geplaatst door: ray frank
Ik wil een programma updaten maar krijg de foutmelding dat die niet beschikbaar is in de US store en dat ik moet overschakelen naar de NL Store. Hoe doe ik dat?

(Bewerkt door ray frank om 16:13, 28-01-2014)

[opgelost]Hoe wissel ik van App Store op de iPad?
28 januari 2014 - 12:24    reactie #1
geplaatst door: Flix
In Instellingen>iTunes en App Store uitlogen met die (US) account en inloggen met een 'gewone' Apple account/ID.
[opgelost]Hoe wissel ik van App Store op de iPad?
28 januari 2014 - 13:43    reactie #2
geplaatst door: Fix
De App Store stemt zich af op de landinstelingen van het ingelogde Apple ID.
Die kun je veranderen als je inlogt op https://appleid.apple.com/nl/
Wanneer je dan uit- en inlogt in de App Store op je iPad ben je er.
[opgelost]Hoe wissel ik van App Store op de iPad?
28 januari 2014 - 16:13    reactie #3
geplaatst door: ray frank
Ik heb een gewone NL AppleID en ben daarmee ingelogd. Dat is ook mijn enige id, dus dat kan niet de verkeerde zijn.
Op die pagina bij Apple staat gewoon Nederlands als taal ingesteld.

Ik heb nu bij instellingen uitgelogd en daarna weer ingelogd. Hij gaf toen aan dat mijn id alleen geldig is in de NL store en dat ik daarnaartoe ging. Toen kon ik wel het programmaatje gewoon updaten.

Ik denk dat dit is gekomen omdat een tijdje geleden ik iets installeerde dat niet in de NL maar wel in de US store beschikbaar was. Hij vroeg toen of ik naar de US store wilde. Dat heb ik toen gedaan en dat ging verder goed. Hij is daardoor op de US blijven staan. Vreemd dat je dan eerst weer uit en in moet loggen om weer goed te komen. Maar ja, het is dus opgelost. Dank voor jullie hulp

[opgelost]Hoe wissel ik van App Store op de iPad?
28 januari 2014 - 20:55    reactie #4
geplaatst door: Flix
Toch wel vreemd, want met een in NL aangemaakt ID kun je niet inloggen in de US App Store, of althans niks binnen halen. Want om dat wel mogelijk te maken moet je een US ID aanmaken, met een adres in de USA.