Probleem met app Smurf's Village: misleiding?
26 februari 2011 - 13:19    reactie #25
geplaatst door: Rutger
Het lijkt wel of de App Store overspoelt wordt met dit soort "gratis" spelletjes waar je veel te dure credits voor kan kopen. Ik zou dat soort discutabele spelletjes sowieso niet op m'n iPad/iPhone zetten.

Apple kan dit probleem natuurlijk makkelijk oplossen door de gebruiker de keuze te geven om gedurende x minuten niet om het wachtwoord te vragen. Vergelijkbaar wanneer je op veel sites inlogt, dan krijg je via een checkbox vaak de keuze blijf ingelogd. Maar als je 30% van de omzet van alle aankopen ontvangt dan komt dit natuurlijk niet zo slecht uit.

MacBook Pro (16-inch, 2021) | iPhone 15 Pro Max | Apple Watch Ultra | iPad Pro 12.9-inch (5th generation) (Wi-Fi + Cellular) | Apple TV 4K (3rd generation)
Probleem met app Smurf's Village: misleiding?
26 februari 2011 - 13:33    reactie #26
geplaatst door: Aad Metz
@Rutger,
Was Apple sowieso niet pas bezig om alle gratis app te weren?
Of heb ik dat verkeerd gelezen?

Mijn vriendin (om het nog erger te maken) had de app gedownload
met mijn wachtwoord en na downloaden direct het spelletje
aan mijn dochter gegeven.
Wij weten beiden dat je een tijdje niet opnieuw het wachtwoord hoeft in te
vullen.
Mijn dochter had in die tijd dus al de levels gekocht...:)

Inmiddels heeft mijn vriendin ontdekt dat na de aankoop je ook direct
kunt uiloggen, om daarmee je eigen tijd te bepalen waarop 'de deur
open staat'.

Probleem met app Smurf's Village: misleiding?
26 februari 2011 - 16:41    reactie #27
geplaatst door: willemijngreven
@Rutger: Apple zou er ook voor kunnen kiezen om dit soort apps, met de bedoeling om op slinkse wijze geld te genereren, niet in de app store op te nemen.

Enige tijd terug was er nogal wat ophef over het toelatingsbeleid van apps. Hier blijkt dit totaal te falen. Het is mij persoonlijk dan ook niet meer duidelijk op grond waarvan een app wordt geweigerd of wordt toegelaten. De voor de consument basale criteria als schending van privacy en transparantie in aanschaf zijn zo te zien niet de criteria waar Apple op selecteert.

Iedere consument moet dus zelf blijven oppassen en daarmee bij voorkeur geen betaalgegeven in de app store invullen. Wil je toch iets hebben, benader dan de ontwikkelaar direct, maar schaf het niet aan in een app store.

Probleem met app Smurf's Village: misleiding?
10 maart 2011 - 23:13    reactie #28
geplaatst door: Rutger
Probleem schijnt in iOS 4.3 opgelost te zijn doordat voor in app aankopen nu altijd het wachtwoord gevraagd wordt.

http://www.macrumors.com/2011/03/10/ios-4-3-requires-password-reentry-for-in-app-purchases/

MacBook Pro (16-inch, 2021) | iPhone 15 Pro Max | Apple Watch Ultra | iPad Pro 12.9-inch (5th generation) (Wi-Fi + Cellular) | Apple TV 4K (3rd generation)
Probleem met app Smurf's Village: misleiding?
13 maart 2011 - 19:26    reactie #29
geplaatst door: Pieterr
Ontwikkelaar: 40 procent in-app aankopen iOS is frauduleus
http://tweakers.net/nieuws/73181/ontwikkelaar-40-procent-in-app-aankopen-ios-is-frauduleus.html

Citaat
Volgens gamemaker Lakoo is er bij 40 procent van de zogenaamde in-app-aankopen sprake van fraude: er zouden gehackte accounts en giftcards worden gebruikt om content aan te schaffen via de spelletjes van de ontwikkelaar.
"One experiment is worth a thousand expert opinions."
Probleem met app Smurf's Village: misleiding?
13 maart 2011 - 19:59    reactie #30
geplaatst door: Aad Metz
@Pietterrr: HEt gaat hier niet om frauduleus, maar meer om onwetendheid.
Sommigen weten niet dat het wachtwoord een tijdje open blijft
waardoor (legaal) dingen kunnen worden gekocht.
Probleem met app Smurf's Village: misleiding?
13 maart 2011 - 20:32    reactie #31
geplaatst door: Pieterr
@Aad: Weet ik, Aad, maar aangezien we al een draadje hadden over problemen met in-app aankopen heb ik dit bericht hier bij geplaatst.
"One experiment is worth a thousand expert opinions."
Probleem met app Smurf's Village: misleiding?
18 maart 2011 - 22:11    reactie #32
geplaatst door: ruwepit
In-app aankopen van 44,99 of 79,99 in een kinderApp?????
Nee, geen fraude maar wel schandalig. Als je dat soort aankopen inbouwt in een kinderApp ben je gewoon hufterig bezig.... ongeacht de verantwoordelijkheid van ouders

my 2 cents

Helemaal naakt onder de kleren
Probleem met app Smurf's Village: misleiding?
19 maart 2011 - 14:27    reactie #33
geplaatst door: Baggus
haha, en Apple zal er alles aan doen
om dat koopgedrag nog makkelijker te maken.  :happy:
Probleem met app Smurf's Village: misleiding?
19 maart 2011 - 15:06    reactie #34
geplaatst door: Robert
Hoewel het een grappig filmpje is waar Baggus naar lijkt lijkt het de moeite nog even te vermelden dat Apple bezig om onjuiste aankopen (waar dit draadje over gaat) te beperken.
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Probleem met app Smurf's Village: misleiding?
25 maart 2011 - 11:34    reactie #35
geplaatst door: Aad Metz
Heb inmiddels het geld teruggestort gekregen van Apple
:biggrin:  :thumbs-up:
Probleem met app Smurf's Village: misleiding?
26 maart 2011 - 22:42    reactie #36
geplaatst door: schep075
Ik had een PB ontvangen van iemand die om het emailadres vroeg waar je een eventuele klacht kwijt kan over kopen vanuit apps. Helaas heb ik met mijn stomme kop mijn mailbox geleegd voordat ik kon antwoorden?&@#

Ik plaats het dus maar even bij het onderwerp in de hoop dat de vragenstelster het leest:iTunesStoreSupport@apple.com

Eén gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden
Probleem met app Smurf's Village: misleiding?
1 april 2011 - 10:47    reactie #37
geplaatst door: Pieterr
Las net op ipadclub over de "gratis" app Big Time Gangsta.
Wel weer even de in-app aankopen uitzetten als je je iPad aan je neefje uitleent...  :angry:

http://img684.imageshack.us/img684/1232/biggangsta.jpg

Probleem met app Smurf's Village: misleiding?

Het lijkt me duidelijk op wie de naam van de app betrekking heeft.

"One experiment is worth a thousand expert opinions."