antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
11 januari 2019 - 14:40    reactie #25
geplaatst door: ouwemac
Dank je wink.
Excess sloeg op de overdaad aan argumenten van shmoo zullen we maar zeggen.
Al had ik dat niet bedoeld en was het gewoon een foutje
Optimistisch maar zonder hoop. (Tommy Wieringa)
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
11 januari 2019 - 15:25    reactie #26
geplaatst door: Alvinus
Wat Xs4all voor mij een bijzondere provider maakte, was dat de medewerkers in de begindagen van het internet ongeveer als enigen verstand hadden van de instellingen op een Mac. Helpdesks van de andere partijen hadden daar de ballen verstand van. En omdat Macgebruikers toen nog een sneue minderheid waren ("Wat zeg je? Een MUIS? Hahaha moet je nou horen, jongens!) voelde dat wel prettig.

Wat Schmoo hierboven stelt, zal voor de huidige tijd wel een kern van waarheid bevatten, maar dat sommigen van ons voor altijd een positieve associatie bij Xs4all zullen houden, is natuurlijk moeilijk in te voelen als je in die begindagen nog zelf in alle onschuld je eigen onderbroek lag vol te poepen.
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
11 januari 2019 - 16:05    reactie #27
geplaatst door: zwap

geblokkeerd

Ik vond XS4all eigenlijk vooral erg duur.
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
11 januari 2019 - 16:35    reactie #28
geplaatst door: VwVanFan
Als zakelijk gebruiker ben ik nog nooit echt netjes behandeld door KPN, integendeel.
Xs4all is een totaal andere bedrijf cultuur met mensen die je respectvol behandelen, elke vraag proberen te beantwoorden en zeker net dat extra doen om je te helpen.
 :thumbs-up:
Dat ze onder de plu vielen van KPN is tot daar en toe,maar als KPN hun streken op gaat dringen aan ze, is dat slecht nieuws.
Kortom, ik ben zeer tevreden met de service en diensten van XS en hoop dat het zo blijft.
KPN is niet voor niks veel klanten kwijtgeraakt aan andere providers vanwege hun arrogantie
en onkunde.
Toen ik ISDN had moesten er externe partijen komen om probs op te lossen, KPN verkocht producten waar ze zelf geen (technische ) kennis van hadden.
 :mad:
Vervolgens werden hier de zakelijke KPN winkels gesloten en kon je met een probleem naar een consumenten winkeltje waar een snotjong jou niet kon of wilde helpen.
 :wacko:
Ik heb zeker niet de indruk dat KPN hun onkunde is ontgroeit en hoor niet echt goede dingen.
Na het ISDN debacle met ze ben ik op vakantie in Egypte mijn telefoon verloren, gejat-gerold waarschijnlijk.
 :devil:
Onmiddelijk gemeld bij KPN via mijn partner haar telefoon.
Thuis gekomen bleek er voor honderden euri gebeld te zijn met lokale nr's in Cairo.
KPN deed nogal moeilijk naar me en eiste betaling, maar nadat ik mijn hart luchtte en dreigde met rechts bijstand werd het "kwijt gescholden ".
 :thumbs-down:
Diezelfde week heb ik alles van KPN buitengeflikkert,opgezegd etc.
Wat mij betreft mogen ze failliet gaan als XS maar blijft.

 :devil:
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
11 januari 2019 - 16:45    reactie #29
geplaatst door: Ziegler
Wat Xs4all voor mij een bijzondere provider maakte, was dat de medewerkers in de begindagen van het internet ongeveer als enigen verstand hadden van de instellingen op een Mac.

Zo herkenbaar, bij andere providers werd je gewoon niet geholpen. 'Oh, u heeft een Mac? Sorry, dan weet ik het ook niet'. Het heeft mijn zelfredzaamheid en het nut van dit type fora wel vergroot.
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
11 januari 2019 - 17:37    reactie #30
geplaatst door: ouwemac
Ik vond XS4all eigenlijk vooral erg duur.

