geplaatst door: ddl.is.cool
Als ik op mijn Macbook grote wijzingen wil aanpassen, zoals zware bestanden verwijderen of wijzingen maken in systeemvoorkeuren. Dan vraagt hij om mijn wachtwoord en gebruiksnaam, alleen sinds de laatste update (High Sierra 10.13.4) moet ik zelf ook mijn gebruiksnaam invoeren. Alleen als ik de gebruiksnaam invoer die er eerder altijd al stond, zegt hij dat het fout is. Ik heb alle mogelijke namen al uitgetest en de wachtwoorden. (denk ik dan) Waarom doet hij het dan niet meer?  :cry:
geplaatst door: Heintje
Typ eens in spotlicht "sleutelhanger app" en kijk of je daar nog kunt inloggen.
Daar kan je al je overige wachtwoorden achterhalen.
geplaatst door: Flix
Ben je ingelogd als Beheerder of als Standaard?
Heb je meerdere beheerdersacoounts op je Mac?
geplaatst door: ddl.is.cool
@ Flix: Ik heb geen andere accounts en gastgebruiker staat uit. Ik sta ingelogd als standaard.
geplaatst door: Flix
Hoe krijg je dat voor elkaar?

Mocht je de Beheerdersaccount hebben weggegooid:
https://support.apple.com/kb/PH25515

Of: Convert Standard User Account to Administrator Account from Command Line of Mac OS
geplaatst door: ddl.is.cool
@ Flix: Ik heb het account niet weggegooid en met de terminal lukt het ook niet :(
geplaatst door: Flix
Je hebt dus maar één account, en dat is een standaard account?
Maak eens een schermafbeelding van jouw voorkeurspaneel 'Gebruikers en groepen' in Systeemvoorkeuren en en plaats die hier.
geplaatst door: ddl.is.cool
Je hebt dus maar één account, en dat is een standaard account?
Maak eens een schermafbeelding van jouw voorkeurspaneel 'Gebruikers en groepen' in Systeemvoorkeuren en en plaats die hier.

Zo ziet het eruit.

Schermafbeelding 2018-05-01 om 11.52.09.pngAls beheerder uitgelogd, maar ik kan niet meer inloggen
geplaatst door: Flix
Er moet ooit een beheerders account zijn geweest. Loop het eens in gedachte na: wat heb je gedaan toen/voordat dit probleem omhoog kwam, afgezien van de 13.4 update?

En je kunt nu bv het slotje niet meer open krijgen omdat je geen beheerders gegevens meer hebt? Of lukt dat slotje openen nog wel?
geplaatst door: ddl.is.cool
@ Flix: Ik kan het slotje niet meer openen en ik kan me niets herinneren dat ik anders heb gedaan.
geplaatst door: GeorgeM
Je moet inderdaad ooit je de Beheersrechten van jouw account verwijderd hebben, als er maar één account is dan is dat standaard een Beheerders-account.

Er is wel een oplossing, ik weet alleen niet of die op High Sierra werkt (ik gebruik dat zelf nog niet, dus kan het niet voor je nakijken):
https://apple.stackexchange.com/questions/164331/i-dont-have-administrator-account-on-my-mac
geplaatst door: wiggiewiggie

Ik heb hetzelfde probleem... geen beheerdersaccount meer, enkel Standaard.
Ik had dus een beheerdersaccount maar heb de accountnaam gewijzigd (onder gebruikers & groepen).
Sindsdien heb ik dus geen beheerder meer )-:
Hoe krijg ik dit weer rechtgezet? MacOS High Sierra...