Juist bij kleding en schoenen wil je kunnen passen; ik zou ook verschillende maten bestellen, al was het maar
omdat er geen eenheid in is. Niet voor niets dat er steeds meer wordt aangeboden in het simpele XS-S-M-L-XL in plaats van 15 opeenvolgende maten. En dan nog is het allemaal stretch of het zit als een hobbezak.
Wie zoals ik grondig het land aan kleren kopen heeft is blij dat die in een half uur zes onlinewinkels heeft doorgescrold, waar anders een hele dag door de stad sjokken voor nodig is, tussen naar tabak of parfum stinkend funshoppubliek. Nog los van opdringerige verkopers die op commissie werken.
Overigens zijn er in de VS hele TV-shows gemaakt over mensen die zo'n retourgoederenpallet opkopen en stuk voor stuk op eBay zetten. Dus vernietigen hoeft inderdaad niet.
Maar een inspectie van het product kan geen kwaad.
Opus heeft het ooit voorgoed bij me verknoeid door een niet geïnspecteerde en incomplete netwerkschijf te leveren en niet te reageren op mijn klachten daarover.
BIj een Wacomtablet (bij Wacom zelf gekocht om te voorkomen dat fabrikant en verkoper naar elkaar zouden wijzen) had ik mijn twijfels over hoe de boel in de doos zat, gebeld en gevraagd, kutsmoesje gekregen maar inderdaad was het custom usb-laadkabeltje niet in orde. Is allemaal wel opgelost, maar achteraf had ik veel sneller een goed apparaat gehad als ik het ding zonder commentaar had teruggestuurd en meteen een nieuwe had besteld in de hoop dat die wel fabrieksnieuw was verpakt.
Tegenwoordig inspecteer ik eerst de doos voordat ik iets open, soms zie je al aan hoe die is dichtgeplakt, dat die zo niet uit de fabriek komt. Ook hoe de spullen ín de doos zitten is niet altijd hoe dat inpakstertje bij Foxconn het voorgeschreven kreeg. En het kan zijn dat je er dan extra alert op bent, maar in zo'n geval is er toch net iets te vaak iets niet perfect aan het product om er de volle prijs voor te willen betalen.