Alle e-mail accounts staan offline
geplaatst: 7 februari 2019 - 14:44
Beste experts,

Sinds aan aantal dagen staan op mijn Mac alle (6) Email accounts offline, ik heb drie verschillende mail servers waarvan 4 POP en 2 IMAP. Mijn mac heeft sofwareversie 10.14.2.
Heb aan het systeem niets veranderd, alles al geprobeerd incl de knop online zetten bij postbus. niets werkt. Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? zie screendump bijlagen


alvast bedankt!

Schermafbeelding 2019-02-07 om 09.32.05.pngAlle e-mail accounts staan offline
geplaatst door: Joyce Dubbelboer
antw: Alle e-mail accounts staan offline
reactie #1 geplaatst: 7 februari 2019 - 17:11
Ga eerst een via Webmail op die accounts kijken of daar alles nog wel werkt.
En of de provider iets heeft veranderd in de mailsettings / wat die aanraadt voor settings.
Wellicht gebruik je nog jaren oude settings die door een update aan providerzijde niet meer werken.
geplaatst door: Heintje
antw: Alle e-mail accounts staan offline
reactie #2 geplaatst: 7 februari 2019 - 22:43
Dank je voor je reactie, ik heb de webmails gecheckt, ikheb dus Gmail, sfr en ziggo, niets werkt meer en alles staat dus offline en ik kan ook geen nieuwe email accont aanmaken omdat ik dan de offline melding krijg. Het zou ook wel heel toevallig zijn als de settingen van drie providers ineens veranderen. alsof het hele mailprogramma offline staat..
geplaatst door: Joyce Dubbelboer
antw: Alle e-mail accounts staan offline
reactie #3 geplaatst: 7 februari 2019 - 22:45
Deze melding krijg ik

Schermafbeelding 2019-02-07 om 22.44.51.pngAlle e-mail accounts staan offline
geplaatst door: Joyce Dubbelboer
antw: Alle e-mail accounts staan offline
reactie #4 geplaatst: 8 februari 2019 - 00:02
Je bent niet duidelijk in je reactie.
Jouw computer gaat de email op internet halen en logt daarbij in op jouw emailserver op internet.
Wat ik je vraag, is voor elk emailadres te kijken wáár het emailaccount staat (bv. Ziggo) en dan in de browser naar de webmail van die provider te gaan en daar in te loggen met jouw accountgegevens (UID en wachtwoord) op de webmail. Doet die het wel voor alle vier de emailadressen?
Als dat zo is, zijn je emailaccounts niet (langer) goed geconfigureerd.

Jouw foutmelding geeft trouwens ook aan dat je emailaccounts niet langer goed geconfigureerd zijn.
Bij Ziggo is dat (ook voor POP) hier te vinden: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen.
Let daarbij vooral op de instelling "serverpoort"!
Laatst bewerkt op: 8 februari 2019 - 00:06 door Heintje
geplaatst door: Heintje
antw: Alle e-mail accounts staan offline
reactie #5 geplaatst: 8 februari 2019 - 00:02
Probeer het eens met Thunderbird mail, https://www.thunderbird.net/nl/
geplaatst door: slechtkwast
antw: Alle e-mail accounts staan offline
reactie #6 geplaatst: 8 februari 2019 - 08:46
Hallo,

Probleem opgelost eindelijk!!! Ik had een ib VPn programma draaien die kon geen vebinding krijgen stond eigenlijk constant te proberen. Die blokkeerde de Email verbinding. Programma verwijderd alle Email account direct online!!

Bedankt,
 Hans
geplaatst door: Joyce Dubbelboer
antw: Alle e-mail accounts staan offline
reactie #7 geplaatst: 8 februari 2019 - 11:29
Ja, het was wel duidelijk dat het een verbindingsprobleem was. Want 3 verschillende servers (POP, IMAP en SMTP) kunnen niet in een keer alledrie zomaar fout ingesteld staan.
geplaatst door: Flix
antw: Alle e-mail accounts staan offline
reactie #8 geplaatst: 8 februari 2019 - 11:43
Precies dat dacht ik direct al, maar waar te zoeken? Ik woon in Frankrijk ver buitenaf waar geen goede verbinding is dus die VPN heeft constant moeite met verbinden....
geplaatst door: Joyce Dubbelboer
antw: Alle e-mail accounts staan offline
reactie #9 geplaatst: 8 februari 2019 - 14:33
Als de VPN moeite heeft verbinding te houden probeer dan eens een proxyserver. Die kun je zo links en rechts prima op internet vinden.
geplaatst door: Sypie
antw: Alle e-mail accounts staan offline
reactie #10 geplaatst: 8 februari 2019 - 16:44
Is die VPN verbinding dan nodig?
geplaatst door: Flix