Hallo MacFreaks
Sinds hier de stroom er even af ging i.v.m. een blikseminslag lijkt m'n managed switch van Zyxel niet meer helemaal te werken zoals het hoort. Het gaat om een GS1900(-8HP). Ik heb de NAS, die met twee LAN-kabels op de managed switch aangesloten was, op een andere (unmanaged) switch aan moeten sluiten om die NAS weer betrouwbaar te kunnen gebruiken. Andere apparaten zoals een andere iMac en een printer werken gewoon nog via de GS1900, maar de NAS was op één poort niet meer te bereiken en op een andere maar gedeeltelijk.
Het standaard IP adres van de GS1900 is 192.168.1.1, maar daarop lijkt het webinterface van de GS1900 niet te bereiken. Ook niet als ik alles behalve de GS1900 loskoppel. Ook niet als ik de resetknop op de GS1900 indruk (die daardoor overigens wel opnieuw op schijnt te starten).
BTW op de ExperiaBox V10 verscheen de GS1900 nooit in het rijtje aangesloten apparaten, op de FritzBox, die standaard de IP adressen 192.168.178.x gebruikt kan ik 'm niet bereiken.
Hoe kan ik vaststellen of de GS1900 nog goed funktioneert of dat ik contact op moet gaan nemen met de verkoper?
groetjes
Mathy