En tot slot nog even waarom ik persé die gemiddelde snelheden wil: de bus heeft geen cruisecontrol en je rijdt er erg makkelijk te snel in.
Nu gaat Flitsmeister die gemiddelde snelheden in het Pro/betalend pakket stoppen. Mocht ik woonachtig en/of werkend in Nederland zijn sloot ik meteen een Pro abonnement af. In België vind ik er teveel fouten inzitten om ervoor gaan te betalen.
Dus feitelijk krijg je dan op het eind van de trajectcontrole te zien wat je gemiddelde snelheid was. Want eerder is dat niet te berekenen.
En wat doe je als je onderweg ziet dat je er boven zit? Vol in de rem?
Bestaan er overigens trajectcontroles op andere plekken dan de snelweg?
Dus ik denk dat mijn punt stilaan duidelijk wordt waarom het handig is ...
Juist wel... stel je krijgt op zeker moment de snelheidsmeter van de auto in de gaten die stilaan tegen de 40 km/u begint te gaan. tsja, hoe lang rij je op die moment al "te snel"? En belangrijker: hoe lang moet je onder de 30 rijden om weer een goed gemiddelde te hebben? Moet je jezelf inderdaad bijna gaan parkeren, of komt het nog goed door even 28km/u te rijden...En heus, dat probleem heb je zelden op de snelweg tegen 120km/u. In centra daarentegen... 1 oog op de weg, 1 oog op de snelheidsmeter is niet altijd makkelijk.Dat is het voordeel van de gemiddelde snelheid op dat moment in beeld.
Zo rij ik al jaren over de Ring A10
Je rijdt niet achter 'm want jij reed keurig 30 de hele tijd op je snelheidmeter nietwaar? Raverke heeft dus een flinke voorsprong na de eerste helft en je zit pas na precies 2 km weer achter 'm .