geplaatst door: merkhh
Mijn MacBook Pro van 2017 met 500Gb SSD zat bijna vol, zodat ik een externe SSD heb gekocht om daar de Lightroommap + de Lightroom foto's op te kopiëren, alles bij elkaar zo'n 300 Gb.
Daarna heb ik map + foto's op de mac-ssd verwijderd.
Toen ik ging controleren hoeveel ruimte er precies vrij was gekomen bleek dat de 300 Gb nog steeds bezet was hoewel de Lightroomdata niet meer te vinden was met Finder.
Daarop heb ik de prullenbak geleegd, wat uiteindelijk eindigde met de MacBook geforceerd te stoppen de volgende morgen, maar de 300Gb was uiteraard nog steeds "bezet".
Ik vermoed dat de procedure om 300Gb in de prullenbak te zetten nog liep, terwijl hij aangaf dat ze er al stonden.
Ik heb met het Schijfhulpprogramma en Schijf EHBO de mac-ssd gekontroleerd, maar dat gaf geen resultaat.

Heeft er iemand een suggestie wat ik hieraan zou kunnen doen?
geplaatst door: MacMiep
Herstart eens met de Shift toets ingedrukt (Veilig Opstarten) en nadien weer gewoon. Dan wordt o.a. het bestandssysteem gecontroleerd/gerepareerd: https://support.apple.com/nl-nl/HT201262
Al meer dan 20 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op macmiep.nl & op macostutorial.com in het Engels èn Duits!
geplaatst door: merkhh
Bedankt voor de tip.
Helaas werkt het niet.
Zou het misschien een tijdelijk bestand kunnen zijn wat is blijven hangen?
Ik weet zo een twee drie niet waar ik die zou moeten zoeken.