geplaatst door: Vincent1980
Opeens weigert mijn draadloze muis de cursor over het scherm (iMac Pro) te bewegen. Ik kan nog wel de klik- en scrollfuncties van de muis gebruiken. Oftewel, de Bluetooth-connectie is er, maar waarom kan ik de cursor er niet (meer) mee besturen? Ik gebruik op dit moment een muis-met-draad om alsnog de cursor te verplaatsen.
geplaatst door: therocker
Heb je al opnieuw opgestart?
Appelaar sinds 1987Apple iMac i5  6 coresiPhone 6sApple iMac i5  4 coresiPhone 5sApple iMac 2.4 intel duoApple G3/450Apple Macintosh SE30Apple Macintosh PlusApple Macintosh EDMSX2 TI99/4a
geplaatst door: Vincent1980
Ja, volgens advies iMac afgesloten en 15sec de stekker eruit gehaald. Nog steeds hetzelfde probleem; de cursor 'bevroren' op het scherm, klik/scroll-functie van de muis gewoon intakt (Bluetooth toont normale connectie met muis)
Ik begin te vermoeden dat het 'oog' van de muis zelf defect is, maar voordat ik 85euro aftik voor een nieuwe muis, wilde ik toch even kijken of iemand nog een tip had :-)
geplaatst door: boiing
Heb je de muis ook opnieuw opgestart? Uit- en aanzetten dus.
geplaatst door: boiing
Ben je deze Vincent, Vincent...? Dan is 'opeens' opeens niet zo 'opeens', maar blijkbaar na de update van Big Sur lees ik daar. Handige info!
geplaatst door: Vincent1980
Ik heb deze vraag op meerdere forums geplaatst, inderdaad. Ik zie nu dat het overwegende advies is om te downgraden naar Catalina; maar dit is absurd omslachtig en *zo* technisch ben ik niet. Ik had gehoopt dat er inmiddels een oplossing binnen Big Sur mogelijk zou zijn.
geplaatst door: boiing
Dat is absurd inderdaad, maar ik kom het ook nog niet tegen als een veel voorkomend Big Sur probleem (had even gezocht voor je). Misschien belangrijker: over welke type draadloze muis hebben we het?
geplaatst door: Vincent1980
De Magic Mouse 2; Apple's eigen produkt.
geplaatst door: boiing
Goed om te weten. Dat maakt het minder waarschijnlijk dat het aan Big Sur of de muis zelf ligt (ik kom het namelijk niet tegen als probleem, wel bij andere muizen). Het zou wel heel toevallig zijn als ie net tijdens de update fysiek stuk ging.

Gebruik je 3rd party utilities die met een muis te maken hebben? Smart Scroll bijvoorbeeld? Kans is klein maar je weet het maar nooit. Maak eens een nieuw gebruikersaccount aan (tijdelijk, dat kun je weer verwijderen), werkt de muis dan wel?
geplaatst door: Vincent1980
Geen 3rd party; rechtstreeks via Bluetooth van de iMac.
geplaatst door: boiing
Maak eens een nieuw gebruikersaccount aan (tijdelijk, dat kun je weer verwijderen), werkt de muis dan wel?
geplaatst door: Vincent1980
Je bedoelt een nieuw gebruikersaccount op de iMac?
geplaatst door: boiing
Dat is wat ik bedoel ja :smile:.
geplaatst door: Vincent1980
Gedaan ... maar wederom zonder effect. Cursor blijft weigeren.
geplaatst door: boiing
Mm, dan kom je in de categorie: heb je een andere iMac, MacBook, iPad, een kennis of buurvouw waar je even kunt proberen of die muis werkt?
geplaatst door: Vincent1980
Ik heb geprobeerd een koppeling te maken met mijn iPad Pro. Opvallend is dat hij de muis niet detecteert, ondanks het de muis aan staat.
Het lijkt steeds meer een hardware-probleem van de muis zelf, maar waarom 'ziet' de iMac de muis dan wel, en de iPad niet?
geplaatst door: boiing
Eerst ontkoppelen en verwijderen op de iMac, dan de muis nog eens uitzetten, en dan opnieuw op de iPad proberen?
geplaatst door: Vincent1980
Op de iPad heb ik hetzelfde probleem; wel click/scroll-functies, maar geen beweging in de cursor. Hoogstwaarschijnlijk hardware, dus, denk ik; geen schade aan het 'oogje' van de muis zichtbaar, misschien de interne mechaniek.
geplaatst door: boiing
Daar begint het op te lijken dan, dank voor de experimenten! Bizar toeval in dit geval, maar het lijkt een hardware probleem.
geplaatst door: artiecad
Ofwel is de lens vuil, haartje van een kat of zo.......
<><  Blij dat ik nog leef !