Hoe voorkom ik deze melding?
1 februari 2021 - 08:28   
geplaatst door: peterpost
Na een reparatie van m'n iMac krijg ik een melding als ik mijn iPhone of iPad aansluit, er zou spraken zijn van een andere gebruiker maar dat is dus niet zo.Hoe kan ik dit herstellen?

Schermafbeelding 2021-01-25 om 07.30.58.pngHoe voorkom ik deze melding?
antw: Hoe voorkom ik deze melding?
1 februari 2021 - 08:38    reactie #1
geplaatst door: MacFrankie
Als welke gebruiker ben je ingelogd?
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
antw: Hoe voorkom ik deze melding?
1 februari 2021 - 08:45    reactie #2
geplaatst door: peterpost
Als de "beheerder"
antw: Hoe voorkom ik deze melding?
1 februari 2021 - 08:49    reactie #3
geplaatst door: boiing
Heeft het toevallig hier mee te maken, dat het na installeren misschien begon?
antw: Hoe voorkom ik deze melding?
1 februari 2021 - 08:56    reactie #4
geplaatst door: peterpost
Heeft het toevallig hier mee te maken, dat het na installeren misschien begon?
Nee hoor helemaal niets ik heb de klacht al lang voordat ik deze software heb aangeschaft.
Het is niet zo dramatisch maar het hoort natuurlijk niet.M'n computer is dus gerepareerd de schijf volledig gewist, uit de "zoek mijn Mac" verwijderd en het moederbord vervangen.
antw: Hoe voorkom ik deze melding?
1 februari 2021 - 08:57    reactie #5
geplaatst door: boiing
Ok dank, geen verband daarmee dan. Heb je meerdere gebruikers op je Mac? Allemaal uitgelogd?
antw: Hoe voorkom ik deze melding?
1 februari 2021 - 09:03    reactie #6
geplaatst door: peterpost
Ik ben de enige gebruiker.
Schermafbeelding 2021-02-01 om 09.01.55.pngHoe voorkom ik deze melding?
antw: Hoe voorkom ik deze melding?
1 februari 2021 - 09:06    reactie #7
geplaatst door: boiing
Raar hoor. Ik kom het tegen (hier en hier en hier bijvoorbeeld), maar steeds met weinig reacties en zonder oplossing. Catalina 10.15.7 neem ik aan?
antw: Hoe voorkom ik deze melding?
1 februari 2021 - 09:08    reactie #8
geplaatst door: peterpost
Nee Big Sur
antw: Hoe voorkom ik deze melding?
1 februari 2021 - 09:24    reactie #9
geplaatst door: boiing
Aha.. Je zou als test een schoon gebruikersaccount kunnen aanmaken en kijken of het daarin ook gebeurt. Dan sluit je eventuele software oorzaken uit (of juist niet). Sluit je die apparaten zo vaak fysiek aan trouwens? Vrijwel alles kan draadloos tegenwoordig..
antw: Hoe voorkom ik deze melding?
1 februari 2021 - 09:37    reactie #10
geplaatst door: peterpost
Ja ik ben nog heel ouderwets maar hij ligt dan ook gelijk op te laden.
Ik ben misschien iets belangrijks vergeten te vertellen en dat is dat ik dmv Retroactive iTunes heb geinstalleerd maar ik in ieder geval even met die tip van jouw aan de slag
antw: Hoe voorkom ik deze melding?
1 februari 2021 - 09:40    reactie #11
geplaatst door: boiing
Ik denk dat dat best belangrijk is ja, die info :wink:. In ieder geval de moeite waard om uit te proberen of het daaraan ligt.
antw: Hoe voorkom ik deze melding?
1 februari 2021 - 09:43    reactie #12
geplaatst door: boiing
Ik denk dat dat best belangrijk is ja, die info :wink:.
Bingo: klik, zoek, en na 1 minuut:

