iPhone 6s+ wordt niet meer herkend door iTunes
18 november 2018 - 10:37   
geplaatst door: Progetto300
Mijn iPhone 6s+ wordt ineens niet meer herkend door iTunes.
Ik denk dat het probleem is gekomen na een update van de iOS naar 12.1
Ik werk met een oudere iMac met OSX 10.11.6 en iTunes versie 12.8.0.150
Ik heb nooit problemen gehad met de herkenning van de telefoon door iTunes tot nu.

Soms krijg ik de melding dat ik een software update moet doen maar deze lukt echter niet. Ik krijg dan de melding dat de software niet beschikbaar is op de server.

Nu krijg ik volgende melding :

"iTunes kan de inhoud van de iPhone 'iPhone van Kristof' niet lezen. Ga naar het tabblad 'Overzicht' in de iPhone-voorkeuren en klik op 'Herstel' om de fabrieksinstellingen van de iPhone te herstellen."

Dit lukt niet omdat na het sluiten van de melding, de knop van de iPhone naast de knop "muziek" verdwijnt.

Ik heb ook al iTunes opnieuw geïnstalleerd maar dit helpt niet.

Wat kan ik nog proberen ?

Alvast bedankt !
antw: iPhone 6s+ wordt niet meer herkend door iTunes
18 november 2018 - 11:55    reactie #1
geplaatst door: iEscape
Dit lukt niet omdat na het sluiten van de melding, de knop van de iPhone naast de knop "muziek" verdwijnt.

Bedoel je dit icoon?



Tip: Automatisch slot op NOOIT zetten en originele USB kabel van Apple gebruiken.

Hier macOS High Sierra 10.13.6 <-> iTunes 12.8.0 <-> iPhone 6S iOS 12.1 wordt wel herkend.
 
met vriendelijke groet, iEscape
antw: iPhone 6s+ wordt niet meer herkend door iTunes
18 november 2018 - 12:14    reactie #2
geplaatst door: Progetto300
Inderdaad, ik krijg de foutmelding in een kader die ik eerst moet afsluiten om nadien op die knop te klikken.
Als ik echter de kader sluit, verdwijnt ook de iphoneknop.
antw: iPhone 6s+ wordt niet meer herkend door iTunes
18 november 2018 - 12:17    reactie #3
geplaatst door: iEscape
Als ik echter de kader sluit, verdwijnt ook de iphoneknop.

Tip: Automatisch slot op NOOIT zetten en originele USB kabel van Apple gebruiken.

Heb je bovenstaande tip gelezen?
met vriendelijke groet, iEscape
antw: iPhone 6s+ wordt niet meer herkend door iTunes
18 november 2018 - 14:38    reactie #4
geplaatst door: Jurriaan
Overkomt ons ook geregeld met 5s en 10.13.6 Wat helpt is de 5s te resetten= aan/uit knop en home button tegelijk indrukken totdat Apple logo verschijnt. Daarna 5s weer aansluiten en het werkt weer.
MBA '20 M1| SE1 & 2 iOS 15/17 | Mini6 iPadOS 17 | ATV 4K MKI  TVOS17|
antw: iPhone 6s+ wordt niet meer herkend door iTunes
19 november 2018 - 09:17    reactie #5
geplaatst door: Progetto300
Ik gebruik enkel originele kabels.

Op Macforums staat dat er een probleem is met compatibiliteit tussen ios 12 en osx 10.6 :

"It seems you are not alone. There may be compatibility issues between iTunes and the iOS 12.1.

However, as you have 10.11.6 ( El Capitan), this shouldn't happen.

From the very many Google searches I undertook, there was one in particular which seems to offer a solution. I shall share the Link below. Do please read all of it. Do not be put off by the header mentioning Yosemite. The solution involved upgrading to El Capitan which you have, but that did not work immediately.

What did work, eventually, was booting into Safe mode. The details are in the Link:
https://discussions.apple.com/thread/8540034  "

antw: iPhone 6s+ wordt niet meer herkend door iTunes
25 november 2018 - 13:27    reactie #6
geplaatst door: Progetto300
Je gaat dit niet geloven ...

Na alles wat ik probeerde en mensen op verschillende fora voorstelden, besloot ik om het laatste te doen waarvan ik denk dat het het probleem veroorzaakte: het veranderen van de kabel.
Waarom zou ik dat doen ? De kabel aangesloten op de iMac werkte altijd. Ik krijg een "ping" geluid van de iPhone als ik hem aansluit. iTunes wordt geopend wanneer ik de telefoon aansluit en de telefoon verschijnt in "systeeminfo -> USB"
Dus je zou moeten denken dat de kabel perfect werkt niet?

Ik heb twee kabels, beide origineel Apple, één altijd verbonden met de iMac, een andere van de oplader.
Ik heb deze kabels veranderd en ongelofelijk, de iPhone wordt meteen in iTunes herkend!
Deze twee kabels lijken identiek + degene die ik op de mac gebruikte, werkte altijd sinds ik de iPhone kocht.
Als ik de zogenaamde "defecte" kabel op de oplader zet en de telefoon aansluit, laadt de iPhone normaal op.

Wat kan ervoor zorgen dat de ene kabel werkt en de andere niet? Geen van de kabels is beschadigd aan de kabel of de connectoren ...
antw: iPhone 6s+ wordt niet meer herkend door iTunes
25 november 2018 - 15:05    reactie #7
geplaatst door: anraadts
Weet je honderd procent zeker dat beide kabeltjes origineel zijn?

Er bestaan ook goedkope kabeltjes die alleen maar goed zijn voor opladen, geen data doorgeven en toch erg op de kabels van Apple lijken.
antw: iPhone 6s+ wordt niet meer herkend door iTunes
25 november 2018 - 16:52    reactie #8
geplaatst door: Progetto300
Beide kabels zaten bij de Apple producten
antw: iPhone 6s+ wordt niet meer herkend door iTunes
25 november 2018 - 17:01    reactie #9
geplaatst door: anraadts
Vreemd, dan is bij één van de kabeltjes de mogelijkheid voor data dus komen te vervallen.

Heb alleen geen idee hoe dat mogelijk is, dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
antw: iPhone 6s+ wordt niet meer herkend door iTunes
25 november 2018 - 17:11    reactie #10
geplaatst door: HEXDIY
Kabeltjes zullen steeds kabeltjes wezen, iets zoals: "boys will be boys"...

Aan kapotte electronische componenten zie je vaak geen defect.
Welnu, aan defecte kabeltjes meestal ook niet.

Heb je de contactpuntjes van de defecte kabel al eens bekeken met een vergrootglas?
Zit er stof op, of oxide?
If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.