Nu hier e.e.a. duidelijk is geworden over de iCloud-tabbladen in de nieuwe iOS versie (iOS 15) en de macOS Safari versie (15.0), wil ik hier nog een gerelateerde vraag over stellen.
Op de iPhone Xr heb ik al enige tijd (dus zowel in iOS 14 als ook ná de upgrade naar iOS 15) in de iCloud-tabbladen een hele rij 'oude pagina's' staan (± 40 stuks) die op mijn MB open zouden staan. Maar die zijn al lang geleden weer gesloten en weg. Het lijkt dus alsof ie elke keer een bepaald moment in de tijd vanuit zijn cache laadt. De daadwerkelijk openstaande sites zet ie netjes bij, en haalt ie ook weer weg als ik ze heb weg-geklikt. Dit dus op de iPhone; op de MB staan de iCloud Tabs wel goed, dus alleen wat er op dat moment op de iPhone open staat.
Als ik op een andere MB mijn iCloud account 'schoon' instel, dan komen er wel de goede sites (van de iPhone én de MB) in iCloud Tabs op te staan. Het lijkt dus niet op de iCloud server fout te staan, maar op de iPhone zelf.
Lastig, en ik wil graag een oplossing; wie heeft dit ook wel eens ervaren?
Wat ik al heb gedaan:
- op beide app. iCloud Safari uitgezet, beiden apparaten herstart, en daarna iCloud Safari weer aangezet. Probleem blijft.
- allerlei caches op de MB gewist; lastig te zien waar die Tabs naar toe gaan (en bovendien lijkt het dus een probleem op de iPhone zelf te zijn). Probleem blijft.
- iCloud account in Safari benaderd; bij de account instellingen 'Herstel bladwijzers uitgevoerd. Probleem blijft.
- gegoogled op dit probleem; het komt vaker voor, maar geen goede oplossing gevonden.
Wat ik niet heb gedaan:
- helemaal uitgelogd op de iCloud account op één van de apparaten (uitloggen op de iPhone zou vooral logisch zijn). Ik vind dat tegenwoordig nogal een boude actie, met alles wat er aan zo'n account hangt. Bv iCloud Foto's, Familie deling, etc. Dus daar heb ik ff –nog– geen zin in.
Iemand?