Telfort plus vast bellen
30 maart 2009 - 19:23    reactie #75
geplaatst door: Mac Mike
@mvdg

Ik heb op diverse fora onderzoek gedaan naar Compuserve. Hier stond elke keer de melding dat je geen ander emailadres kunt gebruiken als je via de smtp-server van Compuserve mailt, wel als je de smtp-server van bijvoorbeeld gmail gebruikt. Dit is exact hetzelfde als dat ik nu bij telfort heb.

Ik laat het jullie weten wanneer ik zelf ervaring heb opgedaan, vanaf 1 mei ben ik live via Compuserve....

Mac Mike

IPhone Xr - iPad 4 32GB - iMac Intel 27 inch - MacBook Pro 15 inch - Apple Watch 5 - HomePod
Het is beter slecht aangepast jezelf te zijn, dan goed aangepast jezelf te verloochenen
Telfort plus vast bellen
30 maart 2009 - 19:32    reactie #76
geplaatst door: mvdg
@Mac Mike:
Dat van mij speelde een paar jaar geleden. Toen was Gmail volgens mij nog niet echt 'in the picture'. Bovendien, email versturen, is dat niet een van DE kerntaken van een provider? Ik ken geen enkele andere provider die zo'n belachelijke restrictie op zijn netwerk heeft zitten. Ik zit nu dus zelf bij Telfort en daar kun je, heel gewoon, email versturen met elk afzender-adres dat je maar wilt.

Als een dienst rare beperkingen kent, dan moet het bedrijf die kenbaar maken. Je moet niet zelf op forums hoeven te gaan zoeken om er achter te komen dat zo'n beperking bestaat. Bovendien, waarom denk je dat jij het op forums gevonden hebt? Omdat er klanten zijn die zich genaaid voelen en het daarom op forums gaan vertellen.

Ik hoop van harte dat Compuserve voor jou werkt. Maar mijn ervaring met hen is dus niet anders dan slecht te noemen.

Mitch Design : websites en interactieve toepassingen : http://www.mitchdesign.nl
Telfort plus vast bellen
30 maart 2009 - 19:53    reactie #77
geplaatst door: Robert
[news]Ik heb me vandaag bij Compuserve 'ingeschreven' (je bent er lid tenslotte..) maar bij volle bewustzijn van dat verhaal van de smtp-server. Zeven dagen bedenktijd en daarna gaat de boel draaien, dus ik verwacht over zo'n twee à drie weken 'over' te zijn en zal hier dan verslag doen.

@ mvdg: Ik heb wel degelijk dat verhaal over de smtp-server op de site van Compuserve gelezen, het staat gewoon in de FAQ, maar misschien dat dat pas later toegevoegd is?[/news]

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Telfort plus vast bellen
31 maart 2009 - 08:37    reactie #78
geplaatst door: mvdg
@Robert:
Dat moet dan wel ja. Want ik heb toentertijd uitgebreid naar informatie gezocht, juist om mijn argumenten duidelijk te maken waarom ik zo ontevreden was. Nergens werd iets duidelijk gemaakt over deze beperking. Nou ja, in ieder geval goed dat die informatie er nu is.
Mitch Design : websites en interactieve toepassingen : http://www.mitchdesign.nl
Telfort plus vast bellen
16 april 2009 - 06:38    reactie #79
geplaatst door: tantepoes
Ik heb de mail van Telfort gevonden, zat in de mailbox van......Telfort die ik nooit gebruik. Ik dacht......toch maar even daar kijken. Ondertussen Telfort opgezegd en orienteer me nu ook op CS of Alice.

CS heeft m.i. de beste papieren en als ik alles goed lees, dan kan ik wel mail versturen via de smtp van gmail, me.com, gmx.net. De enige lastige zal mijn werk e-mailadres zijn die via xs4all gaat.

MBP
Telfort plus vast bellen
18 april 2009 - 10:50    reactie #80
geplaatst door: Robert
[news]Inmiddels ben ik over naar Compuserve en tevreden over de overstap tot nu toe.

Vanochtend geen internet, dus modem even herstart. Kijk vervolgens naar m'n mail en zie twee welkoms-mailtjes van Compuserve. Dus ze even gebeld (gekozen voor technische ondersteuning) om te vragen of ik inderdaad nu via Compuserve connectie maak, wordt mij door de technische heldesk medewerker doodleuk vertelt dat ik nog op een oude firmware zit en dus niet van snel internet gebruik kan maken (dat heeft Tiscali/Telfort mij nooit vertelt!). Even twee tellen de reset-knop ingedrukt houden en firmware kwam meteen vanzelf binnen. Vijf minuten later een automatische restart en data komt nu twee keer zo snel (1,6 MB sec) binnen.

In een ander draadje (ik weet even niet meer welk) wilde ook iemand overstappen en maakte zich zorgen over de telefoonlijn, ook daar heb ik goed nieuws voor. De helpdesk medewerker vertelde dat als je je aanmeldt en drie uur later met de helpdesk belt je al je gegevens kunt krijgen en dus ook meteen al gebruik kunt maken van de telefonie. Keurige service wat mij betreft.

Als laatste: als je naar http://www.compuserve.nl/voip gaat en je wilt twee lijnen moet je kiezen voor de rechter optie (Compuserve Telefonie Totaal) ook als je geen nummerportering wilt maar twee nieuwe nummers. In een later scherm kan je dan aangeven of een nummer wilt porteren of twee nieuwe nummers wilt, en dat is bij het startscherm niet echt duidelijk...[/news]

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Telfort plus vast bellen
18 april 2009 - 15:05    reactie #81
geplaatst door: PeterCornelis
Ik ga per 1 mei over van TF naar CS. Ze zeiden daar (bij CS) dat het wel
twee weken kon duren voordat het nummer geporteerd zou zijn. Ik krijg
dan wel direct dat tweede nieuwe) nummer ter beschikking. Dat heb jij
dus ook snel gekregen. Ik vind het wel erg vervelend om twee weken mijn
normale nummer kwijt te zijn. Dat 'gaat niet sneller' volgens CS.
14" MBP; iPhone 15Plus; iPad air; TV4; Watch6; Time Capsule; EarPods Pro; AirTags.
www.appleclubeindhoven.nl
Telfort plus vast bellen
18 april 2009 - 16:10    reactie #82
geplaatst door: MacWim
Zou het niet handig zijn om dit draadje (dat gezien de titel over Telfort gaat, maar inmiddels vooral Compuserve als onderwerp heeft) hier voor te zetten:
http://www.macfreak.nl/cgi-bin/forums/topic.cgi?forum=6&topic=5669

Dan gaat het verder over Compuserve.

Mac mini M1, 16 GB 1TB | MBA 6.2 | iPhone 12 mini | iPad Pro 11" 2021 | iPod touch 2009 | Apple TV 3
Bouw websites; webteksten; beeldbewerking met Pixelmator Pro. interlijn.nl
Telfort plus vast bellen
23 april 2009 - 20:56    reactie #83
geplaatst door: aperitivo
ik probeerde Telfort op te zeggen maar ze zeiden dat alleen het vast bellen kon worden opgezegd, en niet het internet abonnement. Dat kan pas na 1 jaar. Vreemde koppelverkoop. Straks verhogen ze de internet kosten en mag je alleen internet opzeggen, en niet het vast bellen.
Kortom: Telfort zijn boeven. Ga er zo snel mogelijk weg (over 1 jaar dus).
Telfort plus vast bellen
23 april 2009 - 21:13    reactie #84
geplaatst door: karel apple
Dat lijkt mij klachtwaardig (Consumentenautoriteit?)

Je koopt een totaalpakket als combinatie en vervolgens kunnen ze afzonderlijke onderdelen van dit pakket in prijs verhogen zonder dat je het totaalpakket kunt opzeggen?

Telfort plus vast bellen
23 april 2009 - 22:37    reactie #85
geplaatst door: PeterCornelis
@ apetrivo: dat zeiden ze tegen mij ook.
Boze e-mail geschreven, toen kon het wel.
Het zou toch te gek zijn, je kunt toch niet
met Telfort internetten EN tegelijk met
Compuserve bellen? Er is maar één modem!
14" MBP; iPhone 15Plus; iPad air; TV4; Watch6; Time Capsule; EarPods Pro; AirTags.
www.appleclubeindhoven.nl
Telfort plus vast bellen
4 juni 2009 - 13:26    reactie #86
geplaatst door: PeterCornelis
Het blijft toch geregeld een grote ellende bij telecom serviceproviders.
Ik ben al een maand bezig mijn laatset gesprekskosten in te zien bij Telfort.
Ik kom gewoon niet binnen. Na twee klachten hierover  (via zo'n ellendig
webformulier) kreeg ik twee keer een brief met mijn wachtwoorden toege-
stuurd, terwijl ik telkens had geschreven dat ik mijn wachtwoorden niet
kwijt was! In een antwoord per e-mail schreven ze dat ik mijn in de brief
vermelde customercode en ww moest invoeren. Maar in de brief staan
mijn klantcode en gebruikersnaam. Op de vermelde webpagina
wordt alleen gevraagd om de gebruikersnaam en ww. Na wat geprobeer
bleek dat ik daar toch de klantcode moest invullen. Hiermee kon ik mijn
facturen inzien (maar dat kon ik al). Als ik op de link Gesprekskosten klikte
moest ik weerGebruikersnaam invullen (waarom? Dat had ik toch net gedaan?)
waarna doodleuk de mededeling kwam dat de combinatie Gebruikersnaam en
wachtwoord
bij hun niet bekend was.
Wéér een webformuliertje ingevuld, en nou komt het, waarop ik dit als antwoord
mocht ontvangen:
Ik heb het voor u nagekeken, omdat uw abonnement beeindigd is op 13 Mei is het
niet meer mogelijk om uw gesprekskosten te bekijken. Dat kan nog drie weken na
beeinidgen van het contract. Het is voor ons ook niet mogelijk om uw informatie
nog te zien.

1. ik was al weken geleden begonnen met proberen
2. op 2 en 3 juni ook nog geprobeerd, dat is net binnen die 3 weken
3. ik geloof er geen barst van dat ze die data zo gauw weggooien

:mad: Verschrikkelijk, dat is toch van de pot gerukt, om gek van te worden.    :mad:

14" MBP; iPhone 15Plus; iPad air; TV4; Watch6; Time Capsule; EarPods Pro; AirTags.
www.appleclubeindhoven.nl
Telfort plus vast bellen
4 juni 2009 - 15:16    reactie #87
geplaatst door: MacWim
Min stellige indruk is dat Telfort momenteel compleet wordt uitgemolken. Wordt niks meer in geinvesteerd, alleen maar makkelijk geld verdienen.

Voor mijn vrouw een tijd geleden voor mobiel bellen overgestapt van Tele-2 (die boeven doen je sterk geloven dat ze goedkoop zijn, maar dat zijn ze niet) naar Telfort. Beslist goedkoop. Maar vervolgens bleek nummerbehoud niet doorgevoerd. Mailen, bellen, 'we proberen het'. En dan: 'Nee, sorry, dat lukt niet meer, u bent te laat. Uw vorige provider geeft het niet meer vrij'.  :mad:  Ik ook boos geworden, flinke woorden gebruikt, gedreigd met een klacht. En opeens blijkt het tóch te kunnen...

Mijn conclusie: voor goed contact met Telfort is vooral een mattenklopper nodig.

Mac mini M1, 16 GB 1TB | MBA 6.2 | iPhone 12 mini | iPad Pro 11" 2021 | iPod touch 2009 | Apple TV 3
Bouw websites; webteksten; beeldbewerking met Pixelmator Pro. interlijn.nl