Gedoe met meerdere accounts Remote en Apple TV
11 januari 2014 - 21:33   
geplaatst door: Brinky
Geen idee in welk forum dit thuishoort dus ik probeer het algemeen te houden.

Ik heb in het verleden twee iCloud accounts aangemaakt. En omdat Apple geen zin heeft om er voor te zorgen dat je ze kunt koppelen heb ik een probleempje.

Volgende situatie. Een Apple TV met daarop geactiveerd een iCloud account A met onder andere itunes match. En een iphone waarop de itunes match via dezelfde account A loopt.
Maar agenda, adressenbestand en safari bookmarks loopt via account B. Wanneer ik de Remote app opstart wordt er gevraagd om op de Apple TV in te loggen met account B, maar dan raak ik dus de match kwijt. Of zie ik iets over het hoofd?

Gedoe met meerdere accounts Remote en Apple TV
11 januari 2014 - 21:58    reactie #1
geplaatst door: Flix
Waarom vraagt die remote app dan voor account B? Lijkt me niet logisch.

Je kunt natuurlijk zelf de accounts samenvoegen, om van alles af te zijn. Laat A ook je agenda, contacten en bookmarks syncen, en gooi je B weg. Is niet zo moeilijk voor elkaar te krijgen, lijkt mij.

Gedoe met meerdere accounts Remote en Apple TV
11 januari 2014 - 22:37    reactie #2
geplaatst door: Brinky
De remote vraagt om de account van B in te stellen op de Apple TV, maar dan ben ik dus de match kwijt. Samenvoegen kan niet volgens Apple. Ik zal eens voorzichtig proberen of ik da agenda van b naar a over kan zetten. In het verre verleden ben ik door dat gepruts een heel adressenbestand kwijt geraakt dus ik ben wat huiverig.
Gedoe met meerdere accounts Remote en Apple TV
12 januari 2014 - 00:43    reactie #3
geplaatst door: Flix
Mijn vraag is: waarom vraagt ie naar die account; doet ie toch niet zomaar?

Je kunt idd geen accounts samen voegen, maar je kunt wel data van de ene op de andere zetten, zodat je de ene account niet meer nodig hebt.
Voordat je begint met overdracht, maak je zowel van contacten als agenda een reserve-kopie middels Archief>Exporteer...>Contacten-/Agenda-archief...
Dan kun je altijd weer opnieuw beginnen.
Maar net nog even gedaan met contacten (als test); ging probleemloos.

Gedoe met meerdere accounts Remote en Apple TV
12 januari 2014 - 10:07    reactie #4
geplaatst door: Brinky
Ik denk dat dat gevraagd wordt ter beveiliging. Zodat niet een andere iPhone mijn appletv kan bedienen. Ik ga wel wat puzzelen met de accounts. Bijkomend probleem is dat ik account b niet zomaar weg kan doen wat daar staat het iCloud Abonnement op.
Gedoe met meerdere accounts Remote en Apple TV
12 januari 2014 - 12:07    reactie #5
geplaatst door: Flix
Wat is dat, een 'iCloud Abonnement'? Betaal je voor extra ruimte?
Gedoe met meerdere accounts Remote en Apple TV
12 januari 2014 - 13:16    reactie #6
geplaatst door: Brinky
yep dat is het
Gedoe met meerdere accounts Remote en Apple TV
12 januari 2014 - 14:23    reactie #7
geplaatst door: Flix
Dan zeg je het abbo op b op, en neemt een abbo op a?
Of (meer werk, denk ik), zet de Match op b, en laat a vallen?
Gedoe met meerdere accounts Remote en Apple TV
12 januari 2014 - 14:36    reactie #8
geplaatst door: Brinky
Klinkt logisch, maar dat kan pas zonder kosten wanneer het abbo afloopt en dat duurt nog even. Maar goed het is geen must zolang dat kleine ab-tje van de apple tv maar niet verdwijnt.
Gedoe met meerdere accounts Remote en Apple TV
13 januari 2014 - 20:37    reactie #9
geplaatst door: Brinky
Om dit verhaal even af te maken. Via de Apple fora de o zo simpele oplossing gekregen.
In de remote app home sharing uitzetten - weer aanzetten - inloggen met de account van de apple tv en het werkt.