Supportvragen iPhone > iPhone - Algemeen

Mail instellen, bij herstelde iPhone 6, lukt niet

(1/2) > >>

DaniellaHantuchova:
Hallo,

Mijn iphone 6 heb ik hersteld, maar ik krijg mijn mail (via de Mail app) niet in orde.
Bij ‘wachtwoorden en accounts’ onder ‘accounts’ staat dit:
icloud
?
Mail, Contacten, Agenda’s, Herinneringen
Nieuwe account

Als ik op ? Klik komt er: account niet gecontroleerd. Alles is lichtgrijs, behalve ‘voer wachtwoord opnieuw in’ en ‘verwijder account’
Ik heb geklikt op ‘voer wachtwoord opnieuw in’. Er verschijnt boven heel kort ‘login.live.com’ met laadcirkel die ronddraait.
Vervolgens ‘verwijder account’ gedaan, maar ook dat hielp niet. Op mijn ipad gebruik ik hetzelfde mailadres als dat op de iphone gebruikt moet worden.

Wat doe ik verkeerd en wat moet ik doen om het in orde te krijgen?

nnsa:
Ga naar Instellingen/Mail/Accounts/ > onderaan kan je een Nieuwe account aanmaken.

Je hebt de keuze uit een aantal mogelijkheden. Misschien moet je Outlook.com kiezen, gezien je live.com.

Meldt je daar aan met je Microsoft Account: emailadres en wachtwoord en volg de scherminstructies op.

Je moet dus NIET bij Wachtwoorden zijn, om je email te configureren.

https://www.appletips.nl/ios-hotmail-outlook/

DaniellaHantuchova:
Dat klopt niet.

Als ik naar instellingen/mail ga krijg ik dit





Blijkbaar werken de links niet.

Dan maar zo

https://ibb.co/f47KVXT

https://ibb.co/74yGqT0

Bij instellingen/wachtwoorden en accounts staat

https://ibb.co/QX3SYFv

Vervolgens klik ik op het account met het ❓

https://ibb.co/PFWSSsT

nnsa:

--- Citaat van: DaniellaHantuchova, 20 januari 2023 - 22:01 ---Dat klopt niet.

--- Einde van citaat ---
Het klopt wel degelijk.

Gewoon precies doen wat er staat. Je moet beginnen bij Accounts, of je werkt niet met iOS 16.2

De essentie van het verhaal is: oude account verwijderen en nieuwe account (opnieuw) aanmaken.

DaniellaHantuchova:
In de openingspost heb ik geschreven dat ik een iphone 6 heb. Van ios 16 is dus geen sprake.

Oude account op mijn iphone verwijderen heb ik al verschillende keren gedaan. Verder nieuw account aangemaakt, maar niets veranderd.

Als ik een nieuw account aanmaak en ik klik op Outlook.com verschijnt dit:

Outlook-account > controle accountgegevens niet mogelijk

Vervolgens de melding: voer het wachtwoord in voor de Outlook-account ‘(null)’

Als ik de Mail app open, komt ook de null melding

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie