geplaatst door: DomP
Al sinds het begin van de jaren 90 it ik bij xs4all en baal er best wel van dat KPN besluit dat alles samengevoegd moet worden. Waar gaan jullie naartoe of neem je de gok en afwachten hoe t bij kpn gaat ?
Blow your mind, smoke gunpowder
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
10 januari 2019 - 17:53    reactie #1
geplaatst door: zwap

geblokkeerd

XS4all is toch al heel wat jaartjes een volle dochter van KPN? Zou er dan nu wat gaan veranderen?
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
10 januari 2019 - 18:56    reactie #2
geplaatst door: puk1980
Dit wordt bedoeld:

https://nos.nl/artikel/2266821-kpn-stopt-met-de-merken-xs4all-en-telfort.html

Citaat

KPN stopt met de merken XS4ALL en Telfort

KPN stopt met de merken XS4ALL, Telfort en Yes Telecom. De merken gaan op termijn verder onder de naam KPN. Door de samenvoeging verdwijnen er een onbekend aantal banen.

Ruim twintig jaar geleden kocht KPN het bedrijf XS4ALL, een van de oudste internetaanbieders van Nederland. Het bedrijf is opgericht in 1993. Die overname was opvallend. XS4ALL stond bekend als een eigenzinnig bedrijf. De vraag was of dat merk wel zou passen onder de vleugels van het internationaal opererende KPN.

KPN heeft XS4ALL steeds als een apart merk neergezet. Momenteel loopt er een reclamecampagne waarbij XS4ALL wijst op de lange historie van het internetconcern.

meer ...

antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
10 januari 2019 - 19:00    reactie #3
geplaatst door: Ziegler
Al sinds het begin van de jaren 90 it ik bij xs4all en baal er best wel van dat KPN besluit dat alles samengevoegd moet worden. Waar gaan jullie naartoe of neem je de gok en afwachten hoe t bij kpn gaat ?

Waarom zou de kwaliteit minder worden? Dat netwerk is toch exact hetzelfde als nu? Ik heb niet het gevoel dat ik een gok neem door bij KPN te blijven. Ik ga vandaag wel even de tarieven vergelijken, want volgens mij was KPN voordeliger.
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
10 januari 2019 - 19:57    reactie #4
geplaatst door: doctor_apple
Ehm, ik snap de ophef niet zo ... en wel hierom: xs4all was altijd een top club. Je kunt ervan vinden wat je wilt, maar ik kan zeker niets negatiefs zeggen over xs4all. Een toko die me altijd "aan het hart lag". En dan heb ik het over de jaren negentig. Toen kwam het jaar 1998 dat xs4all werd overgenomen door KPN, je leest het goed, 1998 ... ruim twintig jaar (20) jaar geleden.

Er veranderde wel wat binnen xs4all, maar het was nog steeds voor het merendeel een bedrijf van alternatieve figuren met een zeer goede kennis van zaken die niet zondermeer schikten in alles dat de nieuwe "groene kikker" opdroeg ... Kortom, het bleef een eigengereid clubje. En dat vond ik prachtig!

Zeker rond het millenium heeft xs4all goed werk geleverd met het vele werk om ADSL in goede banen te leiden, maar belangrijker nog ... met diens ondersteuning van "de alternatieven", zoals linux en Apple.

Maar zoals zo vaak met overnames: natuurlijk blijft er een deel van het personeel 'hangen' en gaat het mee ... Zelfs in de nieuwe omgeving, maar alle nieuwe infrastructuur werd toch echt vanuit KPN aangeboden.

Een bepaalde dramatiek zit er eigenlijk ook wel in. Immers, xs4all was historisch gezien een club die niet bepaald een 'liefdesverhouding' had met de 'staatsdienstverlener PTT' en later de KPN. En toch, is die samenvoeging redelijk goed gegaan.

Maar er is in Nederland (en vele delen van de wereld) een heel vervelende trend merkbaar: consolidatie. Er zijn namelijk op een gegeven moment wel heel veel merknamen komen te vallen onder een paar grote reuzen.

Zeker in de voedingsindustrie is het goed merkbaar (Hellman's, Knorr, Lipton, Calve, Ola, Unox, Conimex en vele anderen bijvoorbeeld vallen onder het Unilever; Rivella, Holy Soda, Sourcy, 7-up, Crystal Clear, Mountain Dew, Pepsi en Sisi, maar evenals Amstel, Brand, Wieckse en Heineken zijn allemaal van ... Heineken ...)

Datzelfde heeft inmiddels in de telecomindustrie zijn intrede gedaan. Maar dan vooral onder het begrip 'virtuele provider'. Een eigen netwerk hebben is de basis, maar het eigen netwerk kan natuurlijk ook verhuurd worden of ingericht worden met andere parameters voor derden of, zoals in het geval van KPN, (opgekochte) dochtermaatschappijen.

Je kunt op mobiel netwerk kun je bijvoorbeeld aangeven dat klanten (gekoppeld aan een bepaald ondermerk) met hogere prioriteit een hap uit de internet taart mogen nemen. Zij het in verbindingstype (LTE+ (Advanced) -> LTE -> HSDPA -> 3G+ -> 3G -> 2.5G -> 2G (bijvoorbeeld een beperking voor klanten om LTE+ te gebruiken als je verbinding legt met een simkaart van een prijsvechter).

Het concept beperkt zich overigens niet tot mobiele netwerken, maar is eveneens van toepassing op kabel, xDSL en glasvezel.

Voor de technisch bedeelden onder ons een groot plezier als je het lukte om met een aangepast modem gebruik te kunnen maken van betere connectiviteit dan je abonnement op papier daarin voorzag (denk bijvoorbeeld aan hogere upload snelheid).

Maar ergens was het al jaren zichtbaar dat het steeds meer naar elkaar toe gegroeid was. Nederland kende veel verschillende providers. Maar eigenlijk was het een papieren excercitie: feitelijk ziet de lijst er een beetje als volgt uit:

T-Mobile netwerk: 88 Mobile / BEN / Simpel / T-Mobile
Vodafone: BudgetPhone, Cargofone, Deka Mobiel, Dirk Mobiel, Hollandsnieuwe, Lycamobile, Raffel, Redworks, Telpa, Trendcall, Truphone en Vodaphone zelf
KPN: AH Mobiel, Aldi Talk, Dean One, Eilie, Expat Mobile, Fieber, Galaxy Business Networks, Helder Telecom, Hema Telefonie, Intercity Technology, Jumbo Mobiel, Kruidvat Mobiel, Lebara, Ortel MObile, Robin Mobile, Simyo, Skilje, Socia-Telecom, Telesur, Telfort, Voiceworks, Yes Telecom, Youfune en KPN zelf ...

Dan is er nog Tele2 maar ken de huidige status niet van die provider

Zijn er dan verschillen? Jazeker, sommige netwerken zijn specifiek voor speciale toepassingen of zelfs bedrijven. Maar tussen de consumentenversies zijn ook grote verschillen. Maar deze verschillen zijn slechts 'opgelegd' ... Met AH mobiel bijvoorbeeld kun je tot 150 Mbps theoretisch halen als je een LTE verbinding maakt. Doe je dat met Robin Mobile dan kom je niet verder dan 25 Mbps op 3.9G (ook wel aangeduid als 4G, maar staat niet gelijk aan LTE). Heb je een KPN abonnement, dan haal je 300 Mbps - theoretische waarde maar er zit geen 'slot op'.

Op zich zit er wat in om het aantal merken terug te brengen, in ieder geval geeft het een eerlijkere blik op de markt.

Waarom ik in het voorbeeld overigens mobiele verbindingen EN xDSL verbindingen aanhaal is simpel: op technische implementatieverschillen, verschilt er qua verhaal weinig.

Maar er is iets dat xs4all toch altijd een beetje bijzonder maakte, en dat was diens (historisch zo gegroeide) maatschappelijke betrokkenheid. Of het nu ging om netneutraliteit, eigenwijs alternatieve besturingssystemen ondersteunen of de helpdesk die altijd net een stap verder ging.

xs4all was in mijn beleving meer dan 'alleen dat internet' ... Niet voor iedereen zichtbaar, niet voor iedereen belangrijk, maar ze waren er wel.

En aan dat tijdperk komt nu - definitief - een eind. Jammer? technisch gezien: nee, niet echt. Daar het bedrijf mettertijd steeds 'groener' is geworden en daarnaast was het opgeslokt om als merknaam verder te gaan. Maar met het verloren gaan van de naam wordt er wel de laatste pagina aan de geschiedenis van xs4all gevoegd.

Wat mij betreft is het wel tijd voor een meer brede discussie (buiten het forum om :-) ) of de huidige marktbeweging wel de juiste is. Ik zie namelijk wereldweid een verschraling in concurrentie(mogelijkheden). Sommige bedrijven zijn namelijk al zo groot geworden dat nieuwkomers praktisch geen kans hebben. Dat is in Amerika zo, maar - binnen een andere schaal - is het in Europa en zeer zeker Nederland inmiddels ook zo.

Zo, en nu tijd voor de Journaals, Koffie, een goed boek fijne avond allemaal.
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
10 januari 2019 - 20:58    reactie #5
geplaatst door: boiing
Ehm, ik snap de ophef niet zo ...

..heel verhaal..

Zo, en nu tijd voor de Journaals, Koffie, een goed boek fijne avond allemaal.

Ik snap de ophef wel en vind dit echt verschrikkelijk nieuws. Als een van de eerste XS4ALL abonnees in Nederland (met een tweeletterig @xs4all email adres :smile:) wordt ik hier heel verdrietig van. Natuurlijk is het al jaren geleden door KPN overgenomen. Maar met de belofte van een eigen directie, zonder inmenging van KPN in de bedrijfsvoering, en onafhankelijkheid op alle vlakken. Ik ben niet naïef en had daar toen al mijn zorgen over maar de afgelopen jaren bleef XS4ALL een voorvechter van een vrij internet, onafhankelijk van overheidsbemoeienis, rechtszaken waar nodig etc etc.

Dit lijkt een eind van een tijdperk, en wat mij betreft een groot verlies voor onze samenleving. Alsof de VPRO door RTL wordt overgenomen. Velen zullen hun schouders hierover ophalen zoals doctor_apple, ik ben oprecht geschokt. Ik hoop echt dat er nog onafhankelijke, vrijdenkende bedrijven of organisaties overblijven in deze wereld.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hack-Tic
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
10 januari 2019 - 21:08    reactie #6
geplaatst door: Ziegler
En weer geen 140 tekens. Zou dr Apple wel zijn best doen?
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
10 januari 2019 - 21:30    reactie #7
geplaatst door: doctor_apple
Journaals afgelopen, nog even voordat ik m'n boek induik ...

@boiing: volgens mij moet je zo ongeveer op een andere planeet hebben gebivakeerd als je niet reeds in 1998 inzag dat xs4all nooit en te nimmer het eeuwige leven zou hebben onder KPN. Het is verworden tot een merk.

Ik heb volgens mij nergens aangegeven in m'n post dat ik niet het nodige respect kan opbrengen voor xs4all. Sterker nog, als er een groep was die zich voor digitale rechten heeft ingezet, is het juist xs4all geweest. Maar een toezegging van 20 jaar komt een keer te vervallen. Dat is historisch keer op keer gebleken. En van het oude xs4all was al lang geen sprake meer.

Wel van een 'sterk merk' ... Dat weliswaar de nodige vrijheid had, maar het was een glazen kooi constructie. Immers, helemaal vrij was xs4all niet in zijn doen en laten (meer) sinds de overname.

Het gaat te ver om op MacFreak alles uit de doeken te doen, maar je zult het (helaas) even van me moeten aannemen dat als er een voorstander (en vechter) is van digitale rechten, dat de Dokter hier een van is. Sterker nog, ook ik heb een zekere historie met het merk van KPN, te weten: xs4all.

Het is wrang dat je de overname (opnieuw) beleeft als ware VPRO overgenomen wordt door RTL. Want dat is feitelijk natuurlijk allang gebeurd. En let op m'n woorden - heel ander topic, maar toch: dit gaat eveneens een keer gebeuren met KLM. KLM is een MERK van Air France. Het is enkel dankzij de politiek dat het merk nog bestaat. Maar een echte losse onderneming is het allang niet meer.

En datzelfde geldt voor xs4all: er was altijd een zekere 'spirit' binnen de onderneming, maar laten we nu niet doen voorkomen als ware het een volledig vrije onderneming was onder de vlag van KPN. Immers, er zijn genoeg oudgedienden vertrokken die zich - blijkens jou reactie - al rond het millenium niet konden vinden in de 'vercommercialisering van xs4all'.

Wel zijn er na de overname door KPN door - als ik het mij goed herinner - voormalig KPN topman Scheepbouwer opmerkingen geplaatst als 'zwaar verliesgevend bedrijf' waarbij KPN als een soort van redder in nood kwam.

Dikke onzin. xs4all is verkocht voor 120 miljoen GULDEN en dat is - tot zover ik me herinner - gedaan omdat het er gezocht werd naar een mogelijkheid om zowel te groeien, als bepaalde diensten aan te kunnen (blijven) bieden, te kunnen innoveren en het zal me niets verbazen als bepaalde personen er niet slechter op zijn geworden. En dat vind IK GEEN SCHANDE, het is menselijk en begrijpelijk. Zeker gelet op de tijdsgeest van toen. Achteraf een mening hebben is makkelijk, gemaakte keuzes moet je immers in de context plaatsen zoals de tijd waarin die zijn gemaakt.

xs4all heeft een hele mooie legacy achtergelaten en mensen - waar ieder het nodige mag vinden - die allen in meerdere (of mindere) mate uiteindelijk toch iets hebben betekend voor het Nederlandse internetlandschap.

Maar de toon (of koers) was reeds gezet in 1998 en het vroege millenium. Dus om het nog heel duidelijk te stellen:

Laat het me koud? Neem natuurlijk niet
Ben ik verbaasd? (Helaas, maar) NEE!
Geef ik nu opeens geen zier om Privacy? Als je dat denkt dan heb je m'n postings niet (goed) begrepen.

Maar als je nu pas schrikt van de situatie dan ben je - samen met een hele grote groep - ingedommeld en had je de illusie (of de hoop) dat er met de overname van KPN weinig was veranderd.

Mijn constatering was reeds tientallen jaren terug dat maatschappelijk veel winst te halen zou vallen als we niet ons enkel zouden laten leiden door geld. Maar na de nodige levenservaring te hebben opgedaan kan ik je verzekeren dat dit een nobel streven is dat gekoesterd mag worden, maar keer op keer gebleken is dat elk mens een bepaalde prijs heeft. Dit gezegd hebbende: Apple is hierin niet wezenlijk anders; het mag z'n principes hebben, maar defacto is het een onderneming en geen charitatieve instelling.

Wel verlang ik (soms) naar de jaren tachtig en negentig waar nog de nodige 'rebellie' bestond. Mogelijk een erfenis uit de jaren zestig en zeventig. Maar de generaties daarna lijken met het decenium 'makker' te zijn geworden. Kennelijk is er genoeg brood en spelen ...

En als er geprotesteerd wordt of als iemand de zaken (in veel woorden) probeert te verduidelijken vinden we het al gauw lastig. Krijg het gevoel dat als het niet in een tweet-lengte kan of binnen de 60 seconden verwerkt kan zijn - mensen de aandacht allang ergens anders hebben gevestigd.

Dus mogelijk heb je hier je antwoord als het gaat om de 'VPRO's', 'xs4all' en andere (internationale) voorbeelden ... Sommigen zullen ze links noemen, anderen de hoeders van de samenleving ... Hier en daar zullen ze vervloekt worden. Maar zoals (met andere woorden gezegd): de wereld veranderdt ...

antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
10 januari 2019 - 21:34    reactie #8
geplaatst door: doctor_apple
En speciaal voor Ziegler: xs4all is eigenlijk al sinds begin '00 ter ziele.

No offense taken, overigens ... Ik weet van mezelf dat ik lang van stof kan zijn  :wink: ...

Onverminderd een speciale groet voor Ziegler van Dokter :apple: !

En nu even geen scherm. Tot binnenkort maar weer.

Groet,

De Dokter ...
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
10 januari 2019 - 21:36    reactie #9
geplaatst door: Shmoo

geblokkeerd

Is het jullie al eens opgevallen dat abonnees van XS4ALL altijd denken dat ze iets speciaals in handen hebben.

De hele 'Internet & Televisie' -markt is al zeker 10 jaar zo saai als de onderbroek van mijn schoonmoeder maar deze mensen doen altijd alsof internet afnemen van dit bedrijf iets speciaals is. Je kunt het een beetje vergelijken met Apple-gebruikers in 2005. Toen was ook in hun ogen, iedereen met een PC, knettergek en die begrepen er echt helemaal niets van. Het is een soort cult of beleving voor die mensen.

Verder gaat er denk ik niet zoveel veranderen dan enkel de naam die zal verdwijnen. Mogelijk krijg je zelfs een paar euro korting. Zoals ze dat ook bij Ziggo-Vodafone doen.
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
10 januari 2019 - 21:46    reactie #10
geplaatst door: Ziegler
Shmoo, mijn internet ruikt lekkerder sinds ik het van xs4all afneem. Geloof het of niet, maar het is zo.
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
10 januari 2019 - 22:20    reactie #11
geplaatst door: jaco123
Is het jullie al eens opgevallen dat abonnees van XS4ALL altijd denken dat ze iets speciaals in handen hebben.

Shmoo: Ben jij xs4all-klant of ooit geweest? Oftewel: spreek je uit eigen ervaring?

Van de laatste 10 jaar weet ik het niet meer zeker, maar daarvoor liep XS4all-internet toch echt via andere infrastructuur dan KPN-internet. Dan bedoel ik niet de infrastructuur van huisaansluiting naar datacenter, die is inderdaad van KPN (en daar lag ook de oorzaak van de zeldzame storingen die ik gehad heb in de afgelopen 20 jaar). Nee, ik heb het over de internet-koppelingen, de diensten, de redundantie-concepten etc. etc. Ik heb er - in de tijd dat ik nog een eigen server bij xs4all in hun datacenter ge-colocate had - diverse rondleidingen gehad en boeiende gesprekken met de medewerkers over gehad. In tegenstelling tot andere providers kun je bij xs4all ook op prime-time altijd je volledige snelheid halen. Geen ondergedimensioneerd gedoe, maar gewoon een premium dienst.
Geen goedkope modems, maar goed werkend spul. Niet alleen voor het klikvee dat alleen een beetje youtube kijkt, maar ook als je serieus andere dingen doet.

Daarnaast inderdaad de verademing dat je als techneut/nerd gewoon met je provider kunt praten en dat ze je begrijpen, ook als je iets anders met het internet doet dan naar facebook of twitter surfen. Hun maatschappelijke strijd als voorvechters voor privacy is een dienst die ik KPN niet zie overnemen. Verder de kleine dingen, zoals het nog steeds in de lucht houden van de analoge inbel-voorzieningen voor de enkeling die dat nog gebruikt, etc.

Dus ja, XS4all is inderdaad "speciaal". De merknaam op zich heb ik wat minder emotionele band mee, maar hun dienstverlening is wat mij betreft ongeëvenaard. Betaal je inderdaad fors voor, maar echte alternatieven zijn mijn niet bekend. Net als de TS zou ik zo 1-2-3 niet weten waar ik nu heen moet voor iets vergelijkbaars.
Wat dat betreft vergelijkbaar met Apple. Als Microsoft morgen Apple zou overnemen en macOS langzaam in Windows zou integreren, dan zou ik ook echt niet weten waar ik naar toe moest.....
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
10 januari 2019 - 22:55    reactie #12
geplaatst door: puk1980
https://tweakers.net/nieuws/147828/petitie-voor-behoud-xs4all-merknaam-krijgt-duizenden-ondertekeningen.html

Citaat

Petitie voor behoud Xs4all-merknaam krijgt duizenden ondertekeningen

Het bericht van KPN dat het stopt met de merknaam Xs4all heeft tot veel ontevreden reacties op internet geleid. Een online petitie met de oproep de naam te behouden is binnen enkele uren meer dan 3800 keer ondertekend. Onder andere Karin Spaink en Marleen Stikker zeggen weg te gaan.

De petitie voor het behoud van de merknaam Xs4all ging donderdagmiddag online en heeft meer bijval gekregen dan de organisator, Kirsten Verdel, had gedacht. Ze had gehoopt op enkele honderden steunverklaringen, maar de teller staat donderdagavond op meer dan 3800 ondertekeningen.

Mede gezien de negatieve reacties op internet en in de media, lijkt Verdel het 'onbestaanbaar dat KPN de voorgenomen koerswijziging voortzet'. KPN maakte donderdagochtend bekend dat de merknamen Xs4all en Telfort verdwijnen. Ze wijst erop dat Xs4all een sterk merk is dat een goede naam heeft opgebouwd met kwaliteit en service en dat goede resultaten bij tests zoals die van de Consumentenbond behaalde.

meer ...
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
10 januari 2019 - 23:21    reactie #13
geplaatst door: HEXDIY
En weer geen 140 tekens. Zou dr Apple wel zijn best doen?
Waarom zou die zijn best daarvoor doen, we zitten hier niet voor niks expliciet niet op Smoelboek of Twitter en consoorten.

Hell, mijn MMSen zijn langer dan 140 tekens!
If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
10 januari 2019 - 23:40    reactie #14
geplaatst door: HEXDIY
En wat meer on-topic, tenminste in BelgIë: vergelijk het met de overname van Mobile Vikings door Medialaan.

Sindsdien is het eigenzinnige profiel van Mobile Vikings en zeker hun service afdeling stuk...

Daar kan ik ook allerminst mee lachen.

https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/mobile-vikings-en-jim-mobile-ruilen-base-in-voor-orange-belgium/10015188.html



If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
11 januari 2019 - 01:39    reactie #15
geplaatst door: Mathy
... hun dienstverlening is wat mij betreft ongeëvenaard. Betaal je inderdaad fors voor ...

Inderdaad.  Er zijn mensen die "wat meer" willen en kunnen betalen voor "internet".  KPN zal echt niet zo dom zijn om niet een premium pakket aan te bieden, met bijbehorende prijs en service.  Daar is een markt voor en daar kun je volgens mij ook flink geld aan verdienen.  En er zijn mensen die liever een budgetpakket hebben, waar een lage(re) prijs aan hangt, maar waarvan je ook minder mag verwachten.  Ook dat zal niet verdwijnen.  Het eerste pakket gaat dan waarschijnlijk zoiets als "KPN Premium" heten en het laatste "KPN Budget".
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
11 januari 2019 - 03:21    reactie #16
geplaatst door: ouwemac
Mijn eerste schuchtere stapjes op internet zette ik in 1994...... bij xs4all.nl
Ik hoor het geluid nog van dat inbelmodem.
Mijn leeftijd was 47 jaar maar met internet was ik een klein kind. Gelukkig waren er altijd de mama’s en de papa’s van de helpdesk die rustig de tijd namen voor mijn griepjes en groeistuipjes. Geduldig en vriendelijk zonder tijdslimieten. Gelukkig waren het goede opvoeders of ik een slim kind, dus erg vaak hoefden ze me niet bij te staan.
Ik koos voor xs4all vanwege hun eigenzinnige bedrijfsvoering en omdat ik me vanaf het begin thuis voelde daar.
Dat is nog steeds zo, ook nu ik alleen nog maar een email-adres bij ze heb.

Ze gingen naar kpn idd maar wat mij betreft bleven ze xs4all. Ik begreep dat die overstap te maken had met de uitrol van breedband, wat voor hen financiëel niet op te brengen was. Afijn lees het artikel maar van de nos, daar staat ‘alles’ in.

