geplaatst door: LoudAndProud
Afgelopen kerstmis heb ik mezelf getracteerd op een iPhone 12 mini, omdat ik weer een betrouwbare goed functionerende telefoon wilde, na jarenlang refurbished of tweedehands Iphones SE gekocht te hebben, die nooit langer dan een jaar meegingen.

De iPhone 12 mini voor bijna 900 euro gekocht bij Apple in Amsterdam, de volgende dag naar Spanje voor werk.

Vanaf de eerste dag kreeg ik een paar keer per week op willekeurige momenten de waarschuwing Vloeistof gedetecteerd in lightning connector. Die paar keer per week werd om de andere dag en nu krijg ik ongeveer 5 keer per dag die waarschuwing. En ik ben nog nooit met mijn telefoon in de buurt van vloeistof gekomen. Het irritante is dat ik veel in de auto zit voor mijn werk en dan gebruik ik Apple Car Play, en hiervoor moet ik mijn telefoon aansluiten op mijn radio headunit via de lightning connector. Te pas en te onpas valt alles dan uit en is er weer zogenaamd vloeistof aangetroffen.

Herstarten van de telefoon lost het probleem van de valse melding op, tot de volgende uitval.

Hebben meer mensen dit probleem (gehad)? En wat is de oplossing?
Bedankt alvast iedereen
geplaatst door: srna513006
Omdat dit probleem al circa 6 maanden aanwezig is veronderstel ik dat je intussen met de iPhone naar een Apple servicepunt bent geweest, toch?
En wat waren hun bevindingen?
Mac Mini M2 - iPad Air (4e gen) v15.x - iPhone XR - Apple TV 4K - Watch 8
geplaatst door: GeorgeM
De iPhone 12 mini voor bijna 900 euro gekocht bij Apple in Amsterdam, de volgende dag naar Spanje voor werk.

Vanaf de eerste dag kreeg ik een paar keer per week op willekeurige momenten de waarschuwing Vloeistof gedetecteerd in lightning connector. Die paar keer per week werd om de andere dag en nu krijg ik ongeveer 5 keer per dag die waarschuwing.
In Spanje zijn toch ook Apple Premium Resellers te vinden die de garantie van Apple honoreren?

Die melding komt waarschijnlijk van een sensor die ooit nat geworden is, waarschijnlijk bij de vorige eigenaar. Hoe sneller je dat gemeld had, hoe sterker je zaak...
geplaatst door: pjottervmr
In Spanje zijn toch ook Apple Premium Resellers te vinden die de garantie van Apple honoreren?

Die melding komt waarschijnlijk van een sensor die ooit nat geworden is, waarschijnlijk bij de vorige eigenaar. Hoe sneller je dat gemeld had, hoe sterker je zaak...
De vorige eigenaar was de apple store amsterdam waar hij nieuw gekocht is?
geplaatst door: GeorgeM
@pjottervmr: dacht dat het om een refurbished iPhone 12 mini ging, nog eens herlezen en zie nu dat het (nota bene!) om een nieuwe gaat!

Nog meer reden om zoiets in ieder geval meteen te melden, en opsturen voor service kan volgens mij ook.
geplaatst door: Sypie
7 maanden geen actie ondernomen? En nu zit je met de lastige situatie dat je over de 6 maanden heen bent, nu moet jij aantonen dat het defect er al was… lang leve consumentenrechten.

Ga meteen terug naar de verkopende partij. Doe je verhaal en hoop op het beste.