@Esquare: zou je denken, maar ik doe mijn werk met groots plezier

en wil het eigenlijk niet missen. Wel wordt ik gestoord van bedrijven die via de KvK mijn nummer hebben gekocht en de manier hoe men tegenwoordig zaken denkt te doen.
Een kort voorbeeld: bij een zekere provider in Nederland had ik zakelijk een abonnementJE; aangegeven dat de betreffende onderneming niet meer verder zou gaan en dat ik een eindafrekening wil. Ook aangegeven dat deze eindafrekening naar een ander adres moet. Drama's ... met als gevolg dat ik geen afrekening krijg op het nieuwe adres maar wel een deurwaarder. De eindafrekening wordt direct voldaan, maar de deurwaarderskosten niet: heb immers (gedocumenteerd) dat ik naar eer en geweten de provider heb laten weten hoe de eindafrekening te sturen. Sterker nog ... ben privé ook gewoon klant, dus mij vinden konden ze heus wel. Anyways: die debielen bellen op wisselende tijden om te vragen waar het geld blijft en ze bellen ook anoniem voor 3 seconden en daarna hangen ze op.
Daarbovenop OOK NOG EENS de bedrijven die me een ongekend aanbod willen doen, CV-schuivers met aanbiedingen, Grafici die mijn huisstijl willen herzien, Energiebedrijven die m'n nota wel omlaag zullen krijgen en ga zo maar door.
Op mijn Nokia E-reeks had ik een callmanager: die was zo ingesteld dat overdag zonder probleem alle anonieme nummers werden geaccepteerd, maar post 1800u niet meer. In het weekeinde werd geen enkel anoniem nummer geaccepteerd, enzovoorts.
@Sypie: noem me verwend, maar ik heb dusdanig veel telefoons versleten dat ik weet dat dergelijke functionaliteit helemaal niet bijzonder is. Sterker nog: het is bijzonder dat deze niet op het iOS aanwezig is. En als ik bijvoorbeeld Melon Software moet geloven hebben zij een oplossing (die ik inderdaad gebruik op Symbian) voor Blackberry, Symbian en Android. Andere aanbieders hebben dergelijke software op Windows Mobile. Zelfs het oude Palm-platform had dergelijke software.
De enige die dit niet heeft: Apple met iOS.
Nu heb ik via een van mijn ondernemingen een developer-account ... Even contact gezocht met Apple of ik een call-manager zou mogen maken. Krijg ik teruggekoppeld: Call control wordt gezien als een onderdeel van service provider-diensten en er zijn op dit moment geen mogelijkheden om op benodigd niveau met de iOS call-manager te communiceren om dit te bewerkstelligen (API).
Wat research op het web levert op dat: "AT&T does offer a call blocking service under parental controls. They charge for this service"
Dergelijke bevindingen doen me niet glimlachen, eerder frons ik mijn voorhoofd en vraag ik me af of ik er wel goed aan heb gedaan om over te stappen op iOS. Dit zijn reële issues voor een (zakelijke) telefoon.
We zullen zien of het van het de komende week een iPad gaat worden icm een BB of N*kia of dat ik een (tijdelijke) werkbare oplossing verzin totdat Steve Jobs en Apple eens wakker wordt. *grom*
Wat ben ik teleurgesteld zeg.
Maar goed, dit draadje lucht weer op
Mvg,
Doctor 