antw: Webreus down 23-08-2020?
31 augustus 2020 - 10:33    reactie #25
geplaatst door: Pshot
.
Bewerkt: 1 april 2021 - 10:23 door macqintosh
antw: Webreus down 23-08-2020?
31 augustus 2020 - 21:18    reactie #26
geplaatst door: MacMiep
Nou. Het is weer zover. Mail werkt weer eens niet en op alle storingen.nl ben ik niet de enige.
Vorige week zondagnacht om een uur of twee was het mis en het is nu nog geen dag weer teruggeweest.. zucht.
Al meer dan 20 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op macmiep.nl & op macostutorial.com in het Engels èn Duits!
antw: Webreus down 23-08-2020?
31 augustus 2020 - 22:53    reactie #27
geplaatst door: MacMiep
"Zoals de wind waait, waait m'n rokje." kan weer mailen.
Al meer dan 20 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op macmiep.nl & op macostutorial.com in het Engels èn Duits!
antw: Webreus down 23-08-2020?
1 september 2020 - 09:11    reactie #28
geplaatst door: Abby
Dat is fijn! Hopen dat dat ook zo blijft!

Bij mij is het nog steeds huilen  :cry:
Gisteren al snel helemaal niet meer kunnen inloggen in webmail en nu nog steeds niet... :mad:
Ik heb van narigheid maar een gmailadres aangemaakt en de autoresponder aangezet met korte uitleg over het probleem en het verzoek de mail nogmaals te versturen naar dat nieuwe adres mochten ze snel antwoord willen.
Die autoresponder werkt gek genoeg nog wel.
antw: Webreus down 23-08-2020?
2 september 2020 - 11:08    reactie #29
geplaatst door: Abby
Nou, hier werkt de mail nog steeds niet.
Sinds gisteren ontvang ik gelukkig wel kopiën van mijn mail op het daarvoor ingestelde e-mailadres. Dat is al een positief puntje (waar je toch al niet blij mee kunt zijn :tounge:)

Van Webreus gisteravond onderstaande mail ontvangen (op mijn niet-webreus mailadres) over de problemen:

WebReus: Informatie over DDoS aanval en mailboxen

Geachte ...,

Er zijn de laatste dagen problemen met toegang tot de e-mail voor een klein deel van onze klanten.

Deze problemen zijn ontstaan, nadat er vorige week een DDoS aanval was op onze mailservers en eigen Website.

WebReus beschikt over een DDoS beveiliging en het duurde een uur, voordat deze zware DDoS aanval was afgewend.
Ondanks het bijschakelen van grote hoeveelheden bandbreedte bleven er steeds aanvallen komen, met een maximum van ruim 300Gb/s.
Dit is een zeer zware belasting voor ieder netwerk.

Omdat na de aanval heel veel verbindingen werden gemaakt door onze klanten, kon een e-mail server de vele aanvragen helaas niet meer verwerken.
Deze bezweek en hierdoor zijn indexbestanden corrupt geraakt.
Door de opzet van ons netwerk wordt de e-mail gewoon ontvangen, zijn dus geen e-mails verloren gegaan.

Omdat iedere gebruiker automatisch bij het openen van een mailbox een actie start om de mailbox te her-indexeren, veroorzaakt dat her-indexeren een zeer zware belasting op de betreffende e-mailserver.
Hierdoor kan niet iedereen de mailbox openen, met name gebruikers met grote mailboxen.

De komende dagen zal dit gefaseerd voor iedereen opgelost worden.

1. Als eerste zal er een lege mailbox zijn, waarin u alleen de nieuwe e-mail ziet, ook de nieuwe e-mail van de afgelopen dagen.
2. U kunt weer op de mailbox inloggen en u kunt gewoon weer e-mail versturen
3. Daarnaast gaan wij de bestaande (oude) mail, gefaseerd, weer terugplaatsen in uw mailbox.
Hierna is alles weer beschikbaar, zoals u gewent bent.

TIP1: Als uw mailbox op dit moment nog niet werkt, zal uw mailprogramma waarschijnlijk aangeven dat de login niet klopt.
Het is niet nodig het wachtwoord voor de mailbox opnieuw in te stellen, dat heeft geen zin.
Uw bestaande wachtwoord zal vanzelf gaan werken als de mailbox weer actief is.
TIP2: Als uw mailbox op dit moment nog niet werkt, kunt u (desgewenst) via het Portaal een email verwijzing instellen naar een mailbox die wel werkt.
U kunt dan in ieder geval nieuwe mail lezen/ontvangen die wordt doorgestuurd naar die andere mailbox.
Zie deze uitleg:
https://www.webreus.nl/index.php?getfaq=getfaq&topmenu=Support&faq=145&systeem=ISPC

Onze excuses voor de overlast die u momenteel ervaart.



Met vriendelijke groet,

Het WebReus team.


Ook leuk die opmerking: het heeft geen zin om het ww te veranderen en het bestaande ww zal weer gaan werken. Maar ik wed dat bijna iedereen al een aantal keer een nieuw ww heeft opgegeven? Ik in ieder geval wel. Met welk ww moet ik dan straks in gaan loggen??? Met het laatste nieuwe ww kon ik zondag nog bij de webmail....
Pfff...
Gelukkig kan ik in 1-password de oude ww nog terug vinden. We gaan het zien!

antw: Webreus down 23-08-2020?
2 september 2020 - 16:02    reactie #30
geplaatst door: MacMiep
"Klein deel van onze klanten."

En dat geloof ik dus niet he. Iedereen heeft dezelfde mailserver namelijk. Dat hebben ze een tijd terug veranderd. Niks eigen meer aan de naam van de POP of de SMTP. Wellicht dat de IP's wel verdeeld zijn, maar de naam is gelijk.

Ik heb de ww wel veranderd, btw.
Al meer dan 20 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op macmiep.nl & op macostutorial.com in het Engels èn Duits!
antw: Webreus down 23-08-2020?
3 september 2020 - 09:38    reactie #31
geplaatst door: Abby
Nee, daar geloof ik ook niets van, een klein deel...

Werkt bij jou de mail alweer?
Ik kan nu wel weer in webmail, daar staan echter maar een paar mails, maar dat zou de komende dagen weer in orde moeten komen volgens de mail van webreus. Ik heb het ww daarvoor wel moeten veranderen.
Ik kan e-mail ontvangen op mijn iPad en iPhone, maar op mijn Mac (MBP 2017 met Mojave) krijg ik het niet werkend,
terwijl ik 100% zeker weet dat ik het ww juist heb ingevuld en de rest van de instellingen staan volgens mij ook goed (daar heb ik namelijk niets aan veranderd); ik krijg elke keer de melding:
"Controle van accountnaam of wachtwoord mislukt"
antw: Webreus down 23-08-2020?
3 september 2020 - 12:32    reactie #32
geplaatst door: MacMiep
@Abby: ik kon ook eerder weer in mijn webmail dan op de Mac. Ook op de iPhone werkte het eerder.

Daarom heb ik uiteindelijk op de Mac alles opnieuw gedaan. Dus in Voorkeuren => Accounts op de minnetjes zodat de mailadressen verwijderd worden (regel backup!) en dan volledig opnieuw.
En poort 587 en 'gebruik TSL/SSL plus gebruikersnaam en wachtwoord bij de SMTP server. Dus niet automatisch.

NB: Er kwamen meteen 6000 mailtjes binnen... heb ik eerder gehad, ook bij mijn Pa. Op de een of andere manier worden ze toch niet van de server verwijderd, al heb ik dat aangevinkt 'na een maand'. 
Al meer dan 20 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op macmiep.nl & op macostutorial.com in het Engels èn Duits!
antw: Webreus down 23-08-2020?
3 september 2020 - 13:44    reactie #33
geplaatst door: Abby
@MacMiep: dank voor je uitleg!
Ik heb de account verwijdert (al bibberend, want dat vond ik wel heeeeel erg eng....) en weer opnieuw toegevoegd: de webreusmail werkt weer!! Alleen nog maar mondjesmaat overigens, want ik zie (ook op webmail) alleen mail vanaf 14 augustus. Ik zou heel graag 6000 mailtjes ontvangen (ik bewaar dus eigenlijk alles en zoek vaak ook nog weer dingen terug). Maar goed, dat zou de komende dagen in orde moeten komen. Ik kan in ieder geval weer als vanouds mail versturen vanuit Mail, dat is al heel erg prettig voor de workflow!
Dank voor je hulp!! :worship:
antw: Webreus down 23-08-2020?
3 september 2020 - 19:07    reactie #34
geplaatst door: MacMiep
Webmail zag ik ook maar van de laatste tijd hoor.

Maar bij het nieuw instellen van Mail huppaaa daar kwam de vloed.
Dat zou overigens niet moeten, dat had ik anders ingesteld. Na een maand moet het van de server af. Communicatiesfoutje tussen Mail en de mailserver? Ik weet het niet.
Bij mijzelf en mijn Pa is het me nu drie keer overkomen, dus ik hoop voor jou nu ook. Het klopt, het is een beetje eng, want mailaccount weghalen is mails ook weg.

Vandaar dat de backup eerst belangrijk blijft.


Al meer dan 20 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op macmiep.nl & op macostutorial.com in het Engels èn Duits!
antw: Webreus down 23-08-2020?
3 september 2020 - 20:02    reactie #35
geplaatst door: pjottervmr
 
Nou. Het is weer zover. Mail werkt weer eens niet en op alle storingen.nl ben ik niet de enige.
Vorige week zondagnacht om een uur of twee was het mis en het is nu nog geen dag weer teruggeweest.. zucht.
Na je laatste post neem ik dat dat je inmiddels ergens anders zit met de email en de webruimte?
antw: Webreus down 23-08-2020?
3 september 2020 - 20:04    reactie #36
geplaatst door: MacMiep
Ik heb maar een iCloud mailadres voor mij en mijn pa aangemaakt. Lijkt wat betrouwbaarder...

Hou mijn domein nog wel aan tot mijn abbo is verstreken. Miepje let op de centen.
Al meer dan 20 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op macmiep.nl & op macostutorial.com in het Engels èn Duits!
antw: Webreus down 23-08-2020?
3 september 2020 - 20:48    reactie #37
geplaatst door: HEXDIY
Niks mis met op de centjes letten! Goed dat iCloud er is voor fallback.
Protonmail al eens bekeken?
If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
antw: Webreus down 23-08-2020?
3 september 2020 - 22:51    reactie #38
geplaatst door: MacMiep
Ies graties???  Ja dezen Ollander let op de poeplap. Oeh: CERN boys! Cool!
Al meer dan 20 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op macmiep.nl & op macostutorial.com in het Engels èn Duits!
antw: Webreus down 23-08-2020?
3 september 2020 - 23:00    reactie #39
geplaatst door: HEXDIY
Yep, CERN boys. Die stonden mee aan de wieg van Internet...
Proton mailservers zitten in Europa.
https://protonmail.com/nl/

En je hebt ook nog Proton VPN.
https://protonvpn.com/nl/

Kan een Europese Big Brother zijn, je weet maar nooit.
If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
antw: Webreus down 23-08-2020?
3 september 2020 - 23:05    reactie #40
geplaatst door: MacMiep
HEXDIY: als ik een politiek systeem mocht kiezen, zou dat waarschijnlijk het Zwitserse zijn. En de servers staan in der Schweiz...
Al meer dan 20 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op macmiep.nl & op macostutorial.com in het Engels èn Duits!
Al meer dan 20 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op macmiep.nl & op macostutorial.com in het Engels èn Duits!
antw: Webreus down 23-08-2020?
5 september 2020 - 20:28    reactie #42
geplaatst door: pjottervmr
Ik heb maar een iCloud mailadres voor mij en mijn pa aangemaakt. Lijkt wat betrouwbaarder...

Hou mijn domein nog wel aan tot mijn abbo is verstreken. Miepje let op de centen.
? wegreus begint bij 10 euro per jaar dus minder als 1 euro per maand dan moet halverwege overstappen toch nog wel te doen zijn?
Die 10 euro geeft eigenlijk ook meteen aan dat je dan natuurlijk ook niet te veel kan verwachten en valt de downtime nog mee denk ik.Er zijn genoeg dure webhosters die rekenen met 1 % downtime en dat ik toch 3 dagen per jaar?
Ik zit al jaren bij hun en af en toe is het even minder maar voor dat geld.....
(mijn email zit al jaren gewoon bij externe grote partijen.)
antw: Webreus down 23-08-2020?
5 september 2020 - 21:13    reactie #43
geplaatst door: MacMiep
Ik heb niet de goedkoopste.

Maar dit is ook wel een oplossing: iCloud werkt goed en zoveel data trek ik toch niet.
Al meer dan 20 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op macmiep.nl & op macostutorial.com in het Engels èn Duits!
antw: Webreus down 23-08-2020?
6 september 2020 - 09:36    reactie #44
geplaatst door: pjottervmr
Ik heb niet de goedkoopste.

Maar dit is ook wel een oplossing: iCloud werkt goed en zoveel data trek ik toch niet.
Ik ben gewoon zo als ik zo ontevreden zou zijn over mijn webhoster als dat hier nu al zoveel maal wordt geschreven dan maakt die 10 of 20 euro per jaar niet uit en beslis ik dan met mijn voeten (opstappen). Voor een vereniging zaten wij bij strato met een dure pakket. Deze wilde met geen mogelijkheid meewerken nadat de persoon die deze ooit had aangevraagd was overleden om alles over  te zetten. dit ondanks het feit dat wij betaalde en de eigenaar waren...vele inschrijvingen van kamer van koophandel en bewijzen dat wij als vereniging de nota betaalde maakte niet uit. De vorige persoon die alles had ingeschreven (en dus al 2 jaar dood was) moest voor de aanpassingen tekenen!  Probleem was opgelost nadat ik de betalingen gestopt had, aangetekende brief en een geforceerde overstap naar Webreus had gedaan. Makkelijk zo een dure webhoster in Duitsland! Website nu bij Webreus  voor 10 euro en e-mail via miscrosoft gratis en we zijn weer bereikbaar. Die paar keer per jaar dat we er even uitliggen komen we na 2 jaar geen bereikbaarheid ook wel te boven. :-)



.