En duur? Dat is betrekkelijk als je de kijkt wat je er voor krijgt..... een gratis en goeie virusscanner bijvoorbeeld. De discussie daarover is allang gevoerd, net als die van Apple versus Microsoft.

“Nothing lasts forever”, wie zong dat ook al weer?......het Boeddhisme leert dat alles tijdelijk is, maar soms is het jammer.

Vanmorgen kreeg ik een email van ze waarin ze me verzekerden dat ik gewoon mijn xs4all adres kon blijven gebruiken en dat de service ook zou blijven zoals ik van ze gewend was.
We zullen zien....... :dozingoff:

Kan macfreak niet.......? :smile:
Optimistisch maar zonder hoop. (Tommy Wieringa)
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
11 januari 2019 - 07:29    reactie #17
geplaatst door: puk1980
https://nos.nl/artikel/2266901-oprichters-xs4all-dachten-niet-we-kunnen-hier-rijk-mee-worden.html

Citaat

'Oprichters XS4ALL dachten niet: we kunnen hier rijk mee worden'

Online regent het reacties op het nieuws dat KPN gaat stoppen met de merken XS4ALL en Telfort. Trouwe klanten vrezen de 'verKPNisering' van hun internetaanbieder, delen de petitie 'XS4ALL moet blijven' en vragen zich af of ze naar een andere provider op zoek moeten.

Karin Spaink, een van die trouwe klanten, heeft haar besluit al genomen. "Ik ga weg als dit doorgaat." De schrijfster haalde midden jaren 90 de voorpagina's met rechtszaken over het online zetten van 'geheime' documenten van Scientology, waarbij ze werd gesteund door XS4ALL. Later verdiepte ze zich ook in de geschiedenis van de eigenzinnige provider.

Voor wie zich de piepende en krakende modems uit de begintijd van internet nog herinnert, is XS4ALL een begrip. De op twee na oudste internetprovider van Nederland werd in 1993 opgericht door vier studenten onder wie Rop Gonggrijp en de in 2015 overleden Felipe Rodriquez. "Ze hadden hun internettoegang bij de universiteit verloren. Toen zeiden ze: we gaan het zelf doen", vertelt Spaink.

meer ...
antw: xs4all binnenkort kpn, wat is het alternatief ?
11 januari 2019 - 07:52    reactie #18
geplaatst door: Ziegler

No offense taken, overigens ... Ik weet van mezelf dat ik lang van stof kan zijn  :wink: ...



No offense intended. Lang van stof zijn is enigszins mijn allergie . . .
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
11 januari 2019 - 11:43    reactie #19
geplaatst door: Flix
Lang van stof verzand vaak in stoffig...

Karin Spaink weg bij Xs4all? Nu gaat het wel helemaal de verkeerde kant op! ;-)

Voor wat betreft de email adressen uit het @xs4all.nl domein: die kunnen oneindig lang is de lucht blijven, vermoed ik. Kleine moeite voor KPN om die te laten bestaan. Doe ze toch ook nog steeds met @planet en @wxs?
Ik heb nog steeds wat gratis @zonnet.nl draaien, en Zon bestaat ook al lang niet meer als provider.
Ik maak me hier dus niet bezorgd over.
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
11 januari 2019 - 12:40    reactie #20
geplaatst door: Shmoo

geblokkeerd

Citaat
Shmoo: Ben jij xs4all-klant of ooit geweest? Oftewel: spreek je uit eigen ervaring?

Dat is precies dat irritante toontje waar dit om draait. Dat hadden mensen in 2005 ook met producten van Apple, vooral wanneer iemand zei dat Apple voor 90% marketing was en 10% betere producten.

Fans werden toen ook altijd compleet lijp en voelde die drang om zich (Apple) te moeten verdedigen. Dat waren tijden dat deze mensen nog Micro$oft schreven.

Je kunt er een mooi verhaal aan hangen, vooral dat je al lid bent van de club sinds .... maar dat maakt het allemaal niet spectaculairder of interessanter. Het is Internet & Televisie. Dat is geen hogere wiskunde, daar zit niets tot amper innovatie achter - en de nieuwe technieken (verbeteringen) die ze erin stoppen komen gewoon uit de markt en ja, de XS4ALL knakkers zullen dat dan mogelijk iets eerder implementeren dan de jongens bij Ziggo maar het blijft allemaal niet zo heel spannend. XS4ALL is wel meester in dingen die niet interessant zijn voor 90/100 mensen in Nederland - interessant te laten klinken voor de 10 (uit die 100) die daar wel interesse in hebben en gevoelig voor zijn. En dan kom je weer bij dat verhaaltje marketing, zieltjes winnen.

Ik heb ook zoveel moeite met mensen die een website-tje hosten bij clubje X en dan op fora's online gaan roepen dat dit bedrijf geweldig is want .... NOOIT problemen en de SERVICE is geweldig, als ik iets vraag (eens per 5 jaar) reageren ze binnen 24 uur. Nou nou. Als dat de lat voor jouw standaard is dan maak je het voor bedrijven in deze categorie wel heel erg makkelijk.


Bij XS4ALL werken echt niet betere/slimmere mensen dan bij een bedrijf als Ziggo of welke andere concurrent dan ook. Kom nou toch. Stel jij bent extreem getalenteerd in de IT dan ga jij echt niet bij de Ziggo's of XS4ALL's van deze wereld werken. Nee, natuurlijk niet wat ze daar doen is net zo saai als de opdrachten op je opleiding.

De IT'ers die bij dit soort bedrijven werken zijn vooral IT'ers die dachten dat de film IT (1990) - ging over een IT'er die als clown verkleed naar zijn werk ging.
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
11 januari 2019 - 12:57    reactie #21
geplaatst door: GeorgeM
Al sinds het begin van de jaren 90 it ik bij xs4all en baal er best wel van dat KPN besluit dat alles samengevoegd moet worden. Waar gaan jullie naartoe of neem je de gok en afwachten hoe t bij kpn gaat ?

T-Mobile Thuis is een relatief goedkoop en prima alternatief, bij meerdere vrienden/kennissen prima ervaringen mee (ook de helpdesk).

No offense taken, overigens ... Ik weet van mezelf dat ik lang van stof kan zijn  :wink: ...

Jammer, want vaak sla ik jouw bijdrages over, als ze wat korter waren zou ik dat waarschijnlijk niet doen.
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
11 januari 2019 - 13:05    reactie #22
geplaatst door: Flix
Shmoo, dat jij Xs4all als een doorsnee provider ziet, is prima.
Maar hang er niet zo'n onwaarschijnlijk kletsverhaal aan op; je bent gewoon in jezelf aan het praten, met ook al veel meer woorden en zinnen voor zo'n non-descript stuk.
Misschien moet je eens een roman gaan schrijven.
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
11 januari 2019 - 13:10    reactie #23
geplaatst door: ouwemac
Veel woorden om je gelijk te halen Shmoo.
Je lijkt me een aardige slimme kerel of vrouw, behulpzaam ook.
Dus waarom zijn dit soort artikels nodig?
Tegenwicht voor je behulpzame kant?
Wat je er ook van vind, voor een hoop mensen waaronder ik mezelf ook schaar, is xs4all meer dan zomaar een provider, want een bedrijf dat aan de wieg stond van internettoegang voor iedereen. excess for all.
Je kunt argumenten aanvoeren wat en welke je wilt, dat verandert niets aan dat feit en mijn mening over dat prachtige onconventionele anarchistiese clubje internetverbeteraars.
Dus gun ons onze nostalgische gevoelens en probeer niet je gelijk te halen over iets waar jij geen deel van bent of wil worden.

Ik denk dat flix gelijk heeft wat betreft het achtervoegsel @xs4all.nl
Optimistisch maar zonder hoop. (Tommy Wieringa)
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
11 januari 2019 - 13:58    reactie #24
geplaatst door: Wink10
Puntje op de i:
xs4all = access for all, toegang voor iedereen
excess = overdaad