Ik weet wat te kiezen dan hoor.
Er zijn mensen die er dan voor kiezen om het apparaat van de hand te doen en een nieuwer type aanschaffen. Ze hebben het idee dat het oude apparaat aan het einde van de levensduur is gekomen.
Dit is echter onjuist. Een nieuwe batterij tegen aanmerkelijk minder kosten zou het probleem immers ook al opgelost hebben.
De hier besproken claim gaat over de extra kosten die men heeft gemaakt omdat Apple niet duidelijk was in de informatie wat er met de iPhone aan de hand was. Het 'waarom' de telefoon traag werd is destijds niet door Apple aangegeven. Dat simpelweg het plaatsen van een nieuwe batterij nodig was is niet gecommuniceerd.
Hierdoor hebben gebruikers 'schade' geleden. Daarmee is het uitbrengen van een claim m.i. gerechtvaardigd.
Of een rechtbank hierin meegaat is nog maar afwachten. Voor mij is duidelijk dat je een fabrikant hier niet zomaar mee moet laten wegkomen. Wie weet immers wat voor volgende truuk er nog bedacht gaat worden.
Zelf heb ik mijn 6splus nog steeds tot volle tevredenheid in gebruik. Wel heb ik de batterij destijds vervangen.