Als jonkie verdien je natuurlijk niet zoveel  :tounge:
Optimistisch maar zonder hoop. (Tommy Wieringa)
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
11 januari 2019 - 17:38    reactie #31
geplaatst door: Alvinus
En, hoe je het ook wendt of keert, Xs4all heeft als zelfstandige KPN-dochter toch een soort eigen bedrijfscultuur en de eer hoog te houden 'de beste provider' te zijn -wat dat ook mag betekenen. Als je die cultuur gaat verdunnen en het personeel gaat onderbrengen bij de bestaande afdelingen van het grote KPN dan is het niet moeilijk te voorspellen dat we de Xs4all-spirit gaan verliezen.
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
11 januari 2019 - 17:52    reactie #32
geplaatst door: Ziegler
@alvinus
Ik denk dat het een voldoende aanwijzing is dat ze de merknaam gaan opheffen . . . . Het bedrijf verdwijnt. 
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
11 januari 2019 - 21:18    reactie #33
geplaatst door: Rob en Rol
Shmoo heeft gelijk dat er wat betreft de infrastructuur weinig verandert, dat is immers al KPN. Maar de belangrijkste pluspunten van XS4all zijn de service en het maatschappelijk engagement. Het doel om die merknamen te laten verdwijnen is een bezuiniging.  Het gaat om een bedrag van 350 miljoen, niet alleen door het afstoten van merken, dat is er een onderdeel van. Tim Poulus, analist bij Telecompaper is daar zeer duidelijk over.

Zie https://www.rtlz.nl/beurs/bedrijven/artikel/4545931/kpn-samenvoegen-diensten-telfort-xs4all-yes-telecom-merknaam

De grote fout die hierbij gemaakt wordt is dat het een soort 'spreadsheet'-denken is. Ibarra, CEO van KPN, heeft geen benul van het sentiment dat achter de merknaam XS4all zit. Lees de reacties bij de petitie (en teken ook!), hoeveel mensen hun geplande opzegging motiveren vanuit hun positieve gevoelens voor de provider en/of hun weerzin tegen KPN. Die gevoelens kennen een basis, en die ligt vooral in de service. Bij XS4all kan je terecht met vragen over apple- of linux-gerelateerde problemen, ze staan digibete mensen geduldig te woord en helpen hen zonder enig jargon te gebruiken of irritatie te tonen over het gebrek aan kennis van een deel van hun klanten. 

Ga je XS4all laten verdwijnen, dan zal de service van KPN slechts licht beter worden, door de oud-medewerkers van XS4all, maar het doel van de bezuiniging wordt nooit gehaald als alle KPN-medewerkers worden 'op'-geschoold naar het XS4all niveau. In die zin heeft Shmoo ongelijk, het maakt wel degelijk uit dat ze een zelfstandig clubje binnen KPN blijven. 
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
12 januari 2019 - 11:48    reactie #34
geplaatst door: Shmoo

geblokkeerd

Citaat
Veel woorden om je gelijk te halen Shmoo.

Dat heeft niets met gelijk willen halen te maken, echt niet. Ik doe daar niet eens aan mee. Ik reageer vaak maar één of tweemaal op een onderwerp, daarna stop ik omdat ik een hekel heb aan het wellus / nietes gebeuren. Je weet vooraf al dat iemand zijn/haar gedachte echt niet gaat loslaten - laat staan dat iemand kan zeggen, sorry ik zat fout (kan ik zelf ook heel moeilijk hoor). Daarnaast probeer ik niet op kansloze discussies te reageren.


Ik wil best met je meedenken waarom XS4ALL dan beter zou zijn dan een Ziggo of welke andere provider dan ook. Serieus, vertel Shmoo eens WAAROM dit het geval zou moeten zijn. Ik zie namelijk helemaal nergens staan dat XS4ALL iets doet dat Ziggo (voorbeeld) niet doet, of niet kan, dat ze servers gebruiken die andere niet hebben, betere hardware, kastjes waar je TV mee moet kijken - die niet falen en bij andere wel. Ik bedoel kom dan eens met voorbeelden die dit aantonen. Internet & Televisie afnemen is veel meer te gelijken met webbrowsers. Er zijn geen slechte browsers meer alleen maar browsers die jouw voorkeur hebben.

Als ik alle reacties hier lees dan is het alleen maar emotioneel gefriemel in de marge, sorry. Daar is niet mis mee, ik bedoel, wat ik wil zeggen is. Er zijn altijd tien mensen (uit 100 stuks) die zelfs nog emotioneel verliefd kunnen worden op iets simpels als een internetprovider. Dat is volgens mij weer te vergelijken met de tien stuks die ook verliefd kunnen worden op iets dat Ajax heet en dan op dinsdagavond in de Arena op de tribune gaan staan: JA-Lalalala ... Laalalala ... Lalalalala ... Lalalalala .... AJAX!!!! 📣
Ik bedoel, die mensen doen waarschijnlijk geen kinderen pijn en laten je hamster gewoon heel maar kom op nou, daar geef je toch geen 5,- voor wanneer die gasten 'objectief' over Ajax zouden moeten praten. Dat zijn FANS!


