Telfort sluit internet af wegens "SPAM" zonder waarschuwing!
27 juni 2008 - 08:11    reactie #75
geplaatst door: Monique
Nou ja zeg...

MM: Veel succes ermee :)

Telfort sluit internet af wegens "SPAM" zonder waarschuwing!
27 juni 2008 - 10:58    reactie #76
geplaatst door: jaspie
Kan iemand mij vertellen waarom internetproviders niet van Mac houden? Omdat wij geen spam-filters en aanverwanten nodig hebben? Of om hele andere redenen?
Telfort sluit internet af wegens "SPAM" zonder waarschuwing!
27 juni 2008 - 11:22    reactie #77
geplaatst door: JH
Alles draait om marktaandeel. OS X is relatief onbekend en onbekend maakt helaas vaak onbemind. "Wat een boer niet kent dat vreet ie niet", etc...
Maar volgens mij staat dat even los van dit probleem.
Mac-musician
Telfort sluit internet af wegens "SPAM" zonder waarschuwing!
27 juni 2008 - 11:39    reactie #78
geplaatst door: Josh
Citaat
Sorry hoor, maar als je een punt hebt, hoef je echt niet naar zulke tv-programma's voor über-losers te stappen.  :yucky:

Beetje gemakkelijk om de moraalridder uit te gaan hangen.
Maar vooruit, hierbij dan een legitieme reden om wel naar dit tv-programma te stappen:
omdat bedrijven als Telfort uitsluitend daarvoor gevoelig zijn.
__________________________________________
Macintosh SE|
Wie niet terugkijkt kan niet vooruit kijken.
Telfort sluit internet af wegens "SPAM" zonder waarschuwing!
27 juni 2008 - 11:55    reactie #79
geplaatst door: Esquare
Niks moraalridder: heb je wel eens gekeken wat bij Radar en Kassa op de tribunes zit? Maar misschien heeft dat ook wel met mijn uiterst negatieve mensbeeld te maken. Dat kan ook.  :devil:
Probleem? Check eerst de opstartschijf met Schijfhulpprogramma én SMART Utility.
En kijk ook eens op: discussions.apple.com,•• The X LabOSX Daily of Tuts+ •en vermijd 'handige tooltjes' als CleanMyMac, Onyx, MacKeeper of Monolingual.
Telfort sluit internet af wegens "SPAM" zonder waarschuwing!
27 juni 2008 - 12:40    reactie #80
geplaatst door: Peter Villevoye
Internet-providers melden de nodige "support" te geven,
maar -net zoals bij telebankieren- moeten medewerkers
van die support-afdeling heel vaak veel algemene zaken
m.b.t. Windows en browsers uitleggen. En dat is waar ze
geen zin in hebben om ook voor de Mac te gaan doen.

Nu hóeft dat voor de Mac eigenlijk ook niet (of zelden),
dus zolang je het probleem beperkt tot datgene wat ook
echt met hun dienst of product te maken heeft, kunnen
ze heus wel hulp bieden. Dus vertaal hun aanwijzingen
(of wedervragen) zelf naar de Mac-situatie en er is niks
aan de hand met de Ziggo's, Rabo's en andere toko's.

Bovendien... wij hebben MacFreak voor hulp en bijstand !

Terug on-topic: het heeft geen enkele zin om providers
met een 'massa' gericht beleid, te wijzen op hun fatsoen,
duidelijkheid of zelfs eerlijkheid. Enige remedie: incasso
stopzetten en als ze gaan dreigen met incasso-bureaus,
bezwaar aantekenen (formaliteit) en dood laten bloeden.
Hun organisaties zijn zó'n zooi dat ze fout op fout maken
en dat ook nog eens vooral en hardnekkig ontkennen...

(Bewerkt door Peter Villevoye om 13:41, 27-06-2008)

Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Telfort sluit internet af wegens "SPAM" zonder waarschuwing!
27 juni 2008 - 12:55    reactie #81
geplaatst door: Macnum

Citaat
jaspie om 10:58, 27-06-2008
 ... Omdat wij geen spam-filters ... nodig hebben? ...

Hoezo geen spamfilter nodig? Sinds Tiscali (met gratis spamfilter)
is opgegaan in Telfort heb ik een toename van dagelijks ontvangen
spam-mail van 0 naar 20. Telfort beweert dat mijn Tiscali-spamfilter
nog actief is en kan alleen maar een betaalde anti-spamdienst
aanbieden om het spamprobleem op te lossen!

