Supportvragen iPhone > iPhone - Algemeen

Zeer slecht email ontvangst

(1/4) > >>

sjoef:
Hallo, ik heb op mijn iphone 12 zeer slecht ontvangst van email. Via G5 en zelfs via wifi als ik zo goed als naast de rouer zit.Hij geeft aan....Zoeken naar e-mail.Iemand enig idee wat ik er aan kan doen?

Tarmac58:
Geen idee.
Kan je even kijken of je in instellingen bij je mailprogramma "ververs op achtergrond" wel aan heb staan?

nnsa:
Provider email ?
Download snelheid al gemeten ?
Lopen er andere (download) processen ?

https://www.upphone.com/fix/iphone/mail/iphone-mail-app-slow-fix/

MacFrankie:
Er bestaat niet zoiets als "slechte email ontvangst".

Voor email heb je een werkende IP verbinding nodig met je mailprovider. Geen (poort)restricties, geen filters.

Internet op een iPhone gaat via wifi of je telefoon provider, je hebt zo te zien 5G en dat is prima.

Ik denk dat je je mail verkeerd hebt ingesteld op je telefoon.

Wie is jouw mailprovider?

Mijn advies: gooi het account van je telefoon (dat kan als je mails op de meilserver staan en/of op een Mac/pc), maak het account opnieuw aan op je telefoon, en kies het juiste type mail (kies de juiste uit de lijst, voor Gmail kies je Google, staat het niet in de lijst, kies dan "Andere"). Vul zo weinig mogelijk in! Mail kiest overal de meest waarschijnlijke instellingen, dus voer niet handmatig poortnummers in als je niet weet waartoe dat dient. Indien je een exotische mailprovider hebt, dan heb je misschien een overzicht van de te maken instellingen nodig.

Succes!

JJmac:
Ik heb hier (kennis) een klacht dat bij WiFi geen Gmail opgehaald kan worden maar wel met data. De modem is al diverse keren opnieuw opgestart en het account is ook al een paar keer verwijderd, Ziggo en een iPhone 11 Pro
Is er een werkende oplossing hier voor, horen het graag.

De melding is dat de e-mail ophalen is mislukt, de e-mail-server imap.Gmail.com reageert niet, controleer de account info.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie