https://www.macfreak.nl/modules/news/images/MacBookPro-TouchBar2016.jpg
Apple zegt sorry voor problemen met het vlinder-toetsenbord
Toen Apple in 2015 de compleet nieuwe MacBook onthulde was één van de nieuwe dingen daarvan het vlinder-toetsenbord. Variaties daarvan zijn inmiddels ook te vinden in de MacBook Pro en MacBook Air. Maar ondanks verbeteringen zouden er ook nog steeds problemen bij voorkomen.

Voor de MacBook en MacBook Pro heeft Apple daar alweer een tijdje een vervangingsprogramma voor. Maar het lijkt er op dat dit niet genoeg is, er blijft over dat toetsenbord geklaagd worden. Een woordvoerder van Apple heeft in The Wall Street Journal daar nog eens een keer sorry voor gezegd (betaallink). Daarbij wordt ook gemeld dat het gaat om een kleine groep die hier problemen mee heeft, verreweg de meeste gebruikers zijn positief over dit toetsenbord.


Citaat
We are aware that a small number of users are having issues with their third-generation butterfly keyboard and for that we are sorry. The vast majority of Mac notebook customers are having a positive experience with the new keyboard.

If you have a problem, contact Apple customer service.

Full disclosure: dit nieuwsbericht wordt getypt op een 2016 15-inch MacBook Pro, die ik niet alleen kocht omdat die ontzettend veel krachtiger is dan de MacBook Pro die ik daarvoor had (15-inch late 2011), maar ook vanwege het excellente toetsenbord. Want het eerste wat ik deed in een Apple Store toen Apple deze MacBook Pro in 2016 uitbracht was testen hoe dat nieuwe vlinder-toetsenbord typt.

En meteen vloog ik over de toesten heen, had nog nooit zo snel getypt met zo weinig fouten. Ik heb ook nog een extern aluminium toetsenbord van Apple, maar als ik daar nu op typ dan vind ik dat veel te zacht en zompig aanvoelen. En is het overduidelijk dat ik daar niet dezelfde snelheid op haal, terwijl ik veel meer fouten daarop maak. Enig nadeel: de aanslagen op de MacBook 2016 maken nogal wat herrie, iets wat Apple in de MacBook Pro van 2018 verholpen heeft.

Kortom, ik zit in de groep waar Apple geen sorry tegen hoeft te zeggen. Ben jij één van de mensen die er wel gedonder mee heeft, meldt je dan onmiddellijk bij Apple. En doe net zoals ik, test het toetsenbord eerst uitgebreid bij Apple, dat kan in een Apple Store echt zo lang als jij wilt.



Maandelijks trekt MacFreak bijna 70.000 bezoekers, die hier gemiddeld 5 minuten zijn. Al deze mensen zijn te bereiken door onder andere sponsoring, advertenties of pagelinks; alle mogelijkheden daarvoor zijn op deze pagina te vinden.
geplaatst door: Robert
antw: Apple zegt sorry voor problemen met het vlinder-toetsenbord
reactie #1 geplaatst: 27 maart 2019 - 19:51
...Apple heeft in The Wall Street Journal daar nog eens een keer sorry voor gezegd (betaallink).

Macrumors zal betaald hebben om het hele artikel te kunnen lezen en haalt dit nog aan:
Citaat
"Stern concludes with a plea to Apple to "stop prioritizing thinness over usability."

ja zeg, moest Apple daar is oren naar hebben. De komende MacBook Pro 16 "inch (gerucht) terug enkele millimeters dikker.
Naast alle voordelen die dat zou hebben kunnen ze de klant ook laten kiezen welk toetsenbord hij wil: het  nieuwe vlindertoetsenbord of het vorige.
Iedereen weer blij!


antw: Apple zegt sorry voor problemen met het vlinder-toetsenbord
reactie #2 geplaatst: 27 maart 2019 - 20:10
Dit kan Apple toch niet maken, klant is koning   :wink:
geplaatst door: Mac OS X
mvg Mac OS X mac gebruiker vanaf 2014 / 2x iBook G4 (2004) 1x iPod 1x iMac 27 5K (2017) 1x iPhone 7 128GB 2016 1x Apple SuperDrive
@JensBamps Twitter. old Apple computers never death
antw: Apple zegt sorry voor problemen met het vlinder-toetsenbord
reactie #3 geplaatst: 27 maart 2019 - 21:45
Een laptop maken in 2 modellen met een keuze voor type toetsenbord zou echt heel raar zijn. 1mm dikker maken als dat de betrouwbaarheid ten gunste komt, dat lijkt mij wel zinvol. Uiteraard geef je het marketing technisch een andere reden....
geplaatst door: ScoobyDoo
antw: Apple zegt sorry voor problemen met het vlinder-toetsenbord
reactie #4 geplaatst: 28 maart 2019 - 00:39
Citaat
- "Apple blogger John Gruber called Apple's butterfly keyboard on its later Mac laptops "the worst product in Apple history" on Wednesday in his Daring Fireball blog.

- Gruber's post was in reaction to a new piece from The Wall Street Journal that was written with the latest version of Apple's butterfly keyboard, which has so many typos as a result of the faulty keyboard that the piece is almost illegible."

https://www.businessinsider.in/prominent-apple-blogger-calls-the-macbooks-butterfly-keyboards-the-worst-products-in-apple-history/articleshow/68604998.cms

Het stormt...

Citaat
‘APPL STILL HASN’T FIXD ITS MACBOOK KYBOAD PROBLM’

Devestating column from Joanna Stern on the continuing saga of the unreliable keyboards in Apple’s MacBook lineup.

I consider these keyboards the worst products in Apple history. MacBooks should have the best keyboards in the industry; instead they’re the worst. They’re doing lasting harm to the reputation of the MacBook brand.

★ Wednesday, 27 March 2019, By JOHN GRUBER

https://daringfireball.net/linked/2019/03/27/strn-kyboard

Goed voor de consument deze storm, krijgen we misschien toch nog de garantie termijn op de toetsenborden die MacFrankie voorstelde in het topic iFixit haalt toetsenbord MacBook Pro 2018 uit elkaar...

Overigens neem ik al mijn kritiek over duurzaamheid terug als Apple standaard 8 jaar garantie gaat geven.
:happy:
antw: Apple zegt sorry voor problemen met het vlinder-toetsenbord
reactie #5 geplaatst: 28 maart 2019 - 22:54


Advies van Dave Lee (uit transcript):
Citaat
...so my advice is this if you're
04:00
thinking of buying a MacBook Pro right
04:02
now I would hold out I really think that
04:04
their redesigned this year the 2019
04:06
version is gonna fix this I think
04:08
they're gonna redesign the whole chassis
04:09
because they have to there's a lot of
04:11
issues with these devices the keyboard
04:13
is one of the things that they need to
04:14
fix
antw: Apple zegt sorry voor problemen met het vlinder-toetsenbord
reactie #6 geplaatst: 29 maart 2019 - 14:34


The small number apology...
 :happy:


antw: Apple zegt sorry voor problemen met het vlinder-toetsenbord
reactie #7 geplaatst: 29 maart 2019 - 15:19
@ boni: ik begrijp dat zowel de verbeteringen aan dat toetsenbord als het vervangingsprogramma van Apple voor jou niet voldoende zijn?

Voor de MacBook en MacBook Pro heeft Apple daar alweer een tijdje een vervangingsprogramma voor.
geplaatst door: GeorgeM
antw: Apple zegt sorry voor problemen met het vlinder-toetsenbord
reactie #8 geplaatst: 29 maart 2019 - 15:53
@GeorgeM: Waarom wil je weer discussiëren met mij?
ik heb niet meer te zeggen dan John Gruber, Dave Lee, Louis Rossman en nog een hoop - niet zomaar de eerste de beste - anderen. Als je hen begrijpt, begrijp, je mij ook.
Maar je hebt nogal vaststaande aannames, vooral over Rossman...
Zie...
Ach, je hoeft maar twee seconden te luisteren naar Louis Rossmann en je weet al dat je met een zeikerd te maken hebt.

Dat zegt voor mij genoeg om geen discussies meer met jou aan te gaan.
 :shakehands:
antw: Apple zegt sorry voor problemen met het vlinder-toetsenbord
reactie #9 geplaatst: 29 maart 2019 - 16:09
Gut, en ik had me nog wel zo ingehouden over Louis Rossmann.  ;)

En ik begrijp dus dat jij je zo vereenzelvigd met Louis Rossmann dat je niet in discussie wilt met iemand die hem niet zitten? Hoe romantisch!  :devil:
geplaatst door: GeorgeM
antw: Apple zegt sorry voor problemen met het vlinder-toetsenbord
reactie #10 geplaatst: 29 maart 2019 - 17:21
Rossmann is een z31kerd, hij hoort zichzelf graag praten. Maar hij heeft een punt.

Laten we hopen dat Apple in de MacBooks To Come een millimeter extra ruimte kan vinden voor een beter toetsenbord!
geplaatst door: MacFrankie
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
antw: Apple zegt sorry voor problemen met het vlinder-toetsenbord
reactie #11 geplaatst: 29 maart 2019 - 18:31
Rossmann... heeft een punt.

En dat kan GeorgeM - vereenzelvigd met Apple als hij is - natuurlijk niet horen als hij niet langer dan 2 seconden wil luisteren naar Rossmann.
Een ander erbij dan, Tony Wang, manager, simple Mac in New York.
Joanna Stern vraagt hem: So, how often do you see this happen? (vanaf 1:45 in onderstaande vid.).
Tony Wang: We see this a lot, we see a lot of customers coming with this butterfly keyboards...



Het is dus helemaal geen kleine groep die er last van heeft zoals Apple ons telkens wil laten geloven.

Laten we hopen dat Apple in de MacBooks To Come een millimeter extra ruimte kan vinden voor een beter toetsenbord!

Inderdaad, laat het ons hopen. Zo niet, dan is het zoals John Gruber op zijn Daring Fireball blog schrijft: "They’re doing lasting harm to the reputation of the MacBook brand".



antw: Apple zegt sorry voor problemen met het vlinder-toetsenbord
reactie #12 geplaatst: 30 maart 2019 - 10:19
@ boni: ik heb veel contacten onder reparateurs. Het percentage mensen met problemen met de nieuwe MacBook Pro modellen ligt inderdaad hoger dan de modellen daarvoor. Dat is vooral zo bij de 2016 en 2017 modellen, dat ligt al weer lager bij nieuwere modellen.

Maar hoger dan daarvoor is nog steeds een minderheid, meer dan 80 procent heeft nog nooit een probleem gehad met deze laptops, en van de 20 procent die dat wel heeft gehad gaat het niet alleen om toetsenborden (en verbinding met het scherm). Met andere woorden, bij die 20 procent zitten ook kleine probleempjes die meteen verholpen worden.

Waar ik me tegen verzet is het doembeeld alsof deze laptops onbruikbaar zijn. Dat dit niet zo is merk ik dagelijks, want ik heb er zelf een, en die wordt erg intensief gebruikt. Nog geen enkel probleem mee gehad, en toch alweer een hele tijd in gebruik (dat laatste meldt ik nu pas, want ik vind het eigenlijk onzin om iets op de persoon te betrekken, nu als reactie op alle anekdotische 'bewijzen' die ik hier recent voorbij zie komen).
geplaatst door: GeorgeM
antw: Apple zegt sorry voor problemen met het vlinder-toetsenbord
reactie #13 geplaatst: 4 april 2019 - 04:54
artikel bij de buren gisteren:
https://www.onemorething.nl/2019/04/problemen-toetsenbord-macbook-apple/

Citaat
Klein aantal gebruikers of een op de drie?

- Hoewel Apple het toetsenbord van de MacBook Pro en MacBook Air uit 2018 heeft voorzien van een extra membraan om stof en vuil tegen te houden, lijkt dit niet altijd te helpen. Apple worstelt om het probleem echt te herkennen. David Heinemeier Hansson, oprichter van het bedrijf Basecamp, zegt dat het helemaal niet om een klein aantal gebruikers gaat. Hij schrijft: “Het is onzin. Dit is een enorm probleem, de situatie wordt alleen maar erger!”

Binnen zijn bedrijf (Basecamp) kampt 30% van de eigenaren van een MacBook Pro of Air met toetsenbordproblemen. Een aantal heeft het inmiddels maar geaccepteerd of gebruikt een extern toetsenbord.

- ok Apple-blogger John Gruber (Daring Fireball) die doorgaans weinig kritiek op Apple heeft, doet nu een duit in het zakje. Hij gelooft niet dat het een klein probleem is en schrijft: “Apple weet prima dat dit een enorm probleem is. Bijna iedere medewerker van het bedrijf gebruikt wel een MacBook. Ze weten uit eigen ervaringen hoe problematisch de betrouwbaarheid van deze toetsenborden is.

