> Conclusie uit bovenstaande is dat succes zoals altijd een goede mix is tussen eigenwijs je eigen plan volgen en luisteren naar wat de mensen willen! Dus visie en marktonderzoekNee, eerst vanuit je visie en passie zelf iets ontwikkelen en vervolgens kijken en luistern naar de gebruikers. Dat is iets anders dan je ontwikkelingen(mede) baseren op marktonderzoek.
> Maar de iPod Shuffle: wie vindt die bediening goed / begrijpelijk / logisch / beter dat de vorige Shuffle
Ik herinner mij nog levendig de kritiek op de oorspronkelijke shuffle en alle voorspellingen hoe die een snelle dood zou sterven omdat niemand op zo'n ding zat te wachten en de bediening zonder een scherm niet anders dan een absolute ramp kon zijn....
> Precies. En ze zijn de iPod pas massaal gaan omarmen toen Apple er mee kwam.
De iPod is pas massaal omarmd toen de USB variant voor PC gebruikers uitkwam. Daarvoor werd het alom beschouwd als alweer een elitair Apple overhyped ding. En was toen zeker niet te vinden in de Mediamarkten en aanverwante.
> Die persoon heeft overigens overal met zijn idee lopen leuren, maar niemand zag er brood in (oeps). Vervolgens heeft Apple er de iPod van gemaakt
Niet geheel correct. Zie mijn vorige post over het ontstaan. De iPod is vanuit Apple zelf geboren omdat men vond dat er geen kwalitatief goede muziekspelers op de markt waren. (Op dezelfde manier waarop de iPhone is ontstaan uit onvrede met de bestaande smartphones)