Halo binnen!
22 december 2003 - 19:48   
geplaatst door: macwarph
Vanmiddag bij DeMacWinkel opgehaald. Yo!
Ziet er erg goed uit en loopt uitstekend op een DP 1.25 met GeForce4Ti en 1.5GB RAM.

En je marine maatjes roepen "They're everywhere!"...Oh de goeie Marathon tijd :))

Gauw weer verder spelen....

MW

Halo binnen!
22 december 2003 - 22:02    reactie #1
geplaatst door: airbook

van het ModeratorTeam  LINK VERWIJDERD! Vermeldingen van illegale software op dit forum worden niet getolereerd!

Dit staat duidelijk in de voorwaarden die je had moeten lezen bij je aanmelding, en waar je je accoord voor hebt gegeven.

Dit is een officiele waarschuwing.


Freelance Editor/Motion Graphic Artist
Halo binnen!
22 december 2003 - 22:16    reactie #2
geplaatst door: Appleidee
Ik heb namelijk xs4all en zou dat wel even willen testen.

(Bewerkt door Appleidee om 22:56, 22-12-2003)

Halo binnen!
22 december 2003 - 22:25    reactie #3
geplaatst door: MacFanGuy
Appleidee, hoe nieuwsgroepen werken is wel iets te vinden in de Software afdelingen!

Zoals duidelijk te zien is betreft het hier het illegaal verkrijgen van software.

Need I say more?  :shocked:

Huh? Wat is dat, een PixelFreak?
Halo binnen!
22 december 2003 - 22:29    reactie #4
geplaatst door: Appleidee
Nee, ik begrijp het al, ik kende dit nog helemaal niet dus ik vroeg het maar eens. Maar goed illegaal is illegaal. Ik was je net voor MacFanGuy. Ik had de link nog gecopieërd, die heb ik nu zelf maar even verwijderd.

(Bewerkt door Appleidee om 22:57, 22-12-2003)

Halo binnen!
22 december 2003 - 22:58    reactie #5
geplaatst door: airbook
Ja, het is bijna kerst dus een beetje heilig moeten we wel zijn.

Op het 266ste buitenhuis van de Halo makers!

Freelance Editor/Motion Graphic Artist
Halo binnen!
22 december 2003 - 23:13    reactie #6
geplaatst door: Nosferatu
Beetje stout geweest Airbook?  :music:
Halo binnen!
22 december 2003 - 23:21    reactie #7
geplaatst door: macwarph
Pfff, ik had eerlijk gezegd wel wat anders verwacht in mijn eerste topic hier. En ik hoef ook niet te horen waar je illegale software kan krijgen, dat wist ik 20 jaar terug al. Ik wil er alleen niks mee te maken hebben. Ook hier niet.

Zo, zullen we nu ON topic gaan? Ik ben wel benieuwd hoe mensen met een Radeon 9800 of zo Halo vinden lopen, Bij de PC versie sucken de nVidia kaarten blijkbaar nogal als ik de forums moet geloven. Op mijn GeForce4Ti doet ie het best goed, alleen geen pixel shaders (is uitgegrijsd), alleen vertex.

MW

Halo binnen!
22 december 2003 - 23:34    reactie #8
geplaatst door: airbook
Ja Pfff. Ik denk dat ik voor 500 euro een Radeon 9800 ga kopen ipv een X-box waar die vloeiend op speelt voor 200 euro.
Freelance Editor/Motion Graphic Artist
Halo binnen!
22 december 2003 - 23:41    reactie #9
geplaatst door: macwarph

Citaat
airbook om 23:34, 22-12-2003
Ja Pfff. Ik denk dat ik voor 500 euro een Radeon 9800 ga kopen ipv een X-box waar die vloeiend op speelt voor 200 euro.

Ga gerust je gang hoor. ik hou je niet tegen. Ik hoef in ieder geval geen Radeon. M'n GeForce doet het best. Ben alleen geinteresseerd of de GeForce problemen op een Windows PC ook op de Mac voorkomen.

Halo binnen!
22 december 2003 - 23:44    reactie #10
geplaatst door: MacFanGuy
Da's een terechte opmerking airbook... maar als je al zo'n machine hebt, is het mischien weer onzinnig om een X-Box te kopen...

Maar de vraag is, wat vinden we van Halo op de Mac?

Huh? Wat is dat, een PixelFreak?
Halo binnen!
22 december 2003 - 23:56    reactie #11
geplaatst door: Nosferatu
Ik heb getwijfeld gister bij Scheltema in A'dam om hem aan te schaffen. Toch maar niet gedaan  :dozingoff:

Toch vreemd dat Bungie dit spel al een paar jaar geleden bijna klaar had en dat MS het nu pas uitbrengt, voor pc en mac dan.

Halo binnen!
23 december 2003 - 00:03    reactie #12
geplaatst door: star stardust
Haha, nou dat is helemaal niet vreemd. Aangezien MS in het begin die Xboxen aan de straatstenen niet kwijtraakte besloten ze Halo te bombarderen tot USP ('Unique Selling Point'). Als je Halo wilde spelen moest je een Xbox aanschaffen. En nu de Mac markt afromen, valt ook nog wat poen te halen.
En eigenlijk vindt ik het een ontzettend meuk spel. Slecht geport naar de Mac, dramatische syteemeisen. Voor de gemiddelde boerenlul (zoals ik) niet te spelen (op geen enkele van de 5 Mac's die ik heb).
Maar ja, blijft zo wel voor de elite, is ook wat waard  :dontgetit:
iMac 5k 27", Macbook Pro 13" Retina, Apple TV 2G, iPhone 5S
Halo binnen!
23 december 2003 - 09:45    reactie #13
geplaatst door: edz
Erg leuk spel, maar sommige stukken zijn niet te spelen op mijn 2x2G5+Radeon9800 ! Ik moet dan alles op low zetten met 800x600 als resolutie...
Ik mag hopen dat ze met een update komen.
Halo binnen!
23 december 2003 - 10:37    reactie #14
geplaatst door: Piwi de Pinguin
Heb hem net besteld via MacKa.nl!
Ben ontzettend benieuwd en hoop dat ie morgen al binnenkomt (voor de kerst)

Hoop dat alles een beetje soepel draait, alhoewel ik verwacht dat een G4 1,42dp, radeon 9000 en 2048mb ram wel aan de systeemeisen kan voldoen. Maar als ik de reactie lees van edz.... :shutup:

Halo binnen!
23 december 2003 - 12:31    reactie #15
geplaatst door: Eiji
Wat ik zo raar vind, is dat de min. eisen voor Halo for mac een 800mhz vraagt, terwijl de Wintendo maar 700mhz nodig heeft, en dat terwijl  andere spellen die ik vergeleken heb (tussen wintendo en mac ports) de mac een LAGERE min. eisen nodig had. Vooral alsik die G5 hoor, sta ik verbeisterd. Wel zonde, dacht ik vorig jaar een goede aankoop te doen met m'n eerste eMac+het feit dat de wintendo min. 700mhz nodig heeft vergeugde ik me op Halo, niet dus :dozingoff:
Gezocht: powermac G4 800mhz of meer
[MF] Eiji -> www.macfreakclan.cjb.net
Halo binnen!
23 december 2003 - 12:46    reactie #16
geplaatst door: Piwi de Pinguin
De reden dat de eisen voor de Mac vaak hoger uitvallen is dat de spellen vaak slecht geport worden. :thumbs-down:
Halo binnen!
23 december 2003 - 14:38    reactie #17
geplaatst door: Appleidee
Klopt, de meeste spellen hebben minder processor kracht nodig voor een Mac dan een PC.

Tabelletje:

Windows -> Mac

800       -> 700
1200      -> 1000
1500      -> 1200

Bij Halo is dit echter andersom en ik denk dat dat komt omdat dit spel een beetj snel is afgeraffeld. Het volgende zal er nog wel aan markeren: Slechte onderstreuning voor Panther en PowerMac G5, ondersteunt niet alle videokaarten even goed. Zogauw men weer even tijd heeft zullen ze wel aan dit spel gaan werken, maar het zal nog wel even kunnen duren voordat het goed op een G5 en onder Panther werkt :confused:

Halo binnen!
23 december 2003 - 14:51    reactie #18
geplaatst door: Eiji
Kunnen we niet iets van een klaagbrief schrijven ofzo? Ik wil namelijk Halo spelen om m'n 1ste gen. eMac en niet op de Wintendo(waar ik um al op heb uitgespeeld)
Gezocht: powermac G4 800mhz of meer
[MF] Eiji -> www.macfreakclan.cjb.net
Halo binnen!
23 december 2003 - 14:59    reactie #19
geplaatst door: JH
Over verschil in systeemeisen en 'porting' gesproken : ik wil binnenkort Garritan Strings (zeg maar, softwarematig symphony-orkest) aanschaffen. Minimale eisen :
Windows XP, Pentium 4, 1,8 GHz
OSX, G4, 733 MHz

Da's meer dan een verdubbeling, in het voordeel van de Mac !! :tounge:

Mac-musician
Halo binnen!
23 december 2003 - 16:31    reactie #20
geplaatst door: Eiji
ZO das het betere werk. En mensen maar denken dat de mac langzaam en slecht is :worship:
Gezocht: powermac G4 800mhz of meer
[MF] Eiji -> www.macfreakclan.cjb.net
Halo binnen!
23 december 2003 - 16:55    reactie #21
geplaatst door: macwarph
De originele PC versies waren ook huilen met de pet op qua performance. De 1.03 patch schijnt geholpen te hebben.

