Supportvragen iPhone > iPhone - Algemeen

Apple - uitstekende reparatieservice én afhandeling

(1/2) > >>

srna513006:
Omdat de batterijstatus op één van onze iPhones XR onder de 79% was gedaald toch maar besloten om de batterij te laten vervangen.

Daarvoor maandag deze week via de Apple site een bezoekafspraak gemaakt voor dinsdagmorgen bij de dichtstbijzijnde erkende reparateur, in dit geval Amac Leidschendam maar daar werd ik dinsdagochtend gebeld dat de batterij niet voorradig was omdat de XR al ‘bejaard’ was.
Ik kon wel een opdracht verstrekken en dan duurde het 5 werkdagen voordat de batterij beschikbaar was maar daar ben ik niet op ingegaan.

Omdat ik niet weet welke reparateur de batterij nu wel op voorraad heeft heb ik dinsdagavond via de Apple site de optie gekozen om de iPhone direct naar Apple op te sturen en daarvoor een aanvraag ingediend.
Het gevolg was dat de iPhone woensdag even na de middag door UPS bij mij werd opgehaald, geen verpakking nodig want dat werd door de chauffeur geregeld.

Nu moet ik wel bekennen dat ik dit met gemengde gevoelens tegemoet zag maar uiteindelijk blijkt dit een uitstekende optie te zijn.
Ik kreeg van de UPS chauffeur een verzendbewijs waarin ik kon lezen dat de iPhone naar Ostrava Tsjechië werd verzonden en daar door het bedrijf Pegatron (onderdeel van Pegatron Taiwan) zou worden gerepareerd.

Donderdagmorgen ontving ik al een bericht dat de iPhone was gearriveerd en gerepareerd ging worden.
Donderdagavond wederom een bericht dat de iPhone was gerepareerd en via DHL Express verzonden.

Vandaag (vrijdag) rond het middaguur werd de iPhone weer bij ons thuis afgeleverd.

Zo net de factuur van Apple ontvangen en toe bleek het reparatiebedrag plus verzendkosten uiteindelijk maar € 81,09 te bedragen ipv € 99,=.

Dus het vervangen van de batterij is niet alleen goedkoper maar ook bijzonder snel en van elke update wijziging werd ik door Apple via mail, SMS en Whatsapp op de hoogte gehouden.
Al met al een uitstekende service van Apple, dit wilde ik toch even kwijt.

Ik begrijp alleen niet goed hoe ze die reparatie zo voordelig kunnen uitvoeren, immers 2 x transport vliegtuig en vervoer UPS en DHL.

whaha:
Mooi!

Ja, het maakt mij ook nieuwsgierig.
Je bent ook niets kwijt?

Dick de Roos:
Kwijt qua documenten, software e.d. neem ik aan?

SmurfGTL:
Ik heb een gelijkaardige ervaring met se 2016 SE indertijd.

Snel gegaan voor de gereduceerde prijs van 29€ was het doen dacht ik??

Kreeg ook een melding dat ze mijn scherm kostenloos vervangen hebben, waarschijnlijk was dit stuk gegaan bij demontage.

Apple gaf trouwens het advies om een goede back-up van het toestel te maken, ik weet nu niet meer of deze toen terug moest naar fabrieksinstellingen of niet, daar is het te lang voor geleden.

Met onafhankelijke winkels negatiever ervaringen, vooral easyware in Leuven destijds en later Switch.

srna513006:
@Whaha, @Dick de Roos,

Nee, je kunt niets kwijtraken omdat je, behalve de kale iPhone niets mee mag sturen.
Je kunt ook niets meesturen omdat Apple eist dat de kale iPhone onverpakt aan de chauffeur moet worden overhandigd.
Je moet de iPhone ook leegmaken, dus niet vergeten om een goede back-up te maken.
Na reparatie alles weer terugzetten, dus geen probleem.
SIM kaart had ik uiteraard ook verwijderd want die had ik nodig voor de tijdelijke vervangende (oude Samsung) telefoon.
Zelf de verpakking waarin de retour gestuurde iPhone zat in een oerdegelijke kartonnen verpakking

 

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie