Ineens geen mail meer halen of sturen. Dus even naar Safari om te checken of het internet er soms uitlag.
Krijg ik van Telfort een pagina met de mededeling dat ik ben afgesloten van internet vanwege het versturen van SPAM ?!?@!@#$%^&*!Ik moest maar met de helpdesk bellen, a 30 cent per minuut...
Ook mijn VOIP lag plat. Gelukkig heb ik geen volledige adsl, dus kon ik nog bellen met mijn analoge KPN BelBudget.
De medewerker kon (na een verbroken verbinding) mij inderdaad vertellen dat ik ben afgesloten wegens SPAM.
Ik leg uit dat ik een Mac heb en dat ik er geen virussen en zo zijn. Hij kan niks voor me doen, de afdeling Abuse zal mij bellen. Dit kan echter pas maandag aanstaande!
Ik ben dus heel boos. Vooral omdat ik GEEN ENKELE WAARSCHUWING heb ontvangen. Stel er is iets mis met mijn Mac, dan is een mailtje toch een kleine moeite? Stel ik had geen analoge lijn achter de deur gehouden, maar alleen ADSL, dan was ik helemaal afgesloten.
Ik heb ze gezegd dat ze een klant kwijt zijn. Dit is toch niet normaal?! Ik ga zeker een klacht indienen, ook bij de Opta.
En mocht mijn Mac geïnfecteerd zijn met iets waardoor ik Spam verstuur, dan ben ik wereld-nieuws!
Iemand hier dit ooit beleefd?!?
grtz, een boze MacMiep
Beter kun je een maillijst maken met 42 adressen in een bcc, of had je dat gedaan?Als je dat gedaan hebt, is het onzin van Telfort
maar ja,Als ex kpn-er moet je toch weten dat Telfort dezelfde policies er op na houdt......
(Bewerkt door Calvin om 23:50, 30-05-2008)
En ik weet dat -zeker jij- het zo niet bedoelt, maar ja... Regels zitten, zeker bij een klacht van één van die 52 mensen, blijkbaar iets anders in elkaar...
@MM: zoals je al vermoed, Xs4all is dé provider voor jou!
Wat er waarschijnlijk gebeurt is, is dat jouw email adres is misbruikt door spammers. En ik denk dat Telfort dus daarom denkt dat jij dan ook de echte verzender bent, wat uiteraard niet kan.
Maandag eens uithoren en het gesprek opnemen zodat je de kronkels van de IT-afdeling kan herbeluisteren die proberen om toch maar de schuld bij jouw te leggen
Belachelijke situatie. En uiteraard sluiten ze je af voor het weekend. Ik zou wel eens willen weten wat zij dan kenmerken als spam. Als ik jou was zou ik lekker de kuierlatten nemen en overstappen op xs4all (het kan niet genoeg gezegd worden).
Neemt niet weg dat waar ik mee open volgens mij belangrijker is: de manier waarop, het moment van afsluiten en de aantallen maken natuurlijk dat, mocht de reactie principieel misschien juist kunnen zijn, de manier waarop Telfort dit afhandelt natuurlijk niet goed te praten is.[/news]
de manier waarop, het moment van afsluiten en de aantallen maken natuurlijk dat, mocht de reactie principieel misschien juist kunnen zijn, de manier waarop Telfort dit afhandelt natuurlijk niet goed te praten is.
Wel, de manier waarop is zo gek nog niet. Als iemand een mogelijke bron is van spam, dan wil je die per direct van het netwerk afhebben om zo verdere verspreiding te voorkomen. Het zelfde geldt voor virussen: door de verspreidingsvector af te kappen voorkom je een veel grotere verspreiding. Dan is het ook niet zo gek dat ze de melding pas achteraf sturen.
Als er bij ons in de serverruimte brand uitbreekt, dan bel ik ook niet eerst naar de Control Room om te melden dat ik straks op de blusknop ga rammen.
Het grote struikelblok voor MacMiep is volgens mij dat het zonder enige waarschuwing geschiedt. Ik zou zelf ook niet direct aan SPAM denken bij zo'n actie.
Het is al gezegd... het kan eigenlijk niet anders dan dat iemand MacMiep heeft 'gerapporteerd' als zijnde spammer. Ik bedoel: het komt volgens mij tig keer voor dat een e-mail aan meerdere mensen wordt verstuurd, en dat is niet per definitie spam.
Ik blijf het raar vinden dat Telfort niet hoor- en wederhoor toepast. De vergelijking met de brand snap ik, maar Telfort kan ook zien dat het maar om een minimaal vergrijp (als het al een vergrijp is) gaat bij een aantal van 42. Als het nou om 40.000 emails ging ....
En tot slot: ik geloof niet dat dit gebeurt omdat slinkse lieden met het email adres van MacMiep aan het rondsturen zijn gegaan. Telfort kan ook zien -als dat gebeurt- dat dat niet vanaf het IP adres van MacMiep gaat, , en dan is het onzin om wel juist die verbinding af te sluiten.
Ik hoop dat het snel opgelost is. Want geen internet... en ook nog es in het weekend. Hmmm... blijft toch lullig. Al valt er dan wel een oase van rust over je heen, en dat heeft niet alleen maar nadelen.
GroetM.
(Bewerkt door Josh om 12:10, 31-05-2008)
Hoe dan ook niet prettig. Siert Telfort niet dat ze niet met de klant meedenken waardoor dit is ontstaan. Succes met het herstel van je verbinding.