Maar wellicht is het verschil (buiten slecht portwerk) ook toe te schrijven aan beroerde drivers voor Mac videokaarten? Die van de PC worden wel 5x per dag ge-update lijkt het wel. Bij de Mac moet je een hele OS upgrade kopen om eindelijk eens nieuwere drivers te zien.. :(  OpenGL in Panther *is* beter, dat wel, dan in Jaguar.
Of de overstap van DirectX naar OpenGL? En dat daardoor veel meer van de CPU wordt gevergd dan bij de PC (waar zowat alle wat met rendering te maken heeft op de videokaart gedaan kan worden)?
Volgens Westlake zijn ze van dezelfde codebase uitgegaan als de PC versie (en die kwam rechtstreeks van de XBox), en die is ook niet zonder problemen met sommige videokaarten (vooral nVidia, maar ook de lagere ATI's). Ik heb dit alleen van horen zeggen en de forums op Bungie's Halo site, dus dat zijn misschien maar anekdotes en niet structureel.

Nou ja, zoals edz al zei, hopen op een patch. Die eerste PC patch (1.03) zit trouwens al in de Mac Halo versie. Nogmaals, op mijn G4 DP1.25 met 1,5GB RAM en GeForce4Ti loopt ie helemaal niet slecht. Ik ben nu een eind op weg in Truth & Reconciliation en nog geen stotter gemerkt. Weet iemand toevallig hoe je de fps op je scherm krijgt?

En als MacSoft zich richt op de mensen met DP G4 of G5 bakken, dan is dat nogal dom. Daar zijn er lang niet zoveel van als van de iMac en eMac brigades.

Die autootjes zijn wel leuk, trouwens.  Ik ben al tig keer over de kop gegaan :)

MW

Halo binnen!
23 december 2003 - 22:25    reactie #22
geplaatst door: macwarph
De fps rate is gevonden. In de console 'rasterize fps true'. Druk op de tab toets in de console voor een lijst(je) commando's.

1280x1024, alle grafische settings high. Skill normal.
In het hoofdmenu: 145 fps
In 'Truth & Reconciliation', indoors, minimaal 28 en maximaal 86, gemiddeld rond de 45. Ik vind dat niet slecht. Ongeveer zoals bij UT2003. Ik heb nog geen demomap of zo gevonden om het in detail te kunnen meten. Bovenstaande cijfers heb ik van de meelopende fps counter overgeschreven. Ik heb (nog) geen idee of dit level representatief is.
Het stelt natuurlijk niks voor vergeleken met Quake III, daar haal ik hier en daar tegen de 250 in skirmish met een paar botjes. Maar het speelt soepeltjes. Bots zitten trouwens niet in Halo :(

MW

Halo binnen!
23 december 2003 - 23:05    reactie #23
geplaatst door: Asmodean

Citaat
Eiji om 14:51, 23-12-2003
Kunnen we niet iets van een klaagbrief schrijven ofzo? Ik wil namelijk Halo spelen om m'n 1ste gen. eMac en niet op de Wintendo(waar ik um al op heb uitgespeeld)

Ik moet zeggen, hij speelt redelijk op m'n 700 Mhz eMac, oke, wel met alles op z'n laagst, maar het is te doen, hoef ik toch geen Xbox te kopen, tenzij 'StarCraft Ghost' echt alleen een console game wordt, maar dat terzijde.  :thumbs-up:

Ik zeg maar zo, ik zeg maar WOEF!!
Halo binnen!
24 december 2003 - 14:08    reactie #24
geplaatst door: edz

Citaat
macwarph om 22:25, 23-12-2003
In 'Truth & Reconciliation', indoors, minimaal 28 en maximaal 86, gemiddeld rond de 45. Ik vind dat niet slecht.

Ik zit nu in een level waar je een vliegend stuk metaal moet volgen. Een mooi level, maar als ik naar de "core" kijk gaat mijn framerate richting de 3 fps. Er zijn nog een paar stukken die zo "zwaar" zijn.
Halo is een beetje langdradig, maar wel erg leuk. Doet me een beetje denken aan de goeie oude Marathon tijd  :sigh:. Ik ben benieuwd hoe de games er over 5 jaar uit zien...