Telfort sluit internet af wegens "SPAM" zonder waarschuwing!
27 juni 2008 - 13:07    reactie #82
geplaatst door: Josh

Citaat
Esquare om 11:55, 27-06-2008
Niks moraalridder: heb je wel eens gekeken wat bij Radar en Kassa op de tribunes zit? Maar misschien heeft dat ook wel met mijn uiterst negatieve mensbeeld te maken. Dat kan ook.  :devil:

Ok, geen moraalridder dan. Ik gun een ieder zijn of haar mensbeeld, het wordt alleen spijtig indien dat een objectief oordeel in de weg gaat staan. En voor mij geldt dat ik mensen niet ga veroordelen alleen vanwege b.v. het uiterlijk dan wel het plaats nemen op de tribune van een omroep.
Is toch echt iets te gemakkelijk.
On topic: nogmaals, het soort bedrijven waar we het hier over hebben is alleen en uitsluitend gevoelig voor dit soort tv-programma's. Alleen via die weg heb je kans dat er op relatief korte termijn iets ten goede keert.
__________________________________________
Macintosh SE|
Wie niet terugkijkt kan niet vooruit kijken.
Telfort sluit internet af wegens "SPAM" zonder waarschuwing!
27 juni 2008 - 13:32    reactie #83
geplaatst door: Calvin
om te zorgen dat een programma als Radar aan het werk gaat zullen er meerdere mensen met concrete klachten moeten komen.
Als er nou een hele groep mensen onterecht beschuldgd zijn van spam, dan zouden ze wellicht iets doen, Hier gaat het om 1 persoon die door een fout een weekendje geen zakelijk gebruik van haar niet zakelijke adsl lijn gebruik kon maken. (los van het feit dat Telfort blijft volhouden dat ze terecht de boel hebben afgesloten.')

Andere zaken zoals slechte administratie enzo zijn allang aangekaart bij radar, zie het forum daar maar eens.
(overigens zitten ze er ook wel eens volledig naast zoals met de Toyota prius, zeggen dat een model van 3 jaar geleden wat niet meer op de markt is, niet aan de beloofde eisen van vandaag de dag voldoet')

-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com
Telfort sluit internet af wegens "SPAM" zonder waarschuwing!
29 juni 2008 - 12:55    reactie #84
geplaatst door: heuvelrach
Ik ben ook niet zo'n fan van die consumentenprogramma's. Ze lijken te veel op de Consumentenbond: ze roepen wat al te gemakkelijk hoe slecht een bedrijf of een product is. Regelmatig maken ze daarbij fouten, waardoor ze de plank behoorlijk mis slaan en soms zelfs publiekelijk moeten rectificeren.
Maar Josh heeft wel gelijk: als je een bedrijf aan wil pakken, is een item in Radar of Kassa wel de zekerste methode om snel resultaat te boeken.
iMac alu 20", 2,4Ghz, 320 GB, 2GB, OS X 10.6
Telfort sluit internet af wegens "SPAM" zonder waarschuwing!
29 juni 2008 - 16:15    reactie #85
geplaatst door: MacBigfoot
Zonder het gehele topic (opnieuw) te willen lezen,
durf ik toch de volgende stelling wel aan;

Je hebt prijsvechters als ISP en je hebt kwaliteits-ISP's.

Naar mijn mening behoort Telfort tot de categorie prijsvechters.
Daar kun je dus ook minder kwaliteit van verwachten.
Minder (fatsoenlijke) hulp.
Minder hulp bij anti-spam.
Minder service.
Minder ... .

Men is natuurlijk niet geholpen met deze constatering.
Maar misschien creëert het wat begrip over de situatie.
En dan niet om die situatie weer goed te praten overigens.

Ik zit nu sinds bijna een jaar bij een, in mijn ogen, kwaliteits-ISP.
Ik vind zelfs terwijl ik geen enkel probleem heb ervaren,
de service iedere keer weer verbazingwekkend goed.
Kost me wat meer,
maar het levert me ook genoeg op.

