geplaatst door: Turin
Al een tijdje zit ik met een probleempje..: Door de jaren heen heb ik in verschillende landen gewoond, dus heb ik apps aangekocht in verschillende App Stores, en met verschillende betaalmethoden.

Het lastige is dat je een app alleen kan updaten via de Store waar hij oorspronkelijk in is aangekocht. Vroeger was dat niet zo een probleem, dan wisselde ik gewoon van land/regio in de iCloud settings en kon ik updaten.

Nu lukt dat echter niet meer. Ik woon nu in België en heb hier een ATV+ abonnement, dus aangekocht in de BE App Store. Echter zijn er een aantal apps, waaronder die van een bank waar ik een rekening heb en Whatsapp, die niet meer werken omdat ze geüpdatet moeten worden. Maar omdat ik een actief ATV+ abo heb kan ik niet van App Store wisselen.

Ik zou dus ATV+ moeten annuleren, dan App Store wisselen en updaten. Of de betreffende apps verwijderen en opnieuw aankopen. Echter de bankieren App is niet beschikbaar in de BE Store. En van Whatsapp heb ik geen backup dus ben ik alle gegevens kwijt als ik die verwijder.

Hoe los ik dit nu op :wacko:
Your Mac will go to sleep
Kan niet van land wisselen, dus niet updaten (iOS)
14 juni 2021 - 15:52    reactie #1
geplaatst door: nnsa
Hopenlijk heb je voor ieder land een apart AppleID aangemaakt. Als dat zo is kan je bij Instellingen / AppleID > helemaal onderaan uitloggen en opnieuw inloggen met een ander AppleID. Daarna zou je het land moeten kunnen wisselen in de App Store. Maar bij apps zou dit automatisch moeten gaan bij het updaten. Dan wordt er gevraagd om in te loggen met het AppleID en wachtwoord, waarmee die app is aangeschaft.
Kan niet van land wisselen, dus niet updaten (iOS)
14 juni 2021 - 16:01    reactie #2
geplaatst door: janbergstra
Is het aanschaffen van een goedkope VPN misschien een oplossing voor je? FastestVPN bijvoorbeeld, zodat je kunt wisselen van land, updaten en dan weer terug. https://www.macheist.com/sales/fastestvpn-lifetime-subscription Hier staan de servers: https://fastestvpn.com/server-locations
Kan niet van land wisselen, dus niet updaten (iOS)
14 juni 2021 - 16:22    reactie #3
geplaatst door: Turin
Citaat van: nnsa
Hopenlijk heb je voor ieder land een apart AppleID aangemaakt.

Nee, ik heb maar één AppleID. Die heb ik al sinds MobileMe uitkwam en heb ik altijd voor alles gebruikt. Dus met die ID heb ik in verschillende App Stores/landen aankopen gedaan. Ik heb gewoon altijd de betaalmethode/adres veranderd.


Citaat van: janbergstra
Is het aanschaffen van een goedkope VPN misschien een oplossing voor je?

Ik gebruik een VPN, maar het wisselen van IP zorgt er niet voor dat je ook van App Store wisselt. Waar je ingelogd bent, blijf je ingelogd. Het IP of fysieke locatie waar ik me bevind heeft daar geen invloed op.

 
IMG_6875.PNGKan niet van land wisselen, dus niet updaten (iOS)

IMG_6876.PNGKan niet van land wisselen, dus niet updaten (iOS)

Your Mac will go to sleep
Kan niet van land wisselen, dus niet updaten (iOS)
14 juni 2021 - 16:32    reactie #4
geplaatst door: nnsa
Vreemd, als je alles met één AppleID hebt gekocht / aangeschaft, dat je dan een melding krijgt dat je WhatsApp app met een ander ID is aangeschaft. Maak je wel backup’s van je WhatsApp berichten ? in je start-bericht geef je aan dit niet te doen. Da’s niet handig en misschien zelfs niet verstandig. Tenzij je het geen punt vindt om alle berichten kwijt te raken.

https://faq.whatsapp.com/android/chats/how-to-save-your-chat-history/?lang=nl

https://faq.whatsapp.com/iphone/chats/how-to-restore-your-chat-history/
Kan niet van land wisselen, dus niet updaten (iOS)
14 juni 2021 - 17:37    reactie #5
geplaatst door: nnsa
Misschien helpt deze informatie nog iets ?
Kan niet van land wisselen, dus niet updaten (iOS)
14 juni 2021 - 17:50    reactie #6
geplaatst door: Turin
Die info is zeker handig! Maar vroeger was alles niet zo uitgebreid, toen had ik gewoon een @me.com email met wat MobileMe opslag. Nu met al die nieuwe abonnementen en devices wordt het al snel ingewikkeld.

Maar het goede nieuws is dat het probleem is opgelost. Ik heb even met een Apple Advisor gechat, en schijnbaar kunnen ze dat niet veranderen. De enige oplossing was ATV+ te annuleren, van land te wisselen, de apps updaten (of verwijderen en opnieuw downloaden in de juiste Store) en dan terug naar de BE Store switchen.

Ik heb een One Time Personal Code (gewoon een gift card) gekregen om daarna mijn ATV+ abo weer gratis te activeren.

Beetje omslachtig maar uiteindelijk werkt alles weer zoals vanouds.

In de toekomst zal ik dus ooit nog eens Whatsapp moeten deleten en opnieuw installeren (en dan wel een backup voorhanden hebben).

Bedankt voor het meedenken!!
Your Mac will go to sleep
Kan niet van land wisselen, dus niet updaten (iOS)
14 juni 2021 - 18:03    reactie #7
geplaatst door: nnsa
Mooi dat het is opgelost. Tip: maak backups van wat voor jou relevent is.
Kan niet van land wisselen, dus niet updaten (iOS)
14 juni 2021 - 20:35    reactie #8
geplaatst door: Ziegler
Contact zoeken met apple was mijn tip geweest, maar dat had je zelf al bedacht!