geplaatst door: Robert
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/iPhone11ProLenzenCloseUp-icoon.jpg
Vanaf nu ook Apple-onderdelen voor onafhankelijke telefoonreparateurs
Het beleid van Apple om onafhankelijke telefoonreparateurs geen originele onderdelen te leveren was waarschijnlijk bedoeld om de kwaliteit te bewaken. Maar het effect was waarschijnlijk het tegendeel, onafhankelijke reparateurs moesten zo wel andere onderdelen gebruiken.

In de VS werd dit beleid in het afgelopen najaar al aangepast, inmiddels geldt dat ook voor Europa en Canada, zoals in dit persbericht van Apple zelf te lezen is. Dat dit programma een succes is lijkt af te lezen aan het aantal bedrijven in de VS dat hier inmiddels al gebruik van maakt, dat zijn er al meer dan 140. Daarbij zitten ook bedrijven met veel vestigingen, waardoor er inmiddels al meer dan 7000 locaties zijn waar van dit programma gebruik wordt gemaakt.

https://www.macfreak.nl/modules/news/images/zArt.iPhoneRepairAppleRepairServiceExpansion.jpg
Vanaf nu ook Apple-onderdelen voor onafhankelijke telefoonreparateurs


Dit programma is toepasselijk het Independent Repair Provider Program gedoopt. Heeft een bedrijf zich hier eenmaal voor aangemeld dan heeft het niet alleen toegang tot gratis Apple trainingen, maar ook dezelfde originele onderdelen, tools, reparatiehandleidingen en diagnostische tools als Apple Authorized Service Providers (AASP’s) en Apple Stores.

Als je wilt weten of een bedrijf ook echt bij dit programma is aangesloten, dat kan je op deze pagina nakijken.


met dank aan forumlid ’Nicodemus’, die dit nieuws als eerste meldde


Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
geplaatst door: Jurriaan
Voor alsnog kies ik voor een premium service provider. Daar van is de kwaliteit bewezen. (uitzondering maak ik voor Atomrepair die op componentniveau een Mac kan repareren).
MBA '20 M1| SE1 & 2 iOS 15/17 | Mini6 iPadOS 17 | ATV 4K MKI  TVOS17|
geplaatst door: Brinky
Dat lijkt me nogal een boute stelling. Heb weleens een iMac drie keer terug mogen brengen naar zo'n premium club voordat ze er achter kwamen dat er echt wat aan de hand was. Die premium service providers zijn ook gewoon dozenschuivers in de reparatiebranche. Zeker door het werk wat ze hebben om alle bugs die de laatste jaren in Apple hardware sluipen op te lossen.