie nu trouwens dat de afzender een 'no-reply' adres is....
Dus. Nu weten jullie hoe de vork in de steel zit. Je wordt verneukt waar je bijstaat.

grtz,
MM  


:mad:

Al meer dan 20 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op macmiep.nl & op macostutorial.com in het Engels èn Duits!
Telfort sluit internet af wegens "SPAM" zonder waarschuwing!
26 juni 2008 - 18:50    reactie #68
geplaatst door: PSYCHOMAC
Tja....jammer genoeg klopt het wat je zegt...... wat een puinzooi zeg !

Sterkte...


PSYCHOMAC

iMac 2007 20", iMac 27", iMac 21", 10x iMac G3 , 2x iMac G4, 1x iMac G5 ,2xPM dual 1.8 en dual 2.0 G5; 2x MacPro ;15/17/23inch Display(alu en model ervoor), powerbook 12/15/27inch,  Apple TV, 2xApple Cube/17 "ADC Scherm, PM G4 QuickSilver, en verder nog veel te veel om op te noemen. Een verzamelaar dus!
Telfort sluit internet af wegens "SPAM" zonder waarschuwing!
26 juni 2008 - 18:51    reactie #69
geplaatst door: JH
Wow ! Wat een stelletje kl*&$%&^$@. Tijd voor de consumentenbond ! Alleen dan niet zeggen dat je een Mac, hebt, want daar houden ze niet zo van... :woot:  :shutup:  :wink:
Mac-musician
Telfort sluit internet af wegens "SPAM" zonder waarschuwing!
26 juni 2008 - 19:30    reactie #70
geplaatst door: Josh
Als je na al deze ellende nog energie over hebt, kun je overwegen
om contact met Tros Radar op te nemen.
Indien daar voldoende klachten over deze provider binnenkomen heb je een
reële kans dat het op de agenda wordt gezet.
__________________________________________
Macintosh SE|
Wie niet terugkijkt kan niet vooruit kijken.
Telfort sluit internet af wegens "SPAM" zonder waarschuwing!
26 juni 2008 - 19:57    reactie #71
geplaatst door: MacMiep
@Josh: sterker nog: dat heb ik meteen al gedaan.

Ze hebben trouwens zomerstop daar. Afwachten dus.

grtz,
MM

Al meer dan 20 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op macmiep.nl & op macostutorial.com in het Engels èn Duits!
Telfort sluit internet af wegens "SPAM" zonder waarschuwing!
26 juni 2008 - 20:17    reactie #72
geplaatst door: Calvin
sjonge, wat een gedoe, jammer dat je een weekendje geen internet hebt gehad. Had je maar een zakelijke lijn moeten nemen om zakelijke dingen te doen...........

Hoe lang ga je het volhouden?
( ik proef toch iets van, het is een KPN bedrijf en ik heb de pest aan KPN dus ik blijf maar doorgaan)
Daarnaast hoor je te vermelden dat je een gesprek opneemt, zeker als je denkt het later te gaan mis/gebruiken. Doe je dat niet, ben je zelfs strafbaar........ (wet op de privacy enzo)

-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com
Telfort sluit internet af wegens "SPAM" zonder waarschuwing!
26 juni 2008 - 20:57    reactie #73
geplaatst door: MacMiep
@Calvin: heb jij soms geklaagd?


:angry:

Al meer dan 20 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op macmiep.nl & op macostutorial.com in het Engels èn Duits!
Telfort sluit internet af wegens "SPAM" zonder waarschuwing!
26 juni 2008 - 20:59    reactie #74
geplaatst door: Esquare

Citaat
Josh om 19:30, 26-06-2008
Als je na al deze ellende nog energie over hebt, kun je overwegen om contact met Tros Radar op te nemen.

Sorry hoor, maar als je een punt hebt, hoef je echt niet naar zulke tv-programma's voor über-losers te stappen.  :yucky:
Probleem? Check eerst de opstartschijf met Schijfhulpprogramma én SMART Utility.
En kijk ook eens op: discussions.apple.com,•• The X LabOSX Daily of Tuts+ •en vermijd 'handige tooltjes' als CleanMyMac, Onyx, MacKeeper of Monolingual.