Was diezelfde middag weer online
OK. Ik heb dus een nieuw boek in de maak. Deze wordt verkocht door een batterij Apple winkels in Nederland en België. Deze mensen heb ik dus op de hoogte gebracht van het nieuwe boek in aantocht. Daarnaast vrienden en vriendinnen en uiteraard de nieuws-websites.
Sterker nog, aan mijn honderden zo niet duizenden gewone klanten (die het boekje rechtstreeks bij mij hebben aangeschaft) heb ik nog geen bericht kunnen sturen. Met die mailing was ik nog bezig om te schrijven enzo.
Kijk dat ze daar over vallen kan ik me enigzins voorstellen, maar daar was ik dus nog niet eens aan toe gekomen....
Maandag rond het middaguur wordt ik gebeld door de afdeling Abuse. Dan zal ik horen of er iemand geklaagd heeft (tenzij ze dat niet mogen vertellen wegens privacy of ander bs.)
Ik ben nu sinds oktober vorig jaar bezig met boeken verkopen. En al veel langer met veel mail omtrend mijn website. Nog nooit eerder problemen gehad.
Ik gebruik geen Airport, af en toe even voor mijn MacBook. WPA2 beveiligd. Verder kabelwerk.
Waar ik boos over ben is - geen waarschuwing en afgesloten totaal. Dus geen telefoon ook. Sluit anders alleen de mail mogelijkheid af ofzo.
Jullie horen het wel hoe het verder gaat.
grtz, MacMiep
PS: met dank aan MacFrits voor de internettoegang.
Jouw relaas daarbij geteld, maakt 1 ding duidelijk: Telfort weet duidelijk niet wat spam is!Ik wil mijn Tiscali terug, die jongens/meiden lieten tenminste ook nog snel wat van zich horen als je een vraag had. Ook daar laat Telfort het afweten, soms wel een week.
Sterkte met Abuse, misschien kun je hen uitleggen wat spam nu écht is!
MacMiep om 22:19, 31-05-2008Maandag rond het middaguur wordt ik gebeld door de afdeling Abuse. Dan zal ik horen of er iemand geklaagd heeft (tenzij ze dat niet mogen vertellen wegens privacy of ander bs.)
Klinkt vreemd gezien de context, maar houdt ons op de hoogte want het klinkt allemaal wel erg vreemd.
Bij een eerste constatering en op zo'n kleine schaal vind ik eerlijk gezegd directe afsluiting een veel te zwaar middel. Hoor en wederhoor was het minste wat ze eerst hadden kunnen doen.[/news]
Zo ja, dan valt Telfort niets te verwijten.Zo nee, dan dienen ze je onverwijlt weer toegang te verlenen en de periode dat ze de dienst niet hebben verleent met je abonnementsgeld te verrekenen. Eventueel zou je zelfs een schadeclaim in kunnen dienen, mits je hierdoor aantoonbare schade hebt geleden.
En bijzonder belangrijk lijkt mij: Hoe is dit in het vervolg te voorkomen?Neem geen genoegen met de bekende kluitjes en riet. Wanneer ze beweren dat je vele duizenden mails hebt verstuurt is duidelijk dat het een misbruik van jouw ADSL of emailadres is. Dit is dan een probleem van Telfort. Ze dienen dat op te lossen zonder jou schade te berokkenen.
Toegegeven: ferme praat, zeker tegenover een abuse medewerker. Maar ze moeten niet denken dat Miep een doetje is. Desnoods beginnen we hier een anti-Telfort actie. Ze zullen weten wie ze hebben afgesloten!
(Bewerkt door Nicky om 23:29, 31-05-2008)
De Klant mag de Dienst niet gebruiken voor het versturen van spam. Onder spam wordt verstaan: het ongevraagd verzenden van grote hoeveelheden e-mail met dezelfde inhoud en/of het ongevraagd in grote aantallen nieuwsgroepen op het internet posten van een bericht met dezelfde inhoud en/of het ongevraagd verzenden van e-mail met een ongevraagde commerciële boodschap.
Hierbij blijft nu dan alleen de vraag wat onder grote hoeveelheden e-mail wordt verstaan......
Macnum om 23:23, 31-05-2008Ik wil mijn Tiscali terug, die jongens/meiden lieten tenminste ook nog snel wat van zich horen als je een vraag had. Ook daar laat Telfort het afweten, soms wel een week.
Zoals ook al eerder gezegd hier in het topic,.. XS4ALL is the way to go,.. Daar kan je ook afgesloten worden vanwege virussen e.d. maar dan moet er wel echt iets aande hand zijn. Als je vanwege spamversturen wordt afgesloten zetten ze over het algemeen alleenpoort 25 dicht, maar dan moet je het wel bont gemaakt hebben hoor.
:D
(Bewerkt door HSL om 0:48, 1-06-2008)
De sleutelwoorden in het artikel van Telfort zijn dan ook: ongevraagd en grote hoeveelheden.In de situatie van Miep is wellicht het laatste deel van het artikel van belang:ongevraagd en commerciëelHier is uit op te maken dat zelfs het ongevraagd versturen van een enkele emai met commerciële boodschap niet is toegestaan.
Kortom: Het is heel gemakkelijk om in strijd met de algemene voorwaarden te handelen. Blijft natuurlijk het punt of Telfort dan gerechtigd is om zonder enige waarschuwing ALLE diensten te blokkeren.