Apple algemeen > Algemene vragen

Garantie perikelen 1,5 jaar oude iMac (Update)

(1/13) > >>

werner:
Op 12 april 2012 heb ik bij A-Mac een iMac (21,5' model: eind 2011) gekocht. Ik kreeg 2 jaar garantie.Vandaag begaf de harde schijf het. Toen ik mij bij A-Mac melde voor reparatie onder garantie, vertelde men mij dat de harde schijf niet onder de garantie valt. Kosten: harde schijf (500 GB) 200 euro!! Werkloon 85 euro. Dus totaal 285 euro.Behalve dat ik een 200 euro een absurd bedrag vind voor een harde schijf van die grootte, werd ik totaal verrast door de garantie uitsluiting en begrijp dat ook niet.Men vertelde mij nog dat Apple keihard was het punt van deze uitsluiting. Terwijl ik vind dat de leverancier zich niet achter Apple mag verschuilen.Kan dat wel zo'n garantie uitsluiting en is 200 euro voor alleen die harde schijf van 500 GB nog redelijk?Ik ben (nog) niet akkoord gegaan met de reparatie. Graag jullie mening.(Bewerkt door werner om 18:10, 12-10-2013)

wickedme:
Dat slaat natuurlijk nergens op. Waarom zou een harddisk niet onder de garantie vallen? Neehoor, geen genoegen mee nemen. En als er dan een nieuwe HD buiten de garantie in moet, koop er dan zelf een en laat hem er in zetten. Ben je een stuk minder kwijt.

Flix:
Je moet druk blijven uitoefenen.
Apple houdt zich aan de NL wet: http://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/
En dat moet de dealer ook doen.

Pieterr:
http://apple.slashdot.org/story/12/04/02/123207/apple-is-forced-by-eu-to-give-2-years-warranty-on-all-its-products

Sypie:
In dit geval is het heel simpel: jij hebt NIKS te maken met Apple. Je hebt een product van Apple gekocht maar niet bij Apple, kleine detail maar een groot verschil.A-Mac is een Nederlands bedrijf die onder de Nederlandse wet opereert. Nu is 2 jaar garantie niet hard vastgelegd in de wet maar wel dat je recht hebt op een degelijk product waarvan je mag verwachten dat het een X-tijd meegaat. Deze tijd is afhankelijk van wat voor apparaat het is.Wanneer A-Mac tegen jou roept dat Apple bepaalt wat wel of geen garantie is dan kun jij hard terug bepalen dat jij niks met Apple bent overeengekomen maar met A-Mac. Zij geven jou de garantie dat jouw apparaat 2 jaar meegaat, zij mogen het uitzoeken met Apple over het loon en de schijf die ze moeten claimen bij Apple.Het zou mij niets verbazen dat dergelijke winkels de kosten 2 keer claimen: 1 keer bij de klant, die in dit geval €285 af moet dragen én bij Apple, die ze ook nog eens de uren en de kosten van de schijf aftroggelen.De links van Flix en Pieterr zijn goed, maar in dit geval niet van toepassing, om bovenstaande redenen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie