What's in a name
11 september 2011 - 08:49   
geplaatst door: Pieterr
Geen schokkend nieuws, maar dit viel met net op in een advertentiebanner.

HP heeft tegenwoordig een notebookserie met de naam HP ProBook (let op de hoofdletters). Ergens kwam mij dit vagelijk bekend voor. :wink:

"One experiment is worth a thousand expert opinions."
What's in a name
11 september 2011 - 08:58    reactie #1
geplaatst door: MacFrankie
Eigenlijk moeten ze de serie omdopen tot WinBook Pro!

Als ik even snel tel, dan kom ik tot 13 modellen, alleen al in deze serie!

Ik snap deze fabrikanten dus echt niet, ze missen focus, hoe kun je nu iets goeds uitbrengen als je je aandacht zo versplintert?

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
What's in a name
11 september 2011 - 09:13    reactie #2
geplaatst door: Robert
@ Pieterr: Schaamteloos, maar (jammer genoeg) niet verbazend...  ;)

@ MacFrankie: er stond deze week nog een leuk artikel in Ars Technica over Peter Bright's pogingen om een laptop te kopen bij Dell, HP of Lenovo. Prima leesvoer...

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
What's in a name
11 september 2011 - 09:38    reactie #3
geplaatst door: Sypie
@Robert: Die Peter Bright is een enorme zeikerd als ik dat zo lees. (heb niet het hele stuk gelezen...).

Als je al valt over het feit dat er ergens een paar icoontjes op andere toetsen van het toetsenbord zitten dan blijf je toch lekker bij je oude toetsenbord? Niemand die je verplicht om mee te gaan met de huidige techniek en producten. Als Apple, HP of welke andere fabrikant ook er voor kiest om een toets een ander tekentje te geven omdat dat beter uitkomt, en dit niet te ver van de standaard afwijkt, dan is dat hun goed recht.

Ik snap trouwens nog steeds niet waarom men geen laptops uitbrengt met een Dvorak toetsenbord. Het hele Qwerty-gebeuren is gewoon een (hey, mijn accent doet het niet meer!) grote commercie. Dus Peter Bright loopt te zeuren op het verkeerde feitje.

Als je ook al valt over het feit dat een fabrikant op z'n website de maten in cm laat zien, en volgens de afbeelding ook in inches, dan ben je al helemaal een zeikerd.

Kortom: aan stukken zoals deze waar je naar refereert heb je geen bal. Het zegt niet dat het bestellen van bij de ene fabrikant moeilijker is dan bij de andere fabrikant. Hij zegt alleen dat het lastig is om de voor hem geschikte laptop te kiezen. Nou dan heeft die bij Apple ook een probleem. Daar zijn ook 2 modellen met ieder 4 configuraties mogelijk... (voorheen 3)

(Bewerkt door Sypie om 9:38, 11-09-2011)

What's in a name
11 september 2011 - 10:14    reactie #4
geplaatst door: Robert
@ Sypie: ik vind de reden waarom Peter Bright aan zijn zoektocht begint ook nogal ver gezocht, maar dat maakt de zoektocht zelf niet minder vermakelijk.

En het illustreert vooral wat MacFrankie al schrijft: het totale ontbreken van focus bij de andere fabrikanten. En dat gedeelte vond ik wel leuk om te lezen.

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
What's in a name
11 september 2011 - 10:35    reactie #5
geplaatst door: Pieterr
@Robert: Leuk is het zeker.  :smile:

Citaat

I'm also a total sucker for TrackPoints ("nipples").

"One experiment is worth a thousand expert opinions."