Citaat
Syncing with a device

If you connect an Apple device to your Mac, and either see nothing in iTunes, or "The device is in use by another user on this computer": etc..
Zie hier (bijna onderaan) voor de oplossing:

https://github.com/cormiertyshawn895/Retroactive
antw: Hoe voorkom ik deze melding?
1 februari 2021 - 10:55    reactie #13
geplaatst door: peterpost
Ach, ik doe het vast niet goed  :blush:

Schermafbeelding 2021-02-01 om 10.52.53.pngHoe voorkom ik deze melding?
antw: Hoe voorkom ik deze melding?
1 februari 2021 - 10:57    reactie #14
geplaatst door: boiing
Je doet het goed qua Terminal maar het proces is blijkbaar niet actief. Heb je het volgens het lijstje gedaan, dus iPhone/iPad verwijderd maar iTunes open gelaten?
antw: Hoe voorkom ik deze melding?
1 februari 2021 - 11:01    reactie #15
geplaatst door: peterpost
Ja heb het een paar keer geprobeerd, ik ga het zometeen nog een keer proberen en start dan eerst de computer opnieuw op.
antw: Hoe voorkom ik deze melding?
1 februari 2021 - 11:03    reactie #16
geplaatst door: boiing
Hier ook nog een kort draadje daarover (iTunes ook herstarten). Afijn, je weet nu in ieder geval waar je het moet zoeken en wat de oorzaak is...
antw: Hoe voorkom ik deze melding?
1 februari 2021 - 11:07    reactie #17
geplaatst door: peterpost
inderdaad, overigens, hartelijk dank voor alle moeite
antw: Hoe voorkom ik deze melding?
1 februari 2021 - 11:09    reactie #18
geplaatst door: boiing
Graag gedaan hoor! Altijd leuk, dit soort kleine mysteries proberen op te lossen :thumbs-up:.
antw: Hoe voorkom ik deze melding?
1 februari 2021 - 14:57    reactie #19
geplaatst door: Flix
Het mysterie zit m.i. alleen maar in het feit dat mensen wel rare fratsen (reken ik het gebruik van dit soort software ook onder) uithalen met hun Mac, maar vervolgens niet de link leggen met rare problemen.
NB: niet bedoeld als sneer naar TS, hoor. :shakehands:


Ja, ik ben nog heel ouderwets...
Dat blijkt. :happy:
Maar hoe k*t het ook is: je zult je helaas erbij neer moeten leggen dat iTunes, iPhoto, etc verdwenen zijn als apps. Je kunt het nog rekken door oudere Mac's met oudere macOS'en te draaien (dan kun je nog een paar jaar vooruit), of kunstgrepen als dat 'Retroactive iTunes', wat m.i. vragen om problemen is, maar hoe dan ook: je voert een per definitie verloren achterhoede gevecht!
Buig mee met de tijd, en ga over naar wat Apple biedt als alternatief, of stap over op een andere (3e partij) programma, of ga over op Windows. Maar vasthouden aan wat al is verloren is zinloos, én uiteindelijk frustrerend.

Ik spreek ook uit eigen ervaring: ik heb te lang vastgehouden aan iPhoto, waardoor ik de overgang naar Foto's voor mezelf overbodig lastig heb gemaakt.
antw: Hoe voorkom ik deze melding?
1 februari 2021 - 15:29    reactie #20
geplaatst door: peterpost
Ik heb een een probleem met de huidige muziek app, hij laat niet al mijn album illustraties zien en de album afbeeldingen zijn erg groot. Ik heb gezocht naar oplossingen maar ben ze niet tegen gekomen zodra die problemen verholpen zijn gooi ik iTunes van me computer maar voorlopig is dit de enige manier om met mijn muziek bestanden te werken.

Edit:Overigens was ik best wel enthousiast over de nieuwe muziek app, helemaal uitgekleed, alleen maar bezig met muziek bestanden, iTunes werd te veelomvattend/log, “Music” zou in principe een betere app zijn voor mijn gebruik.
Bewerkt: 1 februari 2021 - 15:55 door peterpost