Wat ik wil weten wat gebeurt er als ik een dode pixel heb?Daar maak ik mij best wel zorgen om, ik heb in het verleden aardig wat Panasonic Plasma panels versleten en had er 1 tussen zitten met een pixel probleem welke probleemloos werd omgeruild.Hoe gaat Apple hiermee om, als ik deze in een Apple store koop?Hoeveel jaar heb ik garantie in een Apple store?
De Dixons en Mycom maken een doorstart maar ik heb daar niet meer zoveel vertrouwen meer in maar zij hadden wel goede garantievoorwaarden als je een Apple product kocht, 3 jaar.
(Bewerkt door malpiet om 12:54, 17-10-2015)
Volgens mij kan je dan zelfs zonder opgaaf van reden iets terugsturen.
Zie ook: http://bgr.com/2010/11/03/apples-dead-pixel-policy-revealed/
MacFrankie om 13:37, 17-10-2015Het nadeel van Apple spullen kopen bij Apple, is dat ze 0 service hebben... Voorheen zou ik MyCom aanbevelen, maar A-Mac geeft ook 3 jaar garantie.
Dat valt wel mee hoor. Standaard wordt twee jaar garantie gegeven. Een tijdje geleden een macbook adapter naar de Apple Store gebracht. D'r zat een kabelbreuk in, duidelijk te zien, maar ik kreeg zonder zeuren een nieuwe mee. Ook een ietwat haperend trackpad op de macbook werd zonder morren gerepareerd.
Maar de vraag is inderdaad wel wat er gebeurt na twee jaar.
Ik heb het vaker gezegd: Apple maakt mooie spullen, maar koop ze niet bij Apple.
Garantie bijkopen lijkt leuk maar de link van Pieterr ontkracht dit meteen.Ik heb een andere link gevonden met iets meer info.Die is verschenen 1 dag na de link van Pieterr.
http://osxdaily.com/2010/11/04/apple-dead-pixel-stuck-pixel-policy/
Apples Dead & Stuck Pixel PolicyHeres the breakdown from the leaked Genius chart:
iPod nano, iPod touch, and iPhone screens: repair or replace after 1 or more dead pixelsiPad: repair or replace after 3 or more dead pixelsMacBook, MacBook Air, MacBook Pro 13″ and 15″ models: replace after 4 or more bright pixels, 6 or more dark pixelsMacBook Pro 17″, displays up to 20″: replace after 5 or more bright pixels, 7 or more dark pixelsiMac 24″ and iMac 27″, Apple Cinema Displays from 22″ to 30″: replace after 9 or more bright pixels, 11 or more dark pixels
Misschien vreemd maar dead pixels ben ik altijd benauwd voor.Ik hoop dat er volgend jaar nog winkels zijn die standaard 3 jaar garantie geven en zeer coulant zijn als dit voorkomt.
Dus ik maak me er ook niet heel druk over.
sandokan1965 om 17:04, 17-10-2015Ik meng me maar ook in deze discussie. Het geven van garantie is geen verplichting voor de winkelier maar meer een service-verlening. Dus is de Store niet verplicht om garantie te verlenen. Bij sommige ketens kun je wel een servicecertificaat voor 3 jaren kopen.
Ik zou me niet in deze discussie mengen als ik jou was De winkelier is namelijk de enige die je verplicht is om service te verlenen als je daar koopt en niet Apple. Dat is juist zo jammer voor diegenen die bij de failliete winkel keten heeft gekocht die Kunnen nu alleen nog gebruik maken van de fabrieksgarantie van Apple (en die is een stuk minder als rechtstreeks kopen bij Apple omdat je dan koopt als consument bij Apple !).
malpiet om 23:55, 17-10-2015...ik kan het mij niet voorstellen dat je een PC bij een postorder bedrijf koopt deze gaat gebruiken voor een bepaalde periode ( 2 weken zichttermijn ) en hem doodleuk terugstuurt...
Met één - logische - restrictie (voorbeeld van Bol.com): De seal van een cd, cd-rom, dvd, blu-ray, game of softwareartikel mag niet verbroken zijn.
Nu is dat bij Apple nooit een probleem. Want je hebt geen software dat geseald is.
(Bewerkt door orange om 9:55, 18-10-2015)
Volgens mij is het zelfs zo, dat de garantiebepalingen van het failliete bedrijf, overgaan naar de Curator. Dat je daar feitelijk niets aan hebt, is wat anders, maar je garantie vervalt niet.
Bianco om 10:32, 18-10-2015CitaatIk zou me niet in deze discussie mengen als ik jou was knip van de fabrieksgarantie van Apple (en die is een stuk minder als rechtstreeks kopen bij Apple omdat je dan koopt als consument bij Apple !).Volgens mij is het zelfs zo, dat de garantiebepalingen van het failliete bedrijf, overgaan naar de Curator. Dat je daar feitelijk niets aan hebt, is wat anders, maar je garantie vervalt niet.
Ik zou me niet in deze discussie mengen als ik jou was knip van de fabrieksgarantie van Apple (en die is een stuk minder als rechtstreeks kopen bij Apple omdat je dan koopt als consument bij Apple !).
Maak nu niet de fout om algemeen over garantie te praten en zijn twee soorten garantie consumenten garantie en fabriek garantie! Als consument heb je natuurlijk alleen met die laatste te maken maar als die niet meer te claimen is (bij een faillissement van de winkel) dan kun je als consument altijd nog de fabriek garantie claimen zolang die nog geldig is, hetgeen vaak maar 1 jaar is.
Probleem is nu dat we vaak praten over het kopen bij de apple en dat we dan als consument consumenten garantie claimen. Dat klopt helemaal maar je koopt niet bij "Apple". Je koopt bij een apple store die aan consumenten levert en die store koopt bij de apple fabrikant (een van de vele bv's). Als je zelf bij een winkel hebt gekocht en die gaat failliet dan kun je dus garantie claimen bij de fabrikant voor nog lopende fabriek garantie. Omdat er zoveel verwarring vaak ontstaat geeft die fabrikant bij veel problemen ook 2 jaar fabriek garantie aan de klant omdat hij van het probleem af wilt zijn uit coulance. Hij geeft dit dan maar is als fabrikant niet verplicht om meer garantie te geven dan de fabriek garantie. die hij hanteert.