- Toekomstige MacBook met nieuw toetsenbord: halve oplossing

Na bijna vier jaar ‘trouwe’ dienst is het tijd om het toetsenbord van de MacBook van top tot teen opnieuw te ontwerpen. Apple is er ongetwijfeld mee bezig. Maar de vraag is: wat moet er gebeuren met de laptops die nu in omloop zijn en gekocht worden?...”
antw: Apple zegt sorry voor problemen met het vlinder-toetsenbord
reactie #14 geplaatst: 4 april 2019 - 09:20
@ boni: ik volg dit natuurlijk ook met argusogen, als het inderdaad één op de drie was die hier last van heeft dan zou dat meteen hier te lezen zijn. Het probleem is dat de data niet voorhanden is, en dat al mijn onderzoek binnen de reparatie-wereld wel laten zien dat de MacBook Pro sinds 2016 wel 'reparatie-gevoeliger' is geworden, zie ik nergens deze enorme hoge percentages terugkomen (komt overeen met wat GeorgeM hierboven meldt).

Voor mezelf heb ik bij mijn Touch Bar MacBook Pro kort na aanschaf bij de Kruidvat een paar goedkope tandenborstels gekocht, daarmee veeg ik van tijd tot tijd het toetsenbord schoon, soms ook met de MacBook Pro hangend onder een hoek, zoals Apple ook aanraadt.

Vind ik geen enkel probleem, ik zorg graag goed voor m'n spullen. Heb nog geen noemenswaardige problemen gehad met deze MacBook Pro, en voor zover ik weet zijn problemen met het nieuwe toetsenbord nog maar door één MacFreak-lid gemeld.

Mogelijk zijn er nauwelijks MacFreaks die een MacBook met zo'n toetsenbord hebben, hoewel je zou verwachten dat er inmiddels aardig wat zijn...
geplaatst door: Robert
antw: Apple zegt sorry voor problemen met het vlinder-toetsenbord
reactie #15 geplaatst: 4 april 2019 - 15:49
@ boni: ik volg dit natuurlijk ook met argusogen, als het inderdaad één op de drie was die hier last van heeft dan zou dat meteen hier te lezen zijn. Het probleem is dat de data niet voorhanden is, en dat al mijn onderzoek binnen de reparatie-wereld wel laten zien dat de MacBook Pro sinds 2016 wel 'reparatie-gevoeliger' is geworden, zie ik nergens deze enorme hoge percentages terugkomen (komt overeen met wat GeorgeM hierboven meldt).

Ok, dan kan het één op de drie verhaal een click-bait verhaal zijn.
Een andere verklaring kan zijn dat Nederlanders en Belgen beter voor hun spullen zorgen dan Amerikanen. :-)

Voor mezelf heb ik bij mijn Touch Bar MacBook Pro kort na aanschaf bij de Kruidvat een paar goedkope tandenborstels gekocht, daarmee veeg ik van tijd tot tijd het toetsenbord schoon, soms ook met de MacBook Pro hangend onder een hoek, zoals Apple ook aanraadt.

Ik ken de tip van Apple om het vlinder toetsenbord van een Macbook te reinigen onder een hoek van 75 graden, dus niet helemaal verticaal, en uit te blazen met perslucht.

- Paar goedkope tandborstels hadden ze wel gratis bij in de doos kunnen leveren!
 :biggrin:

- Wat mij betreft, ik vertrouw het toetsenbord niet, sowieso is dat ingegeven door wat ik op internet lees en zie. Dat ik het geen aangenaam toetsenbord vind om op te typen laat me nog meer op de al dan niet veronderstelde buiten proporties zijnde kwetsbaarheid van het vlindertoetsenbord focussen.
Ben er van de week in de winkel nog is gaan op typen. Ik haat het niet, maar ik kan er ook niet van houden. Het tokkel geluid, het gebrek aan trafel, pfff.
En ik heb ook niet de ervaring er sneller op te kunnen typen zoals jij wel hebt.
Ach, ik zou er wel aan gewoon kunnen worden. Maar het risico om buiten garantie met een haperende toets te zitten wil ik niet lopen. En regelmatig schuin houden, uitblazen met perslucht, tandenborstels steeds in de buurt, vind ik niet kunnen voor een laptop welke me € 3.500 zou kosten (met 1 TB SSD).

De schrijver van dit techradar artikel verwoord precies hoe ik tegenover het toetsenbord sta:
Citaat
Sure, Apple has ‘improved’ the keyboard so that it’s quieter, but it’s still a tad stiff and has less travel than most keyboards. As far as ergonomics, the keyboard isn’t the best. It’s not that we hate it, but it’s certainly more difficult to love it. We could get used to the keyboard, but we’d rather see a better one. Better yet, Apple could bring back the old design we’ve come to know and love.

