AI-bots zijn al tijden bezig met het vergaren van informatie door die ongevraagd, en zonder vergoeding, van websites te halen. Als ze dit doorgeven aan de gebruiker dan heeft die website zelf daar natuurlijk niets aan, er kunnen bijvoorbeeld geen inkomsten door advertenties gegenereerd worden.
Hier hebben websites, ook MacFreak, last van, ook omdat die bots erg veel belasting voor de servers betekenen, waardoor het vaak lijkt op een DDoS-aanval.
Maar als gebruikers steeds vaker AI gaan gebruiken en daardoor websites mogelijk geen bestaansrecht meer hebben, dan valt op een gegeven moment ook de bron van AI weg. Waarbij we de oneerlijke praktijk van informatie vergaren zonder daarvoor te willen betalen nog maar even buiten beschouw...
















