geplaatst door: Robert
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/Spyware-icoon.jpg
Tweederde van iPhone-bezitters wil volgen door advertenties uitzetten
Gezien het aantal beta-versies van iOS 14.5 dat inmiddels is voorbijgekomen, inmiddels de zevende versie, lijkt het voor de hand te liggen dat deze versie van iOS binnenkort zal uitkomen. Daarin zit App Tracking Transparantie, waarmee we zelf kunnen kiezen of we gevolgd willen worden, of juist niet.

Door Adweek is onderzocht welk percentage van gebruikers van iPhones van plan zijn met deze functie dat volgen uit te gaan zetten en de resultaten (betaallink) zijn zeer bemoedigend. Tenminste, als je voor privacy bent, adverteerders die van dat volgen afhankelijk zijn zullen er minder vrolijk van worden. Want meer dan tweederde (68 procent) van de mensen met een iPhone zijn van plan om dit te weigeren, wat overduidelijk maakt dat het merendeel van de mensen helemaal niet op dat meekijken zit te wachten.

https://www.macfreak.nl/modules/news/images/zArt.AppTrackingTransparencyVoorbeeld.jpg
Tweederde van iPhone-bezitters wil volgen door advertenties uitzetten


Adverteerders, met Facebook voorop, huilen al een tijd krokodillentranen over deze functie van Apple, want ze verwachten dat het een grote impact op hun resultaten zal hebben. Maar het zijn dezelfde adverteerders die lang hebben beweerd dat het overgrote gedeelte van de mensen graag gepersonaliseerde advertenties willen hebben, wat simpelweg helemaal niet waar blijkt.

Daarbij hebben ze ruim de tijd gehad om hier wat aan te doen. Het enige antwoord lijkt tot nu toe het gebruiken van trucjes om ons toch te blijven volgen. De bekendste daarvan is ontwikkeld door de China Trade Group, en zelfs Procter & Gamble blijkt daarvan gebruik te maken.

Misschien tijd voor partijen die zo afhankelijk zijn van het volgen van ons om met andere ideeën te komen, in plaats van koste wat het kost vast te houden aan de huidige manier van werken?



 #iOS
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
geplaatst door: RW076
Wie zijn die 32% die dit absoluut geen probleem vinden? Hebben die de vraag niet goed begrepen? Zijn die al zo ver in de acceptatie van privacyschending dat het ze niets meer uitmaakt? Hebben die het idee dat je meer gewaardeerd wordt als klant als je het toestaat? Zijn het kinderen die niet beter weten?

Erg fijn dat Apple dit gaat doen, ik weet niet of andere OS-en dit niet al erg lang hebben. Maar het zou wederom een reden zijn om erg blij te zijn met iOS.
Doe mij maar een iPhone Mini aub.
geplaatst door: JJmac
Het schijnt zelf zo te zijn, koop je de nieuwe Samsung Galaxy zit er automatisch Facebook App erbij, kun je niet verwijderen! Zit bij het besturingssysteem ingebakken.
Ik gebruik maar 30% van m'n Mac, Maar dat is 30% meer dan Windows
geplaatst door: iSan
Dat is echt niet fraai, JJmac.
geplaatst door: Loureiro
Word de mogelijkheid tot het uitzetten om gevolgd te worden ook ingebouwd in iPadOS, WatchOS, Apple TVOS en MacOS? Als dat niet het geval is, gaan de SmoelBoeken van de reclamewereld dan niet in staat zijn om via de slimme connectie met die apparaten vooralsnog binnen te sluipen op je iPhone? En hoe gaat Apple samenwerken met andere privacy bevorderende technologieën zoals die van Tim Berners Lee bvb. (https://inrupt.com/flanders-solid)? Welke technologieën gaan de privacy lintwormen op hun beurt bedenken om hun eeuwige data honger te kunnen blijven voeden? Wat met de data die door (openbare) bewakingscamera's en andere opsporingssystemen worden verzameld? iOS zet een grote stap in de goeie richting, maar ik vrees dat we er nog lang niet zijn...
geplaatst door: Jakko W
Interessant leesvoer wat betreft dit onderwerp: https://zgp.org/targeted-advertising-considered-harmful/
geplaatst door: DirtyMay
@ Loureiro :

De link naar 'Solid' blijkt niet meer echt solide te zijn.
Misschien deze dan maar : https://solid.mit.edu