En wat zonder twijfel waar is, is onderstaande!
Citaat
Conclusion

For some, MacBook Pro (2018) will be the best of the best. For others, the best of the worst. Three years into this design generation only one thing is for certain: This remains the most controversial and divisive pro portable Apple has ever made.

bron: https://www.imore.com/macbook-pro-2018-review



 
antw: Apple zegt sorry voor problemen met het vlinder-toetsenbord
reactie #16 geplaatst: 11 april 2019 - 14:12
https://www.macrumors.com/2019/04/10/mac-shipments-down-q1-2019-gartner/
Citaat
Apple's Mac sales could potentially be suffering due to the negative publicity surrounding the butterfly keyboard issues in the MacBook, MacBook Air, and MacBook Pro, a problem that has become increasingly visible due to its impact on even the newest Mac notebooks.

 :slobber:
antw: Apple zegt sorry voor problemen met het vlinder-toetsenbord
reactie #17 geplaatst: 11 april 2019 - 17:31
Vandaag bij de buren...
Citaat
Toetsenbord MacBook lijdt onder warmte?

Dat merkt schrijver Chris Langley op. Hij schrijft op zijn weblog dat de toetsen die het op de MacBook, MacBook Air en Pro begeven zich vaak in de linker bovenhoek bevinden. De letters W, E, R en T zijn bij veel gebruikers het meest problematisch. Aan die kant zit onder de toetsen de Intel CPU (processor) van de laptop en die genereert veel warmte.

bron: https://www.onemorething.nl/2019/04/problemen-toetsenbord-macbook-hitte/
antw: Apple zegt sorry voor problemen met het vlinder-toetsenbord
reactie #18 geplaatst: 11 april 2019 - 18:06
Mogelijk zijn er nauwelijks MacFreaks die een MacBook met zo'n toetsenbord hebben, hoewel je zou verwachten dat er inmiddels aardig wat zijn...

Dat lijkt mij ook, en als het écht een mega-issue is moet dat toch ook op MF blijken. Blijkbaar valt het wel mee en zit de angst vooral bij potentiële kopers en niet bij de bezitters, waarmee Apple wel een imago-probleem heeft v.w.b. dit toetsenbord.

Ik heb inmiddels een jaar een MacBook Pro in gebruik zonder enig probleem. Maar belangrijker: mijn studerende zoon mishandelt al vier jaar lang een MacBook 12 inch uit 2015. Hij eet erboven, slaapt ermee, en als ie thuis komt maak ik z'n scherm schoon omdat er bijna niet meer doorheen te kijken valt. Het toetsenbord werkt nog steeds perfect  :satisfied:.
geplaatst door: boiing
antw: Apple zegt sorry voor problemen met het vlinder-toetsenbord
reactie #19 geplaatst: 11 april 2019 - 19:16
 Uit de weblog van Chris Langley...
Citaat
Heat is the enemy not dust

The reason the ‘E’, ‘R’ and ‘T’ keys become jammed on many machines (including Stern’s) is that they are the ones closest to the CPU that don’t get adequately cooled by the fan. In the case of the MacBook Air she tested, reviewers mentioned how its little CPU was regularly spooling up its fans because it was getting so hot.

This isn’t the first time that Apple’s thermal management has come in for criticism. In 2018, Apple confirmed that it was throttling CPU performance because they run hot under load. Oh and we all remember the Mac Pro’s design painting Apple ‘into a thermal corner’ and Apple’s problems in stopping AirPower pads from combusting. In all consumer electronics, heat is an issue. Doubly so when your products are so thin, your parts so small. Clearly there aren’t enough engineers working on Macs for long enough before being poached to iPhone development to stop this happening.

Reducing the reasons for MacBook keyboard failures to crumbs is a simplification that is, believe it or not, kind on Apple. The quest for thinness has produced a situation where the processor is too close to a delicate keyboard mechanism and cannot be cooled. No amount of rubber gaskets or revised butterfly switches is going to change that. If you can’t take the heat, get out of the MacBook.

What’s the consequence for Mac owners or those needing to upgrade? I whiled away some time looking at the old MacBook Air online. Then I had a daydream about the iPad Pro. But, honestly, those of us considering our next notebook purchase will have to wait. That’s what Apple is doing in waiting to introduce its own ARM processors into its notebook line so they can be a) passively cooled and b) as close to the damn keyboard as they want. Thin and light didn’t fall foul of your sneaky lunch-at-the-desk. It hit the limits of thermal dynamics and the effects of heat on plastic.

bron-link.

Wat me bij blijft uit zijn artikel heb ik vet gezet in het citaat.
antw: Apple zegt sorry voor problemen met het vlinder-toetsenbord
reactie #20 geplaatst: 11 april 2019 - 19:26
Mogelijk zijn er nauwelijks MacFreaks die een MacBook met zo'n toetsenbord hebben, hoewel je zou verwachten dat er inmiddels aardig wat zijn...

ik heb een Macbook Pro 13" - 2-ports - mid 2017
last van de toetsen boven de cpu heb ik niet speciaal.
maar m'n MBP ligt altijd op m'n schoot en ons lief poezebeest ook :)
dus zo nu en dan is er een toets, die onvoldoende beweegt.
als ik dat weer zat ben, dan hou ik m'n MBP op zn kant en oefen nadrukkelijk met de weerbarstige toetsen.
en dat helpt, tot het poezebeest weer langs komt :)
geplaatst door: fred44nl
 MacBook Pro (2017) - 13" - i5 - 256 GB SSD - 2x USB-C - 10.13.3
antw: Apple zegt sorry voor problemen met het vlinder-toetsenbord
reactie #21 geplaatst: 11 april 2019 - 22:14
als ik dat weer zat ben, dan hou ik m'n MBP op zn kant en oefen nadrukkelijk met de weerbarstige toetsen.
en dat helpt, tot het poezebeest weer langs komt :)

 :biggrin:
Heb je al is gekeken met een vergrootglas wat er te zien is rond de weerbarstige toetsen als poezenbeest is langs geweest?
antw: Apple zegt sorry voor problemen met het vlinder-toetsenbord
reactie #22 geplaatst: 11 april 2019 - 23:19
:biggrin:
Heb je al is gekeken met een vergrootglas wat er te zien is rond de weerbarstige toetsen als poezenbeest is langs geweest?

zal ik de volgende keer es doen :)
geplaatst door: fred44nl
 MacBook Pro (2017) - 13" - i5 - 256 GB SSD - 2x USB-C - 10.13.3
antw: Apple zegt sorry voor problemen met het vlinder-toetsenbord
reactie #23 geplaatst: 12 april 2019 - 20:59
Ik denk dat er op internet een complot tegen Apple's vlindertoetsenbord gaande is.
Bekijk ik net het begin van een YouTube video geupload op 14 jan. 2019 genaamd 'Mac Mini 2018 | In-Depth Review - Performance, Design & Issues'' en begint dit met (uit transcript)...
Citaat
all right my friends, in this video we're gonna be talking about and showing you demonstrating the Mac Mini. now I got the sixth Core i5 8 gigabyte RAM Mac Mini because my macbook pro 2018 keyboards, I'm sorry, butterfly, broke down.

Ok, dit ligt er te dik op!
Hier op Macfreak is alleen maar forumlid fred44nl gekend als pechvogel met haperend vlindertoetsenbord als poezebeest is langgeweest.

Andere 4 gekende eigenaars met vlindertoetsenbord-MacBook Pro hier op het forum zijn Robert, boing, GeorgeM en Anraadts dewelke helemaal niks problemen ermee hebben.

Robert en GeorgeM hebben ook nog onderzoek gedaan binnen de reparatie-wereld wat laat  zien dat de MacBook Pro sinds 2016 wel 'reparatie-gevoeliger' is geworden, maar nergens enorme hoge percentages terugkomen.

Er moet iets duister aan de hand zijn op internet dan. De makers van dit soort video's moeten gesponsord worden door tegenstanders en concurrenten van Apple.
Ik denk aan Samsung en Microsoft. Wat geld onder de tafel schuiven om Apple's MacBook reeks met vlindertoetsenborden in diskrediet te brengen kan veel opbrengen.
Apple's imago-probleem v.w.b. dit toetsenbord uitvergroten is makkelijk gedaan zo.

antw: Apple zegt sorry voor problemen met het vlinder-toetsenbord
reactie #24 geplaatst: 12 april 2019 - 21:36
Ik denk het ook en vergeet de Russen niet!
geplaatst door: Brinky