Hallo MacFreaks
Ik heb me al jaren geleden aangemeld bij het belmenietregister. En ik moet zeggen, het werkt.
Die zogenaamde Microsoftmedewerkers heb ik ook al aan de lijn gehad. Helaas bellen die meestal op een moment dat je eigenlijk geen tijd hebt om een geintje met ze uit te halen. De laatste keer zat ik in de auto en was onderweg naar het werk. Toen ik merkte dan het "een medewerker van Microsoft" was, begin ik te lachen. "Are you a joker, sir?" vroeg de medewerker toen. "No", zei ik toen, "but you are, and you're a criminal". Toen werd ie onvriendelijk...
Die "neem een gesprek op via onze server" apps ben ik ook tegengekomen. Leuk voor mensen die Google meer vertrouwen dan Apple, maar niet voor mij.
Maar even over die aankopen, want volgens mij vatten jullie iets verkeerd op:
Op het werk had ik op een gegeven moment met een bepaald apparaatje gewerkt en als gadgetfreak wilde ik zo'n apparaat natuurlijk ook voor thuis hebben. Dus toen ik er op ibood een tegenkwam, heb ik die gelijk besteld. En jaren niet gebruikt, tot een tijdje geleden. En toen was het resultaat niet echt wat ik ervan verwachtte. Dus heb ik de site van de producent gezocht en daar vriendelijk gezegd dat het ding me tegen viel. Daarop hebben ze me gebeld vanuit Engeland. Met een voor mij onbekend nummer. Het gesprek was heel aangenaam. Met als uiteindelijk resultaat dat ze me een vervangend apparaat aanboden, wel "open box". Gratis, maar eventuele invoerrechten moest ik zelf betalen. Dat aanbod heb ik met beide handen aangenomen. Een paar dagen later was het ding hier. Niemand taalde naar invoerrechten o.i.d. (het gebeurde dit jaar, dus na ingang van de Brexit) Had ik niet opgepakt, dan had ik nu dat apparaat niet.
Bij het andere apparaat ging het om iets waar ik al een tijd naar uit aan het kijken was. Het ding is redelijk zwaar en redelijk prijzig. Ik heb ook lang getwijfeld of ik het nodig had (en ben er nog niet helemaal van overtuigd dat ik het nodig heb, maar dat zal de praktijk uitwijzen). Ik had ook al een tijdje in de gaten dat de fabrikant in Duitsland een fabrieksverkoopafdeling had. Op een vrijdagavond zag ik dat ze drie exemplaren, allemaal showroommodellen, in de aanbieding hadden. Tegen een leuke prijs. Om geen spijt te krijgen van een impulsaankoop nog even gewacht. Maar op zaterdagavond stonden ze niet meer op de site. Zondagavond een mailtje gestuurd: "Zijn die echt nu al weg". Een paar dagen later gaat de telefoon, een mij onbekend nummer: "We hebben er weer eentje. Die hadden we vanmorgen op de site kunnen zetten, maar dan was ie nu alweer weg geweest. Wanneer zit je aan de computer?"
groetjes
Mathy