Telfort sluit internet af wegens "SPAM" zonder waarschuwing!
29 juni 2008 - 16:15    reactie #86
geplaatst door: Ziegler
ik kijk regelmatig naar Kassa en Radar en herken dit totaal niet. over het algemeen zijn ze redelijk fair in hun benadering.
Telfort sluit internet af wegens "SPAM" zonder waarschuwing!
29 juni 2008 - 16:50    reactie #87
geplaatst door: MacMiep
Ik heb jaren bij Tiscali gezeten, zonder enig probleem. OK, de VOIP is storingsgevoelig, maar dat is overal zo daarom zal ik mijn analoge lijn ook blijven houden.
Er is op mijn 4Mbit + VOIP lijntje sinds een half jaar sprake van commercieel gemail. Ik ben een voorzichtige ondernemer, dus meteen overstappen op een duurder abbo wanneer je onderneming net een beetje op de rails begint te komen dat ligt niet in mijn aard. Het leven als zelfstandig ondernemer is zeker in het begin behoorlijk onzeker en daarom hou ik mijn vaste kosten graag zo laag mogelijk.

Hierbij komt dat een business abbo mij verder ook niet boeit. Een business abbo is duurder, je hebt daarom ook een gegarandeerde snelheid, je krijgt compensatie als je offline bent door technische problemen en je hebt toegang tot een goedkope helpdesk.
Die gegarandeerde snelheid interesseert mij niet, en die compensatie krijg je pas als ze de 99 komma nogwat procent uptime niet halen. Een jaar heeft 365 dagen, een dag offline is dus geen compensatie waard. Bovendien: geen internet is geen internet, of je daar nou centen op toe krijgt dat maakt dan niet veel meer uit want je kunt niks.
Daarbij ben ik mans genoeg om mijn eigen problemen op te lossen, dus die gratis helpdesk boeit mij ook niet zo.

Ik had begrip voor de hele Telfort aktie gehad wanneer ze mij na het verzenden van de grote mailing aan mijn particuliere klanten hadden afgesloten. Dat zouden immers meer dan 1000 mailtjes zijn geweest.

Dus "dan had ze maar duurder moeten gaan" is heel makkelijk roepen vanaf de zijkant.
En het volledig slopen van een adsl lijn is ook normaal? Gewoon de mail blokkeren was voldoende geweest om mij een tik op de vingers te geven. Meteen alles kappen n.a.v. twee klachten is pure overkill.

MM

Oh  ja, die programma's zijn prima, want als grote ondernemingen ergens gevoelig voor zijn is dat een camera en negatieve publiciteit. Als consument alleen red je het nooit, zo'n grote onderneming kan rustig doorgaan met procederen: centen zat. Het is goed dat zulke programma's er zijn. Herinner me nog 'Breekijzer'. Met een camera kan het vaak ineens wèl.

(Bewerkt door MacMiep om 16:54, 29-06-2008)

Al meer dan 20 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op macmiep.nl & op macostutorial.com in het Engels èn Duits!
Telfort sluit internet af wegens "SPAM" zonder waarschuwing!
29 juni 2008 - 17:52    reactie #88
geplaatst door: Robert
[news]Ik zit ook al weer wat jaartjes bij Tiscali (inmiddels Telfort) en ben daar behoorlijk tevreden maar een paar kanttekeningen/tips.

Ten eerste verbaas ik me dat je zegt dat de VoIP niet altijd even betrouwbaar is, bij mij even hoge uptime als m'n internet en die heeft er in al die jaren zelden uit gelegen. Maar zoals zo vaak zou dat wel eens van de centrale afhankelijk kunnen zijn.

Wat betreft het betoog over kwaliteits-providers, is heb slechte ervaringen met xs4all en ik ben volgens mij niet de enige (volgens mij wordt die al snel bedoelt als men het op dit forum over een kwaliteits-provider heeft) so your mileage may vary...

Ik ben ook geen fan van Radar en Kassa maar tijdens het enige dispuut (verrekening van veel gemaakte belkosten i.v.m. meerdere achtereenvolgende kapotte modems binnen garantieperiode) dat ik ooit met Tiscali heb gehad werkte daar even mee dreigen als een zonnetje, dus kennelijk kan het noemen van die programma's al snel een gewenst effect hebben. Sindsdien hebben ze voor mij in ieder geval hun waarde bewezen...  :wink:

En als laatste en 100% on-topic en @ MacMiep: al gedacht om voor je mail iemand anders te gebruiken? Al mijn verzonden email loopt via de SMTP-server van Gmail en ik vraag me af of je hetzelfde probleem had gehad als jij ook een externe SMTP-server had gebruikt. Misschien dat deze tip je in de toekomst ellende kan besparen.[/news]

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Telfort sluit internet af wegens "SPAM" zonder waarschuwing!
29 juni 2008 - 17:55    reactie #89
geplaatst door: Dennis002
Nou is breekijzer met die psychopaat van een Storms misschien een wat vertekend gunstige herinnering..
Clichés sound better in a foreign language                        
Telfort sluit internet af wegens "SPAM" zonder waarschuwing!
29 juni 2008 - 18:14    reactie #90
geplaatst door: MacMiep
@Fool: mijn mail loopt nu ook via mijn eigen smtp.

en die Storms zijn kop staat me ook niet aan, maar hij kreeg wel dingen voor elkaar.

grtz
MM

Al meer dan 20 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op macmiep.nl & op macostutorial.com in het Engels èn Duits!
Telfort sluit internet af wegens "SPAM" zonder waarschuwing!
29 juni 2008 - 20:19    reactie #91
geplaatst door: Josh
Storms speelde natuurlijk ook een rol. Voor bepaalde bedrijven was dat in bepaalde gevallen
wel de enige optie om een zaak in beweging te brengen.
En geef toe, de man speelde z'n rol met verve  :smile:
__________________________________________
Macintosh SE|
Wie niet terugkijkt kan niet vooruit kijken.
Telfort sluit internet af wegens "SPAM" zonder waarschuwing!
30 juni 2008 - 01:04    reactie #92
geplaatst door: Peter Villevoye
En zo voldoet ook dit lange draadje aan het wereldwijd bekende verschijnsel
dat na ca. 100 posts iedere discussie off-topic verzandt in religie en/of politiek...
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Telfort sluit internet af wegens "SPAM" zonder waarschuwing!
30 juni 2008 - 01:09    reactie #93
geplaatst door: het ModeratorTeam
[news]Peter's reactie is op twee posts daarvoor die het topic plotseling richting politiek trok. Die post (en de eerst opvolgende reactie, waar trouwens verder niets fout aan was) zijn dan ook meteen verwijderd want tegen de forumregels.

Dus graag politiek er buiten houden en on-topic blijven, verdere off-topic wordt natuurlijk zonder verdere uitleg verwijderd om het draadje on-topic te houden.[/news]

met vriendelijke groet, het ModeratorTeam
Telfort sluit internet af wegens "SPAM" zonder waarschuwing!
30 juni 2008 - 01:52    reactie #94
geplaatst door: MACRETEP
Begrijp ik dingen niet goed? Of liggen dingen anders? MacMiep heeft een eigen website. Daar moet dus een server achter hangen. Bij wie wordt dat gehost? Dat gebeurt niet bij Telfort of Tiscali of HetNet of xs4all. Dat gebeurt elders. Of zie ik dat verkeerd? Maw als MacMiep een mail had gestuurd van xyz.mail@macmiep.nl dan zou dat toch geen probleem moeten zijn? Ze moet dus een mailaccoount aanmaken bij een ISP die het domein ook kan onderhouden, cq onderhoudt

(Bewerkt door MACRETEP om 1:53, 30-06-2008)

Windows gooit nog een keer zijn eigen ruiten in...
Telfort sluit internet af wegens "SPAM" zonder waarschuwing!
30 juni 2008 - 02:17    reactie #95
geplaatst door: werner

Citaat
Macnum om 12:55, 27-06-2008

Citaat
jaspie om 10:58, 27-06-2008
 ... Omdat wij geen spam-filters ... nodig hebben? ...

Hoezo geen spamfilter nodig? Sinds Tiscali (met gratis spamfilter)
is opgegaan in Telfort heb ik een toename van dagelijks ontvangen
spam-mail van 0 naar 20. Telfort beweert dat mijn Tiscali-spamfilter
nog actief is en kan alleen maar een betaalde anti-spamdienst
aanbieden om het spamprobleem op te lossen!

@ Macnum, ik heb precies dezelfde ervaring met die spam. Bij Tiscali had ik er nooit last van, maar
sinds ik mijn abonnement heb laten overzetten naar Telfort krijg ik wel 20 tot 30 spam-mails per dag.

Er is nog iets vreemds, maar daar wil ik een nieuwe topic over starten. Zie hier:
http://www.macfreak.nl/cgi-bin/forums/topic.cgi?forum=6&topic=5168

Telfort sluit internet af wegens "SPAM" zonder waarschuwing!
30 juni 2008 - 08:11    reactie #96
geplaatst door: Robert
[news]@ MACRETEP: MacMiep antwoordde al dat ze nu haar eigen smtp server draait, ik neem aan dat dus dat eerst niet zo was. En verder kan je volgens mij altijd terugvinden (zelfs als je een andere smtp-server gebruikt) van welk ip-adres iets komt...[/news]
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.