Wat ik hier in jullie voorbeelden lees is alleen maar gebaseerd op marketing. Kom met serieuze voorbeelden. Niet, de klantenservice kan zo lekker lullen omdat er mensen zitten die ook een PC/Mac hebben. Of dat je al lid bent vanaf het begin. Dat deze dienst een paar euro meer kost en dat het je allemaal geen * uitmaakt (vergelijking met Apple willen creëren). Of dat medewerkers hun eigen naam op het T-shirt hebben staan en dat hun kantooromgeving lijkt op apenkooien. Sorry hoor maar dat is allemaal onderdeel van het imago dat dit bedrijf, al vanaf dag 1 heeft neergezet omdat ze weten dat daar behoefte bij bepaalde mensen aan is. Prima verder maar doe niet alsof mensen die dit niet begrijpen, of daar geen Kurt Cobain gevoelens bij hebben niet weten waar ze het over hebben. Het is Internet & Televisie. Geen robothond dat je bejaarde moeder uit bed haalt en daarna ook nog boodschappen gaat doen. Als op zo'n machine XS4ALL zou staan, dan praten we verder.
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
12 januari 2019 - 12:11    reactie #35
geplaatst door: Shmoo

geblokkeerd

Zo herkenbaar, bij andere providers werd je gewoon niet geholpen. 'Oh, u heeft een Mac? Sorry, dan weet ik het ook niet'. Het heeft mijn zelfredzaamheid en het nut van dit type fora wel vergroot.

Dit soort diarree is vooral het niveau!

Elk gezond denkend mens kan heel goed begrijpen dat dit onmogelijk is in een tijdperk waarin wij nu leven met sociale media. Kom nou toch. Dit is gewoon sensatie maken en in proberen te spelen op emotie, of iets willen creëren dat een Mac nog altijd iets speciaals is.

En ik ben een troll... Sure!
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
12 januari 2019 - 12:17    reactie #36
geplaatst door: Flix
Waarom zou jij moeten gaan meedenken of Xs4all beter is dan gemiddeld?
Jij hebt blijkbaar geen ervaring met Xs4all, dus je kunt er niet over oordelen.
Anderen hier zijn wel, vaak langdurig, klant van Xs4all. En dat zijn vaak ook mensen die wat beter technisch onderlegd zijn, en weten wat er op de markt is, want je kiest met Xs4all duidelijk niet voor 'goedkoopst'. En deze mensen hebben dus o.h.a. genoeg argumenten waarom Xs4all beter is dan andere providers.
Jij trekt, zoals gewoonlijk, zo'n gesprek in de onzin-hoek, en maakt er een "wellus / nietes" spel van.
Zinloos dus dat jij gaat 'meedenken'.
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
12 januari 2019 - 12:21    reactie #37
geplaatst door: Flix
Je hebt al weer gereageerd.
Door andermans bijdrage "Dit soort diarree is vooral het niveau!" te noemen, ben je goed bezig joh! Toppertje hoor, die Shmoo.

Er bestond nog een tijd voor die 'sociale media'. Daar refereert Ziegler naar. Want ik herken dat maar al te goed.
Maar weet Shmoo veel.
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
12 januari 2019 - 12:32    reactie #38
geplaatst door: Ziegler

Elk gezond denkend mens kan heel goed begrijpen dat dit onmogelijk is in een tijdperk waarin wij nu leven met sociale media. Kom nou toch. Dit is gewoon sensatie maken en in proberen te spelen op emotie, of iets willen creëren dat een Mac nog altijd iets speciaals is.

En ik ben een troll... Sure!


Wat bazel je toch man. Toen ik mijn iMac 20 jaar geleden (geen idee hoe lang precies) op het internet ging aansluiten en belde met de helpdesk, dan was dit het antwoord. Dat hoef je niet te geloven, maar dat is het geval. Misschien heb je het woordje werd over het hoofd gezien.

Ik heb helemaal niets met xs4all, behalve dat ik het afgelopen 1,5 jaar een abonnement bij hen heb gehad en dat is me op zichzelf goed bevallen.
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
12 januari 2019 - 13:15    reactie #39
geplaatst door: ouwemac
Ach welnee Shmoo

Jij bent helemaal geen trol, jij bekijkt alleen alles door een donkere bril, gaat uit van het negatieve.
Ik bekijk alles door een roze bril, maar ik ben dan ook een softie.
Jij kunt mooi onder woorden brengen, wat je ergens van vind, maar het blijft een mening, net als dat wat ik vind.
Het is maar internet en televisie zeg je en dat klopt. Maar kijk nou eens naar jezelf en wat je schrijft en vraag jezelf eens af wat het verschil is tussen jouw stukjes en die van de ‘ervaringsdeskundigen.
Uitgaan van het positieve met oog voor het negatieve is een veel prettiger manier om in het leven te staan.

Ajax doet het goed, vind je niet?
Optimistisch maar zonder hoop. (Tommy Wieringa)
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
12 januari 2019 - 14:20    reactie #40
geplaatst door: pjottervmr
Dat is precies dat irritante toontje waar dit om draait. Dat hadden mensen in 2005 ook met producten van Apple, vooral wanneer iemand zei dat Apple voor 90% marketing was en 10% betere producten.
Knip

Ik neem aan dat je bedoelt dat Apple voor 90% betere producten was en 10% marketing :-)
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
12 januari 2019 - 17:03    reactie #41
geplaatst door: doctor_apple
Kunnen we het gezellig houden  :cool: ?

Geen persoonlijke verwijten graag.

xs4all heeft een lange historie. Veel sentiment, maar ook zeker waarheden. Echter, ook uit een andere tijd. Apple is allang geen niche-markt meer van procenten, dus geschetste situaties zullen zich niet (echt) veel meer voor doen ("oh, u heeft een Apple? Sorry, maar dan kunnen we niet ...").

Neemt niet weg dat er wel degelijk een tijd was waar dit het geval was. Alleen ligt dat alweer 20 jaar terug. Ik ben het met diverse posters eens (en oneens), ben het met Shmoo wel eens dat veel het gevolg is van marketing. Het zal je verbazen, of niet ... Maar ook ik ken de onderneming van vroegah ... Als klant, maar ook van de andere kant ... Het was een top bedrijf, eigenzinnig bedrijf en het hield - zelfs na de overname KPN 'scherp'. Maar het was intern meer dan duidelijk dat het een KPN toko was geworden ...

En kennelijk is dat de "nieuwe wereld". Vroeger ging het om bedrijven, later om producten, weer later om merken en nu inmiddels om de ervaring ... Het excel-sheet-management herken ik helaas uit mijn werk. Heb er een hekel aan. Maar de keerzijde is wel dat het gewoon de trend is: big data, snelle analyses, vluchtige cijfers en vooral niet omkijken of (te ver) vooruit kijken.

Dit viel te verwachten ... Er zou een dag komen dat xs4all als merk enkel voor de ouderen van Nederland dat warme sentiment zou geven. En, met de open grenzen, managers uit het buitenland die verder geen lange historie hebben (of doordrenkt zijn van 'Nederlands sentiment'), is het niet gek dat men een ijskoude analyse maakt: hoeveel merken hebben we, wat voegen ze toe en past het binnen onze toekomst strategie.

Spannender hoeft het niet te zijn. Mogelijk komt KPN erop terug, en krijg je een paar bonusjaren xs4all erbij of blijft het als merk bestaan voor de premium producten, maar zal de helpdesk en de laatste restjes 'eigengereidheid' plaats moeten maken voor het "groene hestje".

SoundJam MP vond ik een toffe app. Apple kocht het, maakte er een draak van een programma van en voegde het bij zijn OS als iTunes ... Hoor je mensen nog over SoundJam?

Astarte's DVDirector ??? Dat werd Apple DVD Studio ...

Macromedia KeyGrip/Macromedia Final Cut ??? Dat werk Apple Final Cut Pro ...

allemaal bedrijfjes (of soms bedrijven) met een historie ...

Hoe denk je dat er werd gereageerd op de ondergang van Sun Microsystems toen het Oracle werd?

En nu? Mocht je iets met Linux doen? Red Hat met alle subprojecten is gekocht door IBM afgelopen jaar. Gaan overheden en grote spelers echt wel merken (ik hoor ze nog bij verschillende bedrijven roepen: "Nee, geen dure IBM meer ... Gewoon naar Red Hat  :happy:") ... Die gaan het komende jaren pas voelen ...

Terug naar de kern: ben erg benieuwd of KPN voet bij stuk houdt of de merknaam toch nog wat langer aanhoud.

antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
12 januari 2019 - 18:54    reactie #42
geplaatst door: Ziegler
Als ze de merknaam nu nog gaan aanhouden, weet je toch zeker dat het een façade is. Je krijgt precies hetzelfde als de kpn-klanten, alleen op je rekening staat dat je geld overmaakt naar xs4all.
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
13 januari 2019 - 14:48    reactie #43
geplaatst door: x7
Voor wat betreft de email adressen uit het @xs4all.nl domein: die kunnen oneindig lang is de lucht blijven, vermoed ik. Kleine moeite voor KPN om die te laten bestaan. Doe ze toch ook nog steeds met @planet en @wxs?
Ik heb nog steeds wat gratis @zonnet.nl draaien, en Zon bestaat ook al lang niet meer als provider.
Ik maak me hier dus niet bezorgd over.

Ik heb nog steeds een worldonline.nl e-mailadres. In '95 was dat de enige access provider met een inbelnummer in Hilversum. Voor Xs4all moest je modem interlokaal bellen naar Amsterdam.
Mijn worldonline emailadres zit nu bij Telfort, na vele omzwervingen. Dat zal dus nu waarschijnlijk ook naar KPN gaan, toevallig onze huisprovider; misschien scheelt het zelfs wat geld...

Weet het alleen van deze regio, maar als hier KPN eruit ligt, dan ligt ook Xs4all eruit; kennelijk is het hier dus één netwerk. Is bij ons trouwens nog nooit gebeurd, wel elders in Hilversum. Wij zitten dicht bij het Media Park, daar krijgt het netwerk waarschijnlijk een extra druppie olie.

Internet access providers zijn uit de tijd; de technologie ontwikkelt zich langs voorspelbare lijnen en is voor iedere provider (en uiteindelijk ook voor iedere gebruiker) bereikbaar. Geld wordt alleen maar verdiend door aanbod van content. KPN biedt inmiddels gepersonaliseerde reclameblokken aan op TV Ziggo heeft het monopolie op HBO. Het gaat (bijna letterlijk) om het hebben van een voet tussen de deur bij de klant. Alleen de groten kunnen dat, de kleintjes zullen een voor een worden opgeslokt.
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
13 januari 2019 - 16:28    reactie #44
geplaatst door: Ziegler
Ik weet niet of je laatste alinea klopt. Dat zal voor een deel van de klanten gelden. Die willen perse naar Max Verstappen kijken of naar de eredivisie, maar ik merk dat ik vooral internet wil en daarna zelf wil kiezen.
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
15 januari 2019 - 10:36    reactie #45
geplaatst door: Alvinus
Nog eens zitten nadenken over de centrale gedachte van Schmoo in zijn reactie op de teleurstelling die velen voelen bij het verdwijnen van Xs4all. Hij noemt het 'emotioneel gefriemel' en bespeurt hetzelfde bij de loyaliteit aan Apple onder veel gebruikers.
Nou moet je altijd oppassen om niet voor een ander in te vullen wat die precies denkt, dus ik verontschuldig me meteen maar voor deze simplificatie.
Ik denk dat de affectie die velen voelen voor Xs4all (en dat geldt ook voor Apple) samenhangt met de minderheidspositie die beide bedrijven voorheen innamen. Als je nu naar Apple kijkt, slaat die affectie natuurlijk nergens meer op en heeft Schmoo een punt. Xs4all is ook behoorlijk succesvol en de oprichters, voorvechters van het vrije woord en toegang voor iedereen op het internet, zijn al jaren geleden uitgekocht.
Tja, zonder de geschiedenis erbij te betrekken, is het oordeel snel geveld natuurlijk. Of dat terecht is mag ieder voor zichzelf uitmaken. Ik vind Xs4all wel degelijk heel erg verschillen van Ziggo. Niet vanwege modems of technische infrastructuur, want dat kan iedereen met technische kennis verzorgen. Wel bijvoorbeeld vanwege de principiële opstelling in de rechtzaken rond The Pirate Bay, de kwestie met de Scientology Church en Karin Spaink, de support voor onderzoek naar internetrechten en wetgeving, de ondersteuning en sponsoring van een organisatie als Bits of Freedom en andere privacyorganisaties.

Schmoo kwalificeert dat mogelijk als 'emotioneel gefriemel'. Ik begrijp dat het een slimme vent is als het over techniek gaat, maar ik ben niet onder de indruk als hij los gaat in de discussie over Xs4all.
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
17 januari 2019 - 15:30    reactie #46
geplaatst door: doctor_apple
@Alvinus: mooi samengevat.

De geschiedenis ken ik overigens bijzonder goed. Het enige wat ik me zo afvroeg, wat heeft xs4all sinds 2000 gedaan? En wat blijkt: deze hebben zich zeker op sommige vlakken ingezet, maar het was als een steeds zwakker wordende echo (uit het verleden). Op een paar zeer actieve (oud) leden/medewerkers na.

Je haalt de Scientology Church aan. Hallo, dat waren de jaren negentig ... Ruim twintig jaar terug ...
Je haalt Karin Spaink aan ... Niets dan lof voor haar, maar xs4all != Karin Spaink.

xs4all heeft zeker mooie succes gehaald, maar ook de nodige klappen moeten verwerken ...

In 2013 heeft KPN 60 FTE's geschrapt bij xs4all, niet zonder reden, het moest verworden tot een "portaal" en "merk" ... In 2017 was er waren de eerste tekenen zichtbaar dat de markt zich in Nederland had "gestabiliseerd". Kortom, minder aan groei en minder inkomsten voor aanbieders. Is ook niet gek, de volgende revolutie staat voor de deur: 5G

Verder verandert er ook het nodige op het gebied van content. Waar vroeger illegaal downloaden echt de enige optie was op "gratis muziek of films", zijn er "streaming" diensten gekomen.

En op het privacy vlak valt het nodige te (be)vechten, maar dat is verschoven naar de contentproviders en portalen als Facebook, Netflix, Google, etc ...

De uitlating van Shmoo mag wat hard klinken "emotioneel gefriemel", je mag het zelfs ongelukkig geformuleerd vinden. Maar ik vind wel dat hij een (bepaald) punt heeft. We zijn klaarblijkelijk erg gevoelig voor "imago", "beeldmerken" en "lege hulsen" en reageren met het tempo van een naaktslak op vernieuwing of hebben opeens last van "revivals" ...

xs4all - 2000: een geheel ander bedrijf
xs4all 2000 - 2005: weer een ander bedrijf
xs4all 2005 - 2012: weer een andere setting
xs4all 2013 - 2018: vele medewerkers lichter is het verworden tot een afdeling binnen KPN

Als xs4all doorgaat krijg ik een Atari of Commodore revival gevoel ... Leuk voor even, herinneringen ophalen, maar noch the real Commodore, noch the real Atari kunnen echt weer tot leven worden gewekt. En ergens hoeft het ook niet. Aan al het goede komt immers een eind. Dan kun je het goede koesteren. Dat gebeurde met automerken, vliegtuigbouwers (Fokker, iemand?), tech-bedrijven (Sun, Blackberry, Nokia), providers (Zonnet, Vuurwerk Internet, Planet Internet, etc, etc) en software (Wunderlist, Astarte, BIAS Peak) ...

Wat heb je eraan als straks het merk overeind blijft staan, maar weinig toegevoegde waarde meer heeft? Nostalgie is wat er dan nog rest.

Geef mij de herinnering aan een xs4all dan een infuus voor het merk dat uiteindelijk ook diens naam geen goed zal doen.
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
18 januari 2019 - 08:39    reactie #48
geplaatst door: Alvinus
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/01/16/begrijpelijke-nostalgie-naar-het-vrije-open-hackersinternet-a3645214

(Waarin ook het een en ander over de Xs4all-activiteiten op het gebied van de vrije meningsuiting en privacybescherming van recentere datum, Doctor Apple.)
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
19 januari 2019 - 17:13    reactie #49
geplaatst door: Ger Nijkamp
Mmh. Voor zover ik kan overzien zijn de verschillende merken voor KPN nog slechts 'labels':

1. XS4all = premium, extra's in service en snelheden
2. KPN = medium, gemiddeld in service en snelheden
3. Telfort - budget, beperkte service en snelheden

Maken dacht ik ook allemaal gebruik van dezelfde netwerken en hardware, inclusief routers, TV decoders en afstandsbedieningen. Of KPN heeft al jaren naar deze opheffing gewerkt, of de de consument reageert niet meer zoals voorheen op deze typische marketing via 'labels'. Ik begrijp het sentiment rond de merknaam, maar weet vrijwel zeker dat het huidige XS4all in niets meer te maken heeft met de oorzaak van dat (terechte en begrijpelijke) sentiment rond het merk. Dat stamt nog vanuit de XS4all uit de jaren '90 van de vorige eeuw. Maar die XS4all bestaat in feite, op de merknaam en het logo plus wat extra's rond snelheid en service, al lang niet meer.

[ Ger ]