Het is een boeltje...
Nav deze draad opende ik appleid.apple.com ook even. Ben twee uur aan 't prutsen geweest om terug aan te loggen.
Het paswoord dat ik had (en kende, ik mag het momenteel zo'n tien keer per dag gebruiken...) had geen spaties. Dat mocht niet van tante Apple.
Via de appleide site (doordat ik paswoord recovery moest gebruiken om weer aan te kunnen melden) kan je WEL een paswoord met spaties ingeven. En dat werkt, na enige weirdness op iOS.
Voor Apple ID is de hoogst gekende OSX versie degene die geregistreerd wordt "in the cloud". Ik installeerde recent El Capital en draai nu Mavericks (EC is nog steeds niet stabiel), maar voor de cloud draai ik EC. Go figure!
Enfin, geen oplossing voor jouw probleem. Blijf zoeken. Ergens in die hooiberg-zonder-manual zit de naald.
En op Apple support moet je niet rekenen. iTunes (betaling, in mijn geval) stuurt door naar OSX support. OSX support meldt dat Mavericks niet meer ondersteund wordt. Als ik EC installeer, is het antwoord dat de hardware te oud is...
Raar genoeg is m'n iOS hardware (iphone 4S) wél nog goed genoeg om ondersteuning te krijgen bij problemen. Ze bellen zelfs terug. Geen optie bij OSX support.
Een radar registreren lukt ook niet echt. Geen kat krijgt uitgelegd waar het probleem ergens zit. Er zijn ook teveel delen.
En wat in Mavericks nog steeds lukt, faalt in EC zonder de cloud. Het is tekenend dat de knop die de icloud aan zet (gezien als schijfopslag), de keuze "Ja" geeft, of "Later". "Neen" is er gewoon niet meer bij.
Is er trouwens support voor de cloud, specifiek?