Jan Hoppezak om 11:53, 13-06-2011Waar het om gaat is dat "de consument" dit soort dingen/sites/aanbiedingen met enige regelmaat voorbij ziet komen.Voor diezelfde consument aannemelijk dat de aanbieding zoals bij MailaMac gecommuniceerd dan ook best wel eens zou kunnen kloppen
Voor de rest is dit naar mijn idee gewoon een grote trollactie van mensen die niks beters te doen hebben op een mooie Pinksterdag.
waar het mij om gaat is, dat het op verschillende plaatsen fout ging. er was meer dan 1 product met een tikfoutje. die lage prijs werd bevestigd door de hoge korting te noemen en dat komt door de te grote mate van automatisering en te weinig controle daarop. een typefoutje in de prijs: ok, kan iedereen gebeuren. geen controle daarop is al wat minder. vervolgens nog automatisch laten berekenen hoeveel procent er wordt bespaart en ook dat niet in de gaten houden: nog weer een minpuntje. als je je dan nog wilt blijven beroepen op een klein foutje vind ik toch wel zwakjes worden. het moet niet zo worden dat je zomaar van alles doet en dan steeds maar weer vrijuit gaat.
(Bewerkt door MackerJack om 13:44, 13-06-2011)
Ik heb er geen enkel probleem mee dat mensen op zo'n moment meerdere bestellen (onder het motto: je weet maar nooit), wel als je daarna verongelijkt gaat zitten doen...
http://www.mobilemac.nl/ipad/de-day-after-na-de-stunt-uitverkoop-van-mailamac-nl/
- de fout is pas na geruime tijd geconstateerd en niet gecorrigeerd (alleen de website ligt eruit)- tijdens de uitverkoop waren sommige producten na enige tijd "uitverkocht", dat suggereert richting consumenten toch dat het klopt, anders had er wel iemand "wakker geworden"- grote aantallen mensen die besteld hebben, hebben betaald en de betaling is door MailaMac blijkbaar geaccepteerd- klanten hebben blijkbaar nog steeds geen officiële reactie ontvangen waarin staat dat het om een fout gaat
Ik vind het trouwens persoonlijk triest als een bedrijf hier aan kapot zou gaan en ik denk dat het overgrote deel van de klanten goed wisten dat het "te mooi is om waar te kunnen zijn". Ik denk aan de andere kant dat het excuus dat het allemaal geautomatiseerd is en dat daarom de fout over de hele website voorkwam, inclusief kortingspercentages ook niet de lading dekt. Computers maken nog steeds geen fouten. Het zijn de mensen de programmeren en moeten controleren!
Misschien is het toch wel goed dat een aantal mensen zich verenigen in een rechtszaak. Ik ben namelijk heel benieuwd wat dit voor uitspraak en dus jurisprudentie zal opleveren.
Het enige verschil is de iDeal-betaling, maar die maakt de koopovereenkomst niet sterker of zwakker. Punt is dat iedereen die weet wat een iPad is, kan weten dat zo'n ding geen 2 euro kan kosten. Zeker niet als in de begeleidende tekst sprake is van een kortingsbedrag van 30 euro. In dat opzicht is er geen wezenlijk verschil met het Otto-arest, dat in hoger beroep werd bevestigd.
Persoonlijk vind ik, dat mensen/instanties die bij dit soort gelegenheden naar de rechter stappen en de zaak (terecht) verliezen, na afloop een flinke rekening mogen krijgen wegens het verspillen van de kostbare tijd van de rechter.
Ik vind het in en in triest dat een alom gerespecteerde online leverancier door (inderdaad) een fout op deze manier wordt 'aangepakt'. Vandaag zijn 'sociale media' wat mij betreft even 'a-sociale media'...
[ Ger ]
Wat ik lastig vind aan deze hele kwestie is dat ik eigenlijk op zoek was naar een nieuwe batterij voor mn mb15; en dat ze op mailamac deze met 50% korting aanboden. Evenals een kabel om je geluid en beeld naar een hdmi uitgang te koppelen. (deze was geloof ik met 43% korting) nou kan je via een omweg de site nog bekijken en hebben ze de kortingen inmiddels aangepast Ik begreep sowieso dat een ipad voor zo weinig onzin is en een hd van 8tb voor een euro leek me ook niet erg waarschijnlijk. Maar producten met 50% korting tsja ik moet zeggen als dat het enige was had ik het geloofd maar de site was zo duidelijk in de war dat ik ging twijfelen.
Ik heb dan ook 3 dingen besteld die ik sowieso wou kopen en niet meteen 100-1000 stuks (!) zoals sommige mensen hebben gedaan (hoe kun je dan ooit zeggen dat je dacht dat het een redelijke prijs was)
Het gaat op de fora alleen over de ipads of andere producten met heel veel korting Maar hoe zou het zitten met de producten waar tussen de 40-60% korting werd gegeven?
Verder lijkt het mij ook dat ze niks hoeven leveren, het is een fijne site en het zou zonde zijn als ze failliet gaan.
(Bewerkt door SwenvK om 20:07, 13-06-2011)
Maar deze zogenoemde Mailamac gedupeerden doen mij schamen dat ik landgenoot ben van ze. Wat een in en in triest volk! Ik hoop dat al deze gedupeerden ooit zelf een faillissement meemaken, van harte!
Flix om 20:43, 13-06-2011Vermakelijk, dat wel.Toen hier de teller op 2 pagina's stond, hadden ze bij OMT er al een stuk of 14 vol met verontwaardigde, jengelende kopertjes (en gelukkig ook wat verstandigere mensen die tegengas gaven).
edit: overigens niets ten nadelen van OMT zelf, die website, beheerders en een deel van de gebruikers zijn alleen in de minderheid t.o.v. de 'andere' groep.
(Bewerkt door Godfather om 21:32, 13-06-2011)
Echt te triest voor woorden dat deze figuren zich gedupeerden durven te noemen. Ik denk dat hun IQ gelijk staat aan de aanbiedingsprijs van de iPad
Pieterr om 21:11, 13-06-2011CitaatFlix om 20:43, 13-06-2011Vermakelijk, dat wel.Toen hier de teller op 2 pagina's stond, hadden ze bij OMT er al een stuk of 14 vol met verontwaardigde, jengelende kopertjes (en gelukkig ook wat verstandigere mensen die tegengas gaven).De écht verstandige mensen mijden die website....
Oef Pieterr..ben ik niet van jou gewend,een sneer. Slechte ervaringen daar? Vwb die actie. Mocht iemand ooit denken dat hij of zij zijn gelijk kan halen bij de rechter,vergeet het maar want er zijn genoeg vonnissen bekend waar de rechter oordeelde dat elk weldenkend mens had kunnen weten dat dit nooit een serieuze prijs kon zijn.
(Bewerkt door markof om 11:34, 14-06-2011)
Ditmaal incluis excuses....http://www.mailamac.nl/excuses/
Beste lezer,
Je hebt afgelopen weekend een bestelling geplaatst via onze website.
Als gevolg van een technische fout op de website hebben er bij diverse producten onjuiste prijzen gestaan. Helaas kunnen we je bestelling hierdoor niet accepteren. We betreuren de situatie ten zeerste en bieden onze welgemeende excuses aan. Mocht je al hebben betaald, dan zullen wij dit bedrag uiteraard zo spoedig mogelijk op je rekening terugstorten.
We hebben besloten geen compensatie te bieden, dit onder andere om de volgende redenen:
- De genoemde prijzen waren dermate laag dat het direct duidelijk moest zijn dat er hier sprake was van een vergissing. Vele klanten hebben dit ook aan ons bevestigd.
- Er is geen schade geleden, het betaalde bedrag wordt op je rekening teruggestort.
- We hebben op onze website een voorbehoud gemaakt betreffende typfouten.
Nogmaals onze welgemeende excuses voor de situatie. We vertrouwen op je begrip en hopen je binnenkort weer te mogen verwelkomen op MailaMac.nl.
Vriendelijke groet,
Mail-a-Mac