Vorig jaar een tweedehands MacBookPro 2019 125 Gb Touch Bar gekocht. Gisteren sla ik hem open en zie tot mijn schrik een barst in het glas en een kwart van het scherm onleesbaar. Absoluut geen idee wat er gebeurd kan zijn. Het ding staat gewoon op tafel. Geen kleinkinderen in de buurt.
Bij Amac schat men de reparatiekosten op ca €900, dat is wat ik voor het ding betaald heb. En om de feestvreugde te verhogen een restwaarde van €190,-.
Begin dit jaar overgestapt naar Centraal Beheer, dus Apeldoorn even gebeld. Ik blijk voor de duvell en zijn moer te zijn verzekerd, maar uiteraard nou net weer NIET voor deze schade, die valt onder All Risks. Ik weet zeker, dat ik die keuze niet langs heb gehad. Voor € 4 per maand had ik daar zeker voor gekozen.
Ik wil maar zeggen: wees gewaarschuwd voor wat je wel en vooral niet hebt verzekerd en realiseer je wat Apple voor reparaties durft te vragen.
Garantie? het ding is 2 jaar + 2 maanden oud. Jammer maar helaas. Ook spannend is, dat Apple mij meldde dat een eventueel Applecare contract niet altijd aan het serienummer wordt gekoppeld.
Over de overdraagbaarheid bij tweedehands was men onduidelijk.
Dus diep ademhalen en opnieuw beginnen.