Tips voor vragenstellers en hulpgevers
10 februari 2016 - 19:08   
geplaatst door: Pieterr
Ik kwam dit artikel tegen op HN. Alhoewel de context "vragen over (problemen met) programmeren" is, kunnen de in het artikel genoemde tips en adviezen eveneens gebruikt worden op dit forum waar "vragen over (problemen met) Apple producten" behandeld worden. Doe er je voordeel mee. :smile:

http://www.programmingforbeginnersbook.com/blog/friction_between_programming_professionals_and_beginners/

"One experiment is worth a thousand expert opinions."
Tips voor vragenstellers en hulpgevers
10 februari 2016 - 23:04    reactie #1
geplaatst door: perfectmacsolutions
Uitstekend artikel!
Apple Macintosh consultant - http://www.perfectmacsolutions.nl
Tips voor vragenstellers en hulpgevers
11 februari 2016 - 07:21    reactie #2
geplaatst door: Sypie
En je vraag is? ;-)
Tips voor vragenstellers en hulpgevers
11 februari 2016 - 07:48    reactie #3
geplaatst door: peterdh
+1
Fit & Firm Massage, Groet, Peter
Tips voor vragenstellers en hulpgevers
11 februari 2016 - 08:51    reactie #4
geplaatst door: Bestek88
Uitstekend beschreven! :thumbs-up:
Pluk de dag en kus het gazon. http://www.BestOntwerp.nl
Tips voor vragenstellers en hulpgevers
11 februari 2016 - 08:52    reactie #5
geplaatst door: PS-MacGek

Citaat
Pieterr om 19:08, 10-02-2016
Doe er je voordeel mee.

Er is geen vraag.
MacBook Pro Retina 16" M3 Pro (2024), MacBook Pro Retina 16" Intel (2019), Mac Studio M1 (2022), Mac mini (2018), Mac mini (2012), iPad Pro 11" M1, iPhone 11.
Avatar made by Dale Humphries
Tips voor vragenstellers en hulpgevers
11 februari 2016 - 09:19    reactie #6
geplaatst door: Alvinus
Ik vind dit wel een belangrijk punt. Over het algemeen gaat het hier op MacFreak zeer behoorlijk en ik heb bijvoorbeeld met bewondering de uiterst geduldige behandeling van een vragensteller gevolgd die twijfelde of hij zijn macmini nou moest verkopen of upgraden. Op de een of andere manier voelde iedereen wel aan dat hier geduld geboden was. De toon is ook wel eens wat harder geweest en dan vind ik die eerste tip voor de professionals in Pieterrs artikel, Attempt to answer the question, or don’t comment at all, een hele goeie.

Je wilt niet weten hoe weinig de meeste gebruikers begrijpen van computers en software en dan is dit forum een geweldige bron van informatie en onderlinge steun.

Tips voor vragenstellers en hulpgevers
11 februari 2016 - 13:59    reactie #7
geplaatst door: anraadts
Vreemd voor een pagina van een programmeur, maar niet te lezen op een iPad.

De linkerkant van de pagina springt steeds heen en weer.

Tips voor vragenstellers en hulpgevers
11 februari 2016 - 17:30    reactie #8
geplaatst door: Viool
Dit draadje staat idd in tips, nieuwtjes en mededelingen.... dus geen vraag :wink:

Ik vind het overigens wat rommelig beschreven met erg veel voorbeelden maar wel waar.

Ben zelf na het kopen van een Synology-NAS gillend weggelopen van dat forum.
Ik vroeg me idd -na het posten daar- binnen een dag af of ik er überhaupt goed aan gedaan had
een NAS aan te schaffen. Allemaal zeer kundige mensen maar de vaktaal vloog me meteen om de oren.

(en ook hier maakte ik waarschijnlijk enkele beginnersfouten, desalniettemin vind ik dat je een nieuw lid
altijd zo vriendelijk mogelijk en met enige coulance moet behandelen) :inlove:

Noord Nederlands Orkest
"vreemden zijn vrienden met wie u nog kennis moet maken"
Tips voor vragenstellers en hulpgevers
11 februari 2016 - 18:37    reactie #9
geplaatst door: Wink10
@Pieterr: bedankt voor de tip!
:biggrin: