antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
19 januari 2019 - 17:28    reactie #50
geplaatst door: Alvinus
Volgens de artikelen in NRC en op Nu.nl gebeurt er nog wel het een en ander bij Xs4all als het gaat om privacy (o.a. andere hardware) en het ondersteunen van ideële organisaties die zich met de bescherming daarvan bezighouden. Weet jij er meer van, Ger? Bronnen?
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
19 januari 2019 - 17:40    reactie #51
geplaatst door: Ger Nijkamp
Nee, geen specifieke bronnen. Artikelen in NRC en Nu.nl kloppen ook, maar da's allemaal nog maar marginaal en deels ook om de merklading van XS4all te ondersteunen. Nog puur om het oude imago vorm te geven in de tegenwoordige tijd, zeg maar. Online is intussen commodity geworden. Alles is hetzelfde, alleen met een naam, logo en kleurtje kun je jezelf nog onderscheiden.

Beetje hetzelfde als dat je automerken vanuit de jaren '50 met nu vergelijkt. Afgezien van kwaliteitsniveau's en grootte binnen één merk, zijn veel verschillende merken aardig uitwisselbaar geworden. Veel Audi's, VW's, Seat's en Skoda's zijn onderhuids onderling zelfs exact hetzelfde. Hebben in niets meer te maken met de merken waar ze oorspronkelijk voor stonden. Precies hetzelfde verhaal.

[ Ger ]
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
27 januari 2019 - 12:22    reactie #52
geplaatst door: RonnyV
Als XS4ALL verdwijnt ga ik (helaas) over naar Ziggo en Vodafone voor telefonie.
Deze combinatie komt het dichtst bij de combinatie XS4ALL - KPN.  :cry:
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
27 januari 2019 - 13:38    reactie #53
geplaatst door: Flix
Nee, geen specifieke bronnen.

Dat blijkt; je doet een aanname, die misschien wel logisch is, maar niet onderbouwd en volgens mij ook niet correct.


Bewerkt: 27 januari 2019 - 17:17 door Flix
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
27 januari 2019 - 16:17    reactie #54
geplaatst door: Jurriaan
Als XS4ALL verdwijnt ga ik (helaas) over naar Ziggo en Vodafone voor telefonie.
Deze combinatie komt het dichtst bij de combinatie XS4ALL - KPN.  :cry:
Wat doet je besluiten weg te gaan bij KPN? Gaat er zoveel veranderen? (Ik mobiel via Telfort, vast is via het voormalige Vodafone nu zijnde Ziggo).
MBA '20 M1| SE1 & 2 iOS 15/17 | Mini6 iPadOS 17 | ATV 4K MKI  TVOS17|
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
27 januari 2019 - 19:22    reactie #55
geplaatst door: doctor_apple
Er is veel gezegd in deze thread. Ik blijf zeker bij mijn bijdrage en Ger heeft het prima (nogmaals) verwoord. XS4ALL is lang niet meer de toko die het geweest is.

Dat oud collega's zich nog immer actief inzetten voor internet vrijheid en andere zaken staat eigenlijk praktisch los van het huidige XS4ALL.

Ik vind het in ieder geval o-n-g-e-l-o-o-f-l-i-j-k leerzaam te zien welk sentiment en welk volksgeloof rondom de provider leeft.

Als je sinds 2012 gebruik maakt van XS4ALL zit je gewoon op een Virtual ISP met weliswaar een aparte branding en helpdesk, maar verder is het gewoon KPN infrastructuur geweest. Sterker nog: de aankoop van modems, infrastructuur componenten en overige zaken is zeer sterk gestuurd vanuit KPN. Kan ook niet anders want "de Mamma" (KPN) was al die tijd de baas. Punt.

De vergelijking met (vooral) VW groep is bijzonder raak. Audi, VW, Skoda, Seat gebruiken zeer veel basis componenten. Neem bijvoorbeeld de onderkant van de markt: de VW UP, SEAT Mii of Škoda Citigo. Heb je de Navigatie eens bekeken? In meeste modellen zit in de firmware (als je de losse navi aansluit op een computer en vervolgens analyseert) gewoon het bootscherm voor zowel Skoda, Seat als VW. Natuurlijk zijn er wel wat verschillen, maar marginaal.

Telecom is hierin niets anders.

En eerlijk is eerlijk: de PC industrie is ook niet wezenlijk anders. Of dacht je dat Thunderbolt 3, USB-C, Intel Core i-series, de (x)LED-schermen, WiFi modules, geheugenmodules en overige allemaal inhouse bij Apple is ontworpen en vervaardigd?

Bronnen? Het jaarverslag van XS4ALL al eens bekeken? Het jaarverslag van KPN eens bekeken?

https://jaarverslag2017.kpn/app/uploads/KPN_IR-2017_Single_navigation.pdf

Het nieuws afgelopen 20-jaar gevolgd? Ook van bijvoorbeeld kritische klanten?

Bijvoorbeeld een artikel hier:

https://www.furorteutonicus.eu/2013/06/29/kpn-pleegt-kaalslag-bij-xs4all-en-noemt-het-groei-moderne-managerstaal/

Laat ik het zo formuleren: ik kan (helaas) niet in details ingaan. Heb er gewerkt, ken de toko, ken (een deel) van de mensen er omheen en ken de situatie van bepaalde sectoren omwille van mijn werk.

En afgaande op (eigen) ervaring, ervaring van oud collega's en professionals die (recent) iets hebben gedaan voor KPN kan ik enkel vaststellen dat XS4ALL, evenals Telfort verworden is tot een "brand" ...

Niet meer en niet minder. Al het andere dat je er "het publiek" er aan toekent is gebaseerd op onderbuikgevoelens, consumenten ervaringen en (begrijpelijk, doch helaas) soms ook "wishful thinking".

KPN heeft de slag gewoon gewonnen. Concurrenten zijn opgekocht en er zijn maar een paar spelers overgebleven.
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
27 januari 2019 - 23:03    reactie #56
geplaatst door: Flix
Dat de infrastructuur van KPN is, net als de aankoop van hardware e.d., is helemaal geen argument dat het niet een aparte entiteit kan zijn (geweest) binnen het moeder bedrijf. Maar goed, water under the bridge.

Verder zie ik wel weer waar de emoties liggen,
want het is allemaal o-n-g-e-l-o-o-f-l-i-j-k.
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
28 januari 2019 - 09:10    reactie #57
geplaatst door: ouwemac
Ach ja.....
rede vs emotie.  :dozingoff:

Wat me steekt is dat de aanhangers van de rede zich stiekem verheven lijken te voelen boven de “emotie-adepten........

Maar dat is mijn gevoel :withstupid:
Optimistisch maar zonder hoop. (Tommy Wieringa)
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
28 januari 2019 - 11:01    reactie #58
geplaatst door: Alvinus
Verder zie ik wel weer waar de emoties liggen,
want het is allemaal o-n-g-e-l-o-o-f-l-i-j-k.

😂😂😂
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
28 januari 2019 - 11:52    reactie #59
geplaatst door: Alvinus

Bronnen? Het jaarverslag van XS4ALL al eens bekeken? Het jaarverslag van KPN eens bekeken?

https://jaarverslag2017.kpn/app/uploads/KPN_IR-2017_Single_navigation.pdf

Het nieuws afgelopen 20-jaar gevolgd? Ook van bijvoorbeeld kritische klanten?

Bijvoorbeeld een artikel hier:

https://www.furorteutonicus.eu/2013/06/29/kpn-pleegt-kaalslag-bij-xs4all-en-noemt-het-groei-moderne-managerstaal/

Dat je 'er' gewerkt hebt (bij Xs4all?) zou ervoor kunnen pleiten dat je meer weet dan wij allemaal en dat is mij ook helemaal prima - het moet tenslotte geen prestigekwestie worden, dat hele gedoe over Xs4all en of ze nou wel of niet bijzonder zijn.

Maar je gaat wel erg ver door met een KPN-jaarverslag van bijna 200 pagina's te komen en dat als 'bron' te noemen. Bron van welke bewering? Er staan geen beweringen, zoals Ger die deed, in zo'n jaarverslag. (We hadden het immers over de 'bronnen' van Ger Nijkamp.) Bovendien is het een KPN-jaarverslag en zie ik nergens Xs4all genoemd, althans niet in verband met onze huidige gedachtewisseling.

Nog vreemder vond ik de erop volgende link naar een 'kritische' klant. Die meneer beklaagt zich namelijk, net als velen in deze discussie, juist over de teloorgang van Xs4all. Je presenteert het echter ter ondersteuning in een betoog dat als strekking heeft dat we niet moeten zeuren dat de kleine provider verdwijnt. Dat zijn dus twee bronverwijzingen van niks!

Nogmaals: het zij zo dat Xs4all zal moeten verdwijnen en dat de oude spirit uit de begindagen er wel niet meer helemaal zal zijn. Maar het is wel prettig om de gedachtewisseling erover wat feitelijker te houden.

Ook als je vindt dat de liefhebbers van Xs4all zich vooral door emoties laten leiden.
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
28 januari 2019 - 13:29    reactie #60
geplaatst door: fryskhynder
Ik ben al jaren klant van KPN en daar ervaar ik uitstekende service en een meer dan uitstekende klantenservice die dag en nacht aanwezig is.
24’ iMac 2021. OS Monterey
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
28 januari 2019 - 15:37    reactie #61
geplaatst door: Rob en Rol
Eerst even wat feiten:

1) er is geen petitie gestart voor het behoud van Telfort

2) terwijl de petitie voor het behoud van XS4ALL 45.000 maal is ondertekend, zo'n 20% van het klantenbestand

3) niet KPN of Ziggo, maar XS4ALL is vijf jaar achtereen uitgeroepen tot de beste provider van Nederland

4) hoewel XS4ALL gebruikt maakt van de infrastructuur (het netwerk) van KPN, heeft het daarnaast wel degelijk andere hardware in de aanbieding dan KPN, zoals modems, switches, routers of range-extenders. De Fritz!Box van XS4ALL is een beter product dan de Experiabox van KPN.

Het is dus niet alleen emotie die de aanhangers van XS4ALL drijft. Dat de klantenservice van XS4ALL hoog gewaardeerd wordt berust ook niet louter op emotie.

Maar dan nog. In een aantal reacties wordt gesuggereerd dat er een tegenstelling tussen emotie en rede zou bestaan. Hoewel dit een achterhaalde 19e eeuwse gedachte is (rede is ook een emotie), is het verwijt dat de populariteit van XS4ALL louter op emotie berust een redeneerfout. Afgezien van de zojuist genoemde materiële verschillen tussen KPN en XS4ALL, berust de trouw van de klanten inderdaad tenminste deels op een goed geprojecteerd imago, verkregen door uitstekende marketingcampagnes. De marketeers zijn er in geslaagd de merknaam XS4ALL te associëren met kwaliteit, eigenzinnigheid en een goede klantenservice. Zij verschillen daarmee weinig van campagnes die biermerken associëren met gezelligheid, of koffie- of theemerken met huiselijkheid. De crux is echter - en dat staat in alle marketingboeken -  dat als veel consumenten de bedoelde associatie als onjuist zien, de positionering en daarmee de campagnes tot mislukken gedoemd zijn.

Het is daarom een misverstand te menen dat die 45.000 mensen zich hebben laten misleiden door slimme marketeers die hen een KPN-dienst aansmeren met een louter op emotie gebaseerd XS4ALL sausje.

XS4ALL had dan allang niet meer bestaan, en er was niet zo'n massale steun op gang gekomen.   
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
28 januari 2019 - 15:56    reactie #62
geplaatst door: zwap

geblokkeerd

De Fritz!Box van XS4ALL is een beter product dan de Experiabox van KPN.

Is dat zo?
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
28 januari 2019 - 16:48    reactie #63
geplaatst door: corthom
Ik kan mij geheel vinden in de woorden die zo goed zijn weergegeven door Rob en Rol.
Ik moet hierbij denken aan de tijd dat Post.nl de overname via via van het aloude PTT Post heeft overgenomen.
Hoe vaak horen we Post.nl in de reclame zeggen dat zij 150 jaar ervaring hebben met het bezorgen van post.
Ervaring, degelijkheid en vooral betrouwbaarheid IS NIET TE KOOP.
Ik ben erg bang voor dat KPN het zelfde gaat doen. WIJ (KPN) zijn al 5 jaar op rij de beste provider van Nederland.
Ook zij hebben arrogantie genoeg in huis om te denken dat zij als KPN dezelfde expertise en vertrouwen hebben. Om over degelijkheid en vooral betrouwbaarheid nog maar te zwijgen. Het is triest dat een nieuw blik managers opengetrokken is om XS4ALL om zeep te helpen en dan ongetwijfeld met een flinke bonis te vertrekken. XS4ALL moet net als de Banken een overheidsbedrijf worden. Onze overheid moet zorgen voor een betrouwbaar internet voor alle inwoners van Nederland. Maar het zal wel gaan zoals het in de gezondheidszorg is geroepen, MARKTWERKING. Wij allen weten hoe het is gelopen met de post en de gezondheidszorg.

"Ik kan niet iedereen helpen,
maar ik help wel iedereen die ik kan helpen”
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
28 januari 2019 - 17:09    reactie #64
geplaatst door: MacFrankie
Echte provider of virtuele provider, goede dienstverlening op XS4All niveau of standaard dienstverlening op KPN niveau, vast IP of wisselend IP, ondersteuning voor unieke protocollen en poorten versus kale http(s) internet toegang, goed onderbuikgevoel versus slecht onderbuikgevoel, dat is allemaal belangrijk maar niet eens het belangrijkste.

KPN staat op het punt z'n sterkste merk z'n nek om te draaien. Dat is een domme actie van KPN. Het levert ze geen extra klanten op, en het levert ook geen besparing op.
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
28 januari 2019 - 17:21    reactie #65
geplaatst door: zwap

geblokkeerd

KPN staat op het punt z'n sterkste merk z'n nek om te draaien. Dat is een domme actie van KPN. Het levert ze geen extra klanten op, en het levert ook geen besparing op.

Het is bijzonder vervelend om voortdurend rekening te moeten houden met een aparte afdeling binnen je bedrijf. Zoiets moet geen bedrijf binnen het bedrijf zijn en dat was al die jaren wel de situatie met XS4ALL.
Ik kan mij dan ook goed indenken dat hier nu korte metten mee gemaakt wordt. Het vereenvoudigt de bedrijfslijnen en strategieën voor directie en management van KPN. Ik denk dan ook dat het juist op dat vlak wel degelijk besparingen oplevert.

Het zal KPN inderdaad geen extra klanten opleveren. Wellicht zelfs wel wat klanten kosten. Maar dat is slechts op korte termijn. Over enige tijd is dat weer volkomen uitgemiddeld en vraagt de jongere generatie zich af: XS4ALL? Wat is dat?
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
28 januari 2019 - 17:35    reactie #66
geplaatst door: boiing
En maakt de 'oudere generatie' zich nog wel eens druk om zaken als privacy, netneutraliteit, een vrij internet zonder blokkades, etcetera? Precies die dingen waar XS4ALL jarenlang voor streed. Of zijn we hier niet meer zo 'Think Different' als vroeger en vinden we het allemaal wel best... "XS4ALL is al jaren niets meer dan een merk, de rest is emotie" aldus doctor_apple. Ja, dat weet ik nu wel. Wanneer dat precies is veranderd vind ik minder belangrijk, het lijkt nu onomkeerbaar. De vraag is of we onze schouders daarover ophalen? De jonge generatie hebben we zelf opgevoed, ik probeer ze in ieder geval nog iets van die Hack-Tic gedachte mee te geven. Misschien vergeefs, maar wel belangrijk :smile:.

Gelukkig zijn er meer mensen die zich hier druk over maken. Hulde voor Marleen Stikker (interview) die zojuist een bijeenkomst in de Waag afsloot als start van de 'XS4ALL moet blijven' campagne.
Bewerkt: 28 januari 2019 - 22:04 door boiing
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
28 januari 2019 - 19:32    reactie #67
geplaatst door: jaco123
Is dat zo?

Wat ik begrepen heb van collega's met Experia-boxen is dat je daar geen volledige controle over hebt.

Bij de Fritz!Box van XS4all heb je dat wel. Je kunt zelf de provider-toegang uitzetten, dus waar KPN wel mee kan kijken wat er in je thuisnetwerk gebeurt kun je dat bij XS4all gewoon uitzetten. Dan kan XS4all ook geen updates meer doorvoeren of instellingen aanpassen.
Ik vind dat prettig, maar ik snap ook dat >90% van de mensen meer geholpen is bij een provider die wel kan helpen jouw instellingen aan te passen, zeker als je de helpdesk aan de lijn hebt. XS4all heeft dat standaard ook aanstaan, maar geeft voor die paar procent klanten die dat niet prettig vinden wel de keuze. Dat soort kleine dingen maakt voor mij een belangrijk verschil.

Vergelijkende testen tussen fritzbox en experiabox heb ik nooit gezocht, ik weet alleen dat de fritzbox krachtig, betrouwbaar en prettig configureerbaar is. Mogelijk kun je de experiabox ook voor gebruikers volledig openzetten, maar doet KPN dat gewoon niet?
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
28 januari 2019 - 19:55    reactie #68
geplaatst door: Flix
Zo heeft de FB ook een VPN server aan boord, wat die Experia-box niet heeft.
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
29 januari 2019 - 03:00    reactie #69
geplaatst door: ouwemac
@rob en rol: je hebt gelijk, rede is ook een emotie, maar tevens een denkwijze die uitgaat van feiten, in het algemeen althans.
Emoties zijn gevoelens die onredelijk kunnen zijn.
Redelijke argumenten worden ook vaak gebruikt om gevoelens op hun plaats te zetten.
Dat was de strekking van mijn opmerking.

En ik kom uit de 19de eeuw, dat scheelt natuurlijk,  :dozingoff:
Bewerkt: 29 januari 2019 - 03:54 door ouwemac
Optimistisch maar zonder hoop. (Tommy Wieringa)
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
29 januari 2019 - 09:20    reactie #70
geplaatst door: Alvinus
En ik kom uit de 19de eeuw, dat scheelt natuurlijk,  :dozingoff:

Ik hoop de twintigste, anders ben je wel een héél ouwe mac...
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
29 januari 2019 - 11:28    reactie #71
geplaatst door: doctor_apple
Goed, mogelijk was het niet slim om enkel naar het jaarverslag te verwijzen zonder verdere toelichting. Een paar zaken die uit het verslag naar voren komen:

[22] Legal structure

Name of significant subsidiaries  - Country - Percentage ownership

KPN B .V.  - The Netherlands - 100%
iBasis Inc. - The Netherlands - 100%
KPN Consulting B.V. - US - 100%
KPN EuroRings B.V. - The Netherlands - 100%
KPN Finance B.V. - The Netherlands - 100%
Reggefiber Group B.V. - The Netherlands - 100%
Telfort Zakelijk B.V. - The Netherlands - 100%
XS4ALL Internet B.V. - The Netherlands - 100%
KPN Mobile N.V.: - The Netherlands - 100%
KPN Mobile International B.V. - The Netherlands - 100%
Getronic s B .V. : - The Netherlands - 100%
Getronics Finance Holdings B.V. - The Netherlands - 100%
Telefónica Deutschland Holding AG - Germany - 8.6%

Lawful intercept
We respect our customers’ right to privacy. At the same time, we are legally obliged to disclose certain information, initially obtained by intercept, to national investigation agencies. Our infrastructure must facilitate this and we must cooperate with law enforcement agencies as specified in the Telecommunications Act.

We treat this obligation seriously. A liaison office is available 24/7 to facilitate interaction with law enforcement for all KPN brands. We assess incoming warrants and carry out various checks to filter out any uncertainties. If we discover any discrepancies, we reject the warrant, inform the agency involved and follow the relevant procedures. In 2017, a mismatch was found in 1.4% of the warrants received. Of the interception orders 99.5% concerned telephone numbers,  0.1% related to email addresses and in 0.4% of the cases we were ordered to intercept IP addresses.

>> Dat is dus niet de verdienste van XS4ALL, maar van een KPN die - naar eigen zeggen - de privacy toch redelijk probeert te beschermen ... Wat daar van waar is, is natuurlijk een tweede. Maar staat hier (even) niet ter discussie.

Consumer

We are committed to offering KPN’s retail customers a broad range of services in the areas of communication, information, entertainment and commercial services through single-play and
multi play offerings. The services we offer across our different brands include fixed and mobile internet, TV and telephony.

>> Hier heeft KPN het weer over het ontsluiten van haar diensten via "verschillende merken"

Business
KPN offers its business customers (small, medium and large enterprises) a complete portfolio of services from different brands - from fixed and mobile telephony and  internet to a range of end-to-end solutions in infrastructure, workspace management, cloud, security, data network and  data center services.

>> Ook hier heeft KPN het weer over het ontsluiten van haar diensten via "verschillende merken" ...

--
Het nodige is gezegd, maar ik zie niet wat er moeilijk is te begrijpen aan het feit dat KPN zelf spreekt van "Merken" en het merk "XS4ALL" als zodanig ook is geregistreerd in het register van "Benelux Office for Intellectual Property" (BOIP)

https://euipo.europa.eu/eSearch/#details/trademarks/000326124

Daar vindt je dat KPN de eigenaar is van dit MERK. En eigenlijk kun je het ook zien als een compliment voor KPN. Immers, kennelijk hebben velen sinds 2000 gebruik gemaakt van de diensten van KPN MERK en was men dik tevreden.

Nu KPN het MERK met pensioen wil sturen en wil consolideren is het opeens "moord en brand" dat men schreeuwt. Zoals eerder aangegeven kun je het ook positief zien: KPN heeft zijn woord redelijk gehouden en het oude XS4ALL team een redelijke vorm van vrijheid gegund. Maar het was een uitzonderingspositie. Die heeft bijna 20 jaar standgehouden. Da's best veel  tijd.

Als men een "XS4ALL 2.0" (Virtual Provider)  wilt opstarten: prima idee! Alleen vraag ik me af of dat zinnig is anno 2019.

Waar ik van baal is dat het ter discussie stellen van "gevestigde zaken (en orde)" steeds meer beperkt blijft tot Social Media Likes, Online Polls en acties en er eigenlijk helemaal geen echte actie wordt gevoerd (op de gele hestjes na afgelopen tijd).

Ben in eens wezen buurten bij de oosterburen en hun "Chaos Computer Club" en ook daar heb ik het idee dat het allemaal wat "gematigder van toon" is geworden. Kennelijk krijgt het volk genoeg brood en spelen ... Morren doen we allemaal, maar uiteindelijk is er weinig "vuur" om actief actie te ondernemen.

Natuurlijk is er een kern die actief is, maar "Privacy", "Burgerrechten" lijkt voor veel mensen ofwel irrelevant ofwel ze snappen er te weinig van dan wel vindt men het niet zo belangrijk.

En eerlijk is eerlijk: ik zie het in mijn dagelijkse leven om me heen. In bepaalde landen krijg je korting op je mobiele telefoonabonnement als je je laat opnemen op een marketingregister. Wat denk je dat de meeste mensen doen? Vrijwillig tekenen voor het delen van hun persoonlijke gegevens.

En zo zijn er tal van voorbeelden. Volgens mij zou het verfrissend zijn als het oude gedachtegoed nieuw leven in geblazen zou worden, maar dan doel ik meer op een ideële organisatie ... Maar ... Hebben we dan geen Bits Of Freedom meer in Nederland?
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
29 januari 2019 - 13:55    reactie #72
geplaatst door: Flix
Zelfde MERK? Ik MERK er niks van.
antw: XS4ALL binnenkort KPN, wat is het alternatief ?
29 januari 2019 - 14:48    reactie #73
geplaatst door: engbert
KPN heeft nog wat meer merken onder haar paraplu: KPN/onze merken

Als die allemaal verdwijnen geeft dat wel wat helderheid ;)