Reden voor dit gedoe: vergelijken om te bepalen of Ziggo beeindigd kan worden of niet.
@ookehei,Heb zelf ook een recentere LG smart TV. LG heeft ingebouwde airplayAantal jaar de insteekkaart met Ziggo gebruikt (en internet van Ziggo), met TV start abonnement en Ziggo app. Werkt voor live tv prima, terugkijken is een ramp, lukt alleen met NPO 1,2 en 3. En slechte beeldkwaliteit.
Via de iPad app, beter, maar vaak terugkijken niet mogelijk vanwege “auteursrechtelijke bescherming” onzin ? want heb je met chromecast geen last van, echter: Ziggo heeft ook een app voor de LG smartTV (beta al een aantal jaar) en dat werkt uitstekend. (Nog steeds de insteekkaart wel nodig).Ook terugkijken pauzeren etc. werkt dan prima.
Blijf persoonlijk de UI van dit soort app’s (ook op de iPad) niet echt intuïtief vinden, maar als je het een tijdje gebruikt is het ok.Ben gestopt met Ziggo vanwege voortdurende internet problemen (drop-outs) met internet m.n. Facetime.
Werk nu zelf met de Canal + app op de (75 zenders terugkijken, opnemen, film en serie aanbod) LG en een apart internet abonnement. Behoorlijk tevreden. De UI ook wel een dingetje, maar ja dat is ook zo bij de box van Ziggo en de ziggo app. Ben per saldo wel zo’n 45% goedkoper uit.
Overigens iedere aanbieder heeft wel zijn eigen zender en optiepakket aanbod. Dus houdt daar rekening mee. Zie wel “klachten” over de beeldkwaliteit van Canal+ (mogelijk bij iedere) app ?. Heb daar zelf geen problemen mee en de upscaling techniek van de LG doet n.m.m. uitstekend werk.
Ervaringen met veel smart TV’s en de Smart app’s zijn bufferproblemen op de TV’s waardoor haperingen ontstaan. Kwestie van de app echt afsluiten (dt kan bij de LG), de LG heeft ook een functie om je cache op te schonen dta werkt dan