iCloud werkt Agenda niet bij (Opgelost)
22 november 2018 - 15:43   
geplaatst door: jean jacques
Dag Freaks,
Bij wijzigingen in mijn agenda op mijn iMac onder OS10.13.6 krijg ik en driehoekje met uitroepteken te zien met de boodschap:

"De server reageerde met een fout.
Het verzoek (CalDAVMigrateToServerQueueableOperation) om account 'iCloud' is mislukt."

en

"Zorg dat je verbonden bent met het internet en probeer het opnieuw."
daar wordt de mogelijkheid gegeven om te kiezen voor "probeer het opnieuw" ofwel "probeer later".

Als ik probeer de agenda app op te starten via icoontje werkt het niet meer, ook via "programma's/ agenda.app niet.

In systeemvoorkeuren staat bij icloud "agenda" aangevinkt.
Het ziet er naar uit dat ik de agenda nu niet meer kan gebruiken.
Wie weet raad?


Bewerkt: 22 november 2018 - 21:32 door jean jacques
Looking Beyond The Numbers
antw: iCloud werkt Agenda niet bij (Opgelost)
22 november 2018 - 21:13    reactie #1
geplaatst door: Jurriaan
Je iPhone werkt nog met iCloud?
Test eens: Log je iCloud account uit, herstart je iMac en log opnieuw in op iCloud.
MBA '20 M1| SE1 & 2 iOS 15/17 | Mini6 iPadOS 17 | ATV 4K MKI  TVOS17|
antw: iCloud werkt Agenda niet bij (Opgelost)
22 november 2018 - 21:30    reactie #2
geplaatst door: jean jacques
uitloggen en herstarten en opnieuw inloggen werkt! Bedankt Jurriaan! https://www.macfreak.nl/Smileys/Mac-Smileys/shakehands.gif
Blijft vreemd....
Looking Beyond The Numbers
antw: iCloud werkt Agenda niet bij (Opgelost)
22 november 2018 - 21:34    reactie #3
geplaatst door: GeorgeM
Niet zo heel vreemd, als er eenmaal iets verkeerd gaat bij synchroniseren dan is uit- en dan weer inloggen vaak de oplossing.

In de toekomst wel eerst even een backup maken, van de Agenda doe je dat zo:
https://support.apple.com/nl-nl/guide/calendar/import-or-export-calendars-icl1023/mac
antw: iCloud werkt Agenda niet bij (Opgelost)
22 november 2018 - 21:47    reactie #4
geplaatst door: jean jacques
Dank voor de tip!
Looking